رابطه بین ال آرژنین و ریزش مو

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
همه‌‌‌ی ما به زیبایی و زیبا بودن علاقه‌مندیم، می‌توان گفت پوست و مو تاثیرگذار‌ترین عوامل در زیبایی هستند. بنابراین ریزش مو یا مشکلات پوستی می‌تواند یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی آقایان و خانم‌ها باشد.
شما می توانید جهت خرید مکمل ال آرژنین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
دلایل ریزش مو بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد. ریزش موی روزانه کمک بزرگی به پوست سر شما برای ایجاد یک چرخه سالم رشد مو است تا موهای جدید جایگزین موهای قدیمی شوند.
اگر تعداد موهایی که در طول روز از دست می‌دهید بیش از مقدار طبیعی باشد، در این صورت کم‌کم تراکم مو از دست می‌رود. علل این بیماری می‌تواند از علل ساده و موقت مانند کمبود ویتامین تا علت‌های پیچیده‌تر مانند وضعیت کلی سلامتی متغیر باشد. در ادامه به برخی از دلایل ریزش مو اشاره می‌کنیم:
هرنوع آسیب جسمی تاثیر بارداری مصرف بیش از حد ویتامین آ کمبود پروتئین در رژیم غذایی طاسی با الگوی مردانه و زنانه تغییرات هورمونی کم‌خونی ناشی از فقر آهن کم‌کاری تیروئید کمبود ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

همه‌‌‌ی ما به زیبایی و زیبا بودن علاقه‌مندیم، می‌توان گفت پوست و مو تاثیرگذار‌ترین عوامل در زیبایی هستند. بنابراین ریزش مو یا مشکلات پوستی می‌تواند یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی آقایان و خانم‌ها باشد.

ال آرژنینشما می توانید جهت خرید مکمل ال آرژنین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

دلایل ریزش مو

بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد. ریزش موی روزانه کمک بزرگی به پوست سر شما برای ایجاد یک چرخه سالم رشد مو است تا موهای جدید جایگزین موهای قدیمی شوند.

اگر تعداد موهایی که در طول روز از دست می‌دهید بیش از مقدار طبیعی باشد، در این صورت کم‌کم تراکم مو از دست می‌رود. علل این بیماری می‌تواند از علل ساده و موقت مانند کمبود ویتامین تا علت‌های پیچیده‌تر مانند وضعیت کلی سلامتی متغیر باشد. در ادامه به برخی از دلایل ریزش مو اشاره می‌کنیم:

  • هرنوع آسیب جسمی
  • تاثیر بارداری
  • مصرف بیش از حد ویتامین آ
  • کمبود پروتئین در رژیم غذایی
  • طاسی با الگوی مردانه و زنانه
  • تغییرات هورمونی
  • کم‌خونی ناشی از فقر آهن
  • کم‌کاری تیروئید
  • کمبود ویتامین B

نقش اسیدآمینه‌ها در سلامت مو

تارهای مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است و ساختمان پروتئین را اسیدآمینه‌ها تشکیل داده‌اند. بدن شما باید تصمیم بگیرد که کجا و چگونه باید اسیدهای آمینه در جهت ساخت و جبران کمبود ها به کار گرفته شوند. مصرف کمتر پروتئین با شکستگی مو و کندی رشد مو مرتبط است. دستگاه گوارش افراد پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می‌کنند و سپس به کبد برده می شوند تا پروتئین ها را به شکلی که بدن شما نیاز دارد تبدیل کند. بنابراین در صورت دریافت میزان مناسب از پروتئین، بدن شما می تواند به دقت ساخت و استفاده از اسیدهای آمینه مورد نیاز را تنظیم کند.

یکی از مهم‌ترین اسیدآمینه‌های مورد نیاز مو آرژنین است. در ادامه توضیح می‌دهیم که ال آرژنین و ریزش مو به شکلی به یکدیگر مرتبط هستند.

قرص ال آرژنین 1000 ژن استارشما می توانید جهت خرید قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ ژن استار از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

تاثیر ال آرژنین و ریزش مو

چندین مطالعه مهم نشان داده‌اند که ال آرژنین اثرات ضد پیری مثبتی بر فیزیولوژی بدن ما دارد. بهبود استحکام مو و ناخن از جمله مواردی است که به فواید ال آرژنین نسبت داده می‌شود. ال آرژنین اسید آمینه‌ای است که به جز کمک به حفظ سلامت مو در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، تقویت سیستم ایمنی، بهبود مشکلات معده، رفع اختلال نعوظ و کمک به چربی‌سوزی نیز می‌تواند مفید باشد.

اعتقاد بر این است که ال آرژنین سبب افزایش اکسید نیتریک در بدن می‌شود. اکسید نیتریک جریان خون را افزایش داده و با تحریک فولیکول‌های مو و استحکام تارهای مو، کاهش ریزش موها را بهبود می‌بخشد. همچنین از این ماده به صورت موضعی نیز می‌توان استفاده نمود. بنابراین ال آرژنین به عنوان پیش‌ساز اکسید نیتریک برای رشد مو از اهمیت حیاتی برخوردار است و در یک جمله ال آرژنین باعث افزایش خون رسانی به ریشه مو شده و به نوبه خود رشد مو را تحریک می‌کند.

تاثیر ال آرژنین بر پوست

علاوه‌بر درمان ریزش مو، از آرژنین به عنوان اکسیر پوست هم یاد می‌کنند. برخی از آثار این اسیدآمینه مفید را بر پوست می‌خوانیم:

خاصیت ضد پیری: پوست با افزایش سن خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد. ال آرژنین با تقویت هورمون رشد، باعث ترشح هورمون ضد پیری می‌شود.

تسریع فرایند التیام زخم: آرژنین به شکل‌گیری ال پرولین و پروتئین کمک می‌کند. ترکیبی ضروری برای تشکیل کلاژن،که موجب بهبود سریع زخم‌ها می‌شود. همچنین از طریق افزایش جریان خون،درد و ورم را تسکین می‌دهد.

پوست را ترمیم و جوان می‌کند: محصولات مراقبت از مو خاص دارای آرژینین همچنین حاوی ترکیب‌های ضد باکتری هستند. این ترکیب‌ها، به همراه عامل‌های ضد اکسیداسیون، هر آسیبی را که به خاطر عوامل زیست‌محیطی یا پیری به پوست وارد آمده باشد ترمیم و به بازیابی چهره‌ی جوان و شاداب شما کمک می‌کند.

کپسول ال آرژنین بیس نوتریشنشما می توانید جهت خرید کپسول ال آرژنین بیس نوتریشن از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

منابع دارای ال آرژنین

در شرایط عادی و معمول بدن می‌تواند اسید آمینه ال آرژنین را تولید کند. اما زنان و مردانی که قبلا به دلیل قرار گرفتن در شرایط استرس‌زا یا کمبودهای تغذیه‌ای دچار مشکل شده‌اند، ممکن است نتوانند سطوح کافی ال آرژنین را در بدن خود تولید نمایند. بنابراین حتما مواد غذایی شامل ال آرژنین را در برنامه غذایی خود جای دهید. این مواد غذایی را می‌توان در دو دسته کلی جای داد:

  • غداهایی شامل گوشت گاو، پروتئین‌های دریایی، مرغ، محصولات لبنی
  • منابع گیاهی شامل گندم، بلغور جو دوسر، آجیل و نخود

همچنین یک درمان جدی‌تر برای جبران مشکلات ناشی از کمبود اسیدهای آمینه مثل ال آرژنین، استفاده از مکمل ال آرژنین است که به صورت قرص یا پودر و بدون نیاز به نسخه پزشک قابل تهیه است.

میزان مصرفی ال آرژنین

درمان ریزش مو با توجه به علت آن باید تعیین شود. اگر علت به کمبودهای تغذیه‌ای مرتبط باشد در برخی موارد می‌توان با مصرف اسیدهای آمینه (مثل ال آرژنین) به قطع شدن یا کاهش آن کمک کرد. بنابراین مثلا اگر اختلالات هورمونی موجب ریزش موی شما شده است، هرگز تصور نکنید که با مصرف قرص ال آرژنین بهبود خواهید یافت.

هیچ دز استانداردی برای مصرف روزانه ال آرژنین تعیین نشده است اما دزهای رایج آن بین ۲ تا ۳ گرم است که بهتر است سه بار در روز استفاده شود. دزهای بالاتر از این مقدار نیز در اکثر تحقیقات عارضه خاصی را نشان نداده‌اند اما به طور کلی توصیه می‌شود که روزانه بیش از ۹ گرم از ال آرژنین استفاده نشود. دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد اسیدهای آمینه نیز می‌تواند عاملی برای ریزش مو باشد؛ بنابراین دوز مصرفی خود را حتما با مشورت پزشک تعیین کنید.

برای سفارش محصولات دارای ال آرژنین از قبیل پودرهای مکمل، شربت و قرص می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • چه عواملی سبب ریزش مو می شوند؟
  • ال آرژنین چیست؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ پاد جندی شاپور
  • کپسول آرژنین ناترند
  • ویال ال آرژنین ۲۰۰۰ بی اس کی
  • قرص ال آرژنین کارن

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]