تکنیک های کاهش هزینه های روزمره که از آن خبر ندارید

تکنیک های کاهش هزینه های روزمره که از آن خبر ندارید

خریدهای روزمره جز هزینه هایی است که تقریبا نمی توان از پرداخت آنها خودداری کرد. چراکه لازمه ادامه روند زندگی است. بنابراین به جای پاک کردن صورت مسئله، نیاز است به فکر راه هایی برای کاهش این هزینه ها باشیم. با توسعه خدمات اینترنتی و افزایش سایت ها و فروشگاه های آنلاین، بخشی از هزینه ها به طور خودکا کاهش یافته است. به عنوان مثال برای خرید مایحتاج خانه، دیگر نیازی نیست که تا فروشگاه بروید و خریدها خود را در مکان های شلوغ و صف های طولانی انجام دهید. پس در اولین مرحله استفاده از خدمات آنلاین، می تواند به کاهش نسبی هزینه های روزمره کمک کند. اما چه راه های دیگری برای کاهش هزینه ها وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین روش های کاهش هزینه را بررسی کنیم.

منظور از هزینه روزمره

برای هر یک از افراد، با توجه به سبک زندگی و شرایطی که دارد، هزینه های روزمره مختلفی می تواند وجود داشته باشد. مجرد یا متاهل بودن، داشتن خودرو شخصی، دانش آموز یا دانشجو بودن و… از جمله مواردی است که می تواند هزینه های مختلفی را برای افراد ایجاد کند. اما مهمترین هزینه هایی که تقریبا در بین تمام افراد ثابت است، به شرح لیست زیر است:
خرید کالای اساسی، خواربار و سوپرمارکتی

یکی از مهمترین هزینه های افراد که به طور مستمر با آن درگیر هستند، خرید کالاهای اساسی و خواروبار و به اصطلاح کالاهای سوپرمارکتی است. از طرفی از آنجایی که عمده کالاهای موجود در این دسته دارای قیمت مصوب و مشخص هستند، چندان نمی توان با عوض کردن فروشگاه ها، تغییر محسوسی در کاهش هزینه ها ایجاد کرد. بنابراین چه راهکاری برای کاهش هزینه های خرید کالاهای اساسی می تواند وجود داشته باشد؟

همانطور که اشاره شد با گسترش فروشگاه های اینترنتی، بسیاری از فرآیندها، منجر به کاهش هزینه ها شد. اما یکی از اساسی ترین روش ها، استفاده از کد تخفیف است. شاید یکی از پرطرفدارترین نوع کد تخفیف را بتوان کد تخفیف دیجی کالا عنوان کرد. روزانه کاربران بسیاری با استفاده از کدهای تخفیف این فروشگاه و سایر فروشگاه های اینترنتی، هزینه های خود را کاهش می دهند. البته طی مدت زمان اخیر، فروشگاه های سوپرمارکتی دیگری هم راه اندازی شده اند که خدمات قابل قبولی را ارائه می کنند. کد تخفیف اکالا نمونه دیگری از سایر کدهای تخفیف پراستفاده در بین کاربران است.

خرید و سفارش غذا از رستوران ها

سفارش غذا هم یکی دیگر از هزینه های روزمره به خصوص در بین افراد شاغل است. این هزینه ها با توجه به افزایش قیمت سفارش غذا و خوراکی نیز طی مدت اخیر، بیشتر هم شده است. خوشبختانه سامانه های سفارش آنلاین غذا نیز در ایران در حال فعالیت هستند که می توانند به کاهش هزینه ها کمک کنند. یکی از مرسوم ترین آنها هم استفاده از کد تخفیف اسنپ فود است. با این شرایط می توانید به صورت روزانه در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

هزینه رفت و آمد و حمل و نقل

رفت و آمد و حمل و نقل در سفرهای درون شهری هم یکی از هزینه های ثابت و روزمره به شمار می رود که بهتر است بتوان آن را مدیریت کرد. اگرچه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند، اما این موضوع برای تمام افراد قابل استفاده نیست. در این صورت می توان از سامانه های تاکسی اینترنتی استفاده کرد. مواردی مانند کد تخفیف اسنپ و کد تخفیف تپسی می تواند کلید کاهش هزینه های شما باشد.

ضعف خرید آنلاین

مطابق با توضیحات ارائه شده، اگرچه با استفاده از کد تخفیف یا پیشنهاد های تخفیف دارد می توان تا حد خوبی هزینه ها را کاهش داد، اما استفاده از خدمات آنلاین و اینترنتی، یک چالش جدید را برای کاربران ایجاد کرده و آن هم هزینه ارسال است. در واقع هزینه ارسال فروشگاه های اینترنتی، یک هزینه جدید است که می بایست در کنار کالای خریداری شده پرداخت شود. پیشنهاد ما برای رفع این مشکل، استفاده از مواردی مانند کد تخفیف ارسال رایگان دیجی کالا و سایر فروشگاه های اینترنتی است. در این صورت می توانید هزینه ارسال را تا ۱۰۰ درصد کاهش دهید.

سایر تکنیک های کاهش هزینه

یکی از مزیت های سامانه های آنلاین، برگزرای جشنوراه ها و پروموشن های مختف است. معمولا فروشگاه های اینترنتی با هدف افزایش تعامل با کاربران و در نهایت افزایش میزان فروش خود، طرح ها و پیشنهادهایی را در بازه های زمانی مختلف برگزار می کنند که خرید در این بازه ها، می تواند تا حد خوبی منجر به کاهش هزینه ها شود. یکی از این موارد که به صورت روتین و مستمر در حال برگزاری است، پیشنهاد شگفت انگیز دیجی کالا است.