توصیه های برای خرید کفش کودکان

هنگامی که کودک شما شروع به گشت و گذار در کنار مبلمان کرد تا اولین قدم های خود را بردارد، مهم است که فکر کنید چه کفشی برای کودک کوچک خود بخرید. پا ساختار پیچیده ای است که از ۲۶ استخوان تشکیل شده است. این استخوان ها برای حمایت از کل بدن، سازگاری با سطوح ناهموار و جذب ضربه در هر مرحله طراحی شده اند که برای محافظت از انها که بهترین گزینه خرید کفش به قیمت عمده است. غضروف پای نوزاد بیشتر از استخوان است ،اگرچه ساختار پا تا ۲ سالگی به طور کامل رشد می کند، اما خود استخوان ها تا حدود ۱۸ سالگی به طور کامل رشد نمی کنند و سفت نمی شوند در کودکان خردسال قوس معمولاً در ۲ سال اول قابل مشاهده یا رشد نخواهد بود و حتی پس از آن نیز به طور کامل رشد نکرده است. در سال های اولیه کودکی، یک پد “چربی” در ناحیه قوس پا وجود دارد که ظاهر صافی کف پا را نشان می دهد، اما اینطور نیست زیرا یک قوس طبیعی را ارائه می دهد.

خرید کفش به قیمت عمده

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه‌هایی برای کفش‌هایی برای کودکان ایجاد کرده است که به شما کمک می‌کند کفش‌هایی را پیدا کنید که مفید و مضر نیستند، زیرا کودک شما همچنان راه رفتن را یاد می‌گیرد. زیره های انعطاف پذیر، ضد لغزش یا مقاوم در برابر لغزش یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که در کفش کودک باید به آن توجه کرد. کودکان باید کفش‌هایی بپوشند که انعطاف‌پذیر باشد و اجازه دهد پا خم شود و طوری حرکت کند که انگار کودک پابرهنه است. همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که کفش‌های کودکتان به درستی جا می‌شوند و خیلی کوچک نیستند.

کودکان راه رفتن را با گرفتن انگشتان پا بر روی زمین یاد می گیرند، زیرا آنها قدرت ذاتی پا و قوس خود را ایجاد می کنند. بنابراین در خانه، توصیه می شود کودک خود را با پای برهنه رها کنید تا رشد طبیعی پا را تقویت کنید. با این حال، زمانی که سطوح ناهموار هستند، کفش باید برای محافظت از پاهای آنها پوشیده شود

AAP هنگام در نظر گرفتن توصیه های کفش برای کودکان موارد زیر را توصیه می کند:

کفش ها باید سبک و انعطاف پذیر باشند تا از حرکت طبیعی پا با پایه ای پایدار پشتیبانی کنند.

کفش ها باید از چرم یا مش ساخته شده باشند تا پای کودک شما راحت نفس بکشد.

کفش ها باید دارای زیره های لاستیکی برای کشش باشند تا از لیز خوردن یا سر خوردن جلوگیری شود.

کفش‌های سفت و فشرده ممکن است باعث بدشکلی، ضعف و از دست دادن تحرک شوند.

مدل کفش پابرهنه را انتخاب کنید.

کفش‌ها باید ضربه‌گیری خوبی با کفی بادوام داشته باشند زیرا کودکان در فعالیت‌های ضربه‌ای بیشتر شرکت می‌کنند

این کفش از چهار قسمت رویه، کفی، زیره بیرونی و پاشنه تشکیل شده است.

قسمت رویی: باید از چرم، بوم یا مواد مشبک جدیدتر ساخته شود. پاهای کودکان زیاد عرق می کند و قسمت رویی کفش آنها باید از مواد قابل تنفس باشد. چرم یا بوم به پا اجازه تنفس می دهد.

کفی: باید از مواد جاذب ساخته شده باشد. کفی های بالشتکی خوب هستند، اما اکثر کودکان نیازی به تکیه گاه قوس خاصی ندارند. همه کودکان نوپا کمتر از ۱۶ ماه کف پای صاف دارند و در سن ۶ تا ۸ سالگی به طور کامل قوس پیدا می کنند.

زیره بیرونی: کشش، بالشتک و انعطاف پذیری را برای کفش فراهم می کند. کف بیرونی صاف شروع راه رفتن را آسان تر می کند.

پاشنه: برای کودکان نوپا ضروری نیست. کودکان بزرگتر می توانند کفش های پاشنه دار بپوشند، اما نباید بزرگتر از یک اینچ باشند، زیرا باعث می شود پا به سمت جلو سر بخورد و انگشتان پا به کفش فشرده شود.

توصیه های کفش برای کودکان

کفش قبل از راه رفتن: انواع خاصی از کفش ها برای سن کودک شما مناسب هستند. نوزادان و خزنده ها نیازی به کفش ندارند. آن ها به چکمه یا کفش های قبل از راه رفتن نیاز دارند که پاهایشان را نبندد. کفش باید انعطاف پذیر باشد تا اینکه یک تکیه گاه سفت و سخت داشته باشد، و بسیار مهم است که شکل کفش شبیه پای کودک باشد. عملکرد یک کفش در این سن گرما و محافظت است.

توصیه های کفش برای کودکان

کفش های کودک نوپا: در این سن از کودکی کفشی سبک انتخاب کنید و در راه رفتن انرژی زیادی مصرف کنید. یک کفش کراوات چرمی یا بوم ایمن تر است، روی پا می ماند و بهتر به پاهای کوچک می آید. کودکان نوپا می توانند با پای برهنه در محیط های محافظت شده مانند داخل خانه بروند.

کفش های کودکان در سن مدرسه: سبک و تناسب کفش برای کودکان در سن مدرسه مهم است. عملکرد اصلی آنها جذب ضربه و محافظت است. در این سن، آنها می توانند گزینه های مختلفی از جمله کفش های ورزشی، صندل، کفش های پیاده روی و … را انتخاب کنند. پوشیدن کفش مناسب برای فعالیت مناسب برای جلوگیری از آسیب بسیار مهم است. به دنبال کفش هایی با قیمت مناسب، انعطاف پذیر و دارای تهویه مناسب باشید که فضای زیادی را برای رشد فراهم می کند….