تویوتا کمری با چهره‌ای جدید به ایران برمی‌گردد / عکس

تویوتا کمری را می‌توان یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی ایران در تمامی دوران‌ها دانست. این خودرو در قالب نسل‌های مختلف و با پیشرانه‌های گوناگون در کشورمان حضور دارد. جدیدترین نسل این خودرو یعنی تویوتا کمری XV80 نیز در صف واردات به بازار ایران قرار دارد.
به گزارش خبرآنلاین، حدود دو دهه از زمانی که تویوتا کمری با موتور شش سیلندر پرقدرت به ایران آمد، می‌گذرد. طی سالیان اخیر این خودرو با موتورهای ۲٫۵ لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر در بازار کشورمان حضور یافت و البته برخی از نسخه‌های آن نیز پیشرانه هیبریدی داشتند. تویوتا کمری XV80 نیز در قالب نسخه هیبریدی به بازار ایران خواهد آمد اما آیا این خودرو می‌تواند با نسل قدیمی و شش سیلندر موسوم به تویوتا کمری گرند رقابت کند؟
بر اساس گزارش دیجیاتو، پیشرانه هیبریدی کمری XV80‌ از ترکیب موتور ۲٫۵ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی و موتور الکتریکی بهره می‌برد. این پیشرانه هیبریدی در مجموع ۲۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT، وظیفه انتقال قدرت و گشتاور به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. این گیربکس به‌صورت مصنوعی، ۱۰ دنده را در..

تویوتا کمری با چهره‌ای جدید به ایران برمی‌گردد / عکس

تویوتا کمری را می‌توان یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی ایران در تمامی دوران‌ها دانست. این خودرو در قالب نسل‌های مختلف و با پیشرانه‌های گوناگون در کشورمان حضور دارد. جدیدترین نسل این خودرو یعنی تویوتا کمری XV80 نیز در صف واردات به بازار ایران قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، حدود دو دهه از زمانی که تویوتا کمری با موتور شش سیلندر پرقدرت به ایران آمد، می‌گذرد. طی سالیان اخیر این خودرو با موتورهای ۲٫۵ لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر در بازار کشورمان حضور یافت و البته برخی از نسخه‌های آن نیز پیشرانه هیبریدی داشتند. تویوتا کمری XV80 نیز در قالب نسخه هیبریدی به بازار ایران خواهد آمد اما آیا این خودرو می‌تواند با نسل قدیمی و شش سیلندر موسوم به تویوتا کمری گرند رقابت کند؟

بر اساس گزارش دیجیاتو، پیشرانه هیبریدی کمری XV80‌ از ترکیب موتور ۲٫۵ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی و موتور الکتریکی بهره می‌برد. این پیشرانه هیبریدی در مجموع ۲۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT، وظیفه انتقال قدرت و گشتاور به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. این گیربکس به‌صورت مصنوعی، ۱۰ دنده را در خودرو شبیه‌سازی می‌کند.

تویوتا کمری با چهره‌ای جدید به ایران برمی‌گردد / عکس

مصرف سوخت ترکیبی نسل جدید کمری هیبریدی ۴٫۸ لیتر بر صد کیلومتر است و باک سوخت این خودرو نیز ۴۹ لیتر حجم دارد. شتاب صفرتاصد رسمی این نسخه، ۸ ثانیه عنوان شده است. حداکثر سرعت قابل دستیابی با کمری هیبرید نیز ۱۸۰ کیلومتربرساعت خواهد بود. سیستم تعلیق کمری هیبرید در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع جناغی دوبل است. ترمزها نیز در چهار چرخ از نوع دیسکی هستند.

امکانات و تجهیزات تویوتا کمری هیبرید براساس کاتالوگ برساوش به شرح زیر هستند: کروز کنترل، دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو و نمایشگر، دوربین و سنسور پارک عقب، صندلی برقی راننده،‌ تهویه اتوماتیک دو ناحیه‌ای، سنسور باران، تریم چرمی کابین، ترمز پارک برقی، کلاستر دیجیتال، هدآپ دیسپلی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رادار بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، آینه‌های جانبی تاشو برقی، حالت رانندگی تمام برقی و شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان.

۵۸۵۸