شامپوهای نرم کننده را چرا باید بعد از شستن مو استفاده کنیم؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقهشامپوهای نرم کننده یکی از آن دسته موادی است، که درحمام در کنار شوینده های سر استفاده می شود. درواقع اگر واقعا قصد دارید، صاحب موهایی سالم و جذاب باشید. از هر محصولی برای کاربردی که به عنوان خاصیت برای آن معرفی شده استفاده کرد.
هرچند که پس از استفاده از بسیاری از شامپو ها شما احساس میکنید، حالت موهایتان تغییر پیدا کرده. اما در اصل نباید فراموش کرد که کاربرد اصلی یک شامپو شستشو و نظافت مو است.
برای تقویت، درمان و نرم کردن موها شما باید از انواع، شامپوهای نرم کننده، روغن های سر و ماسک ها استفاه کنید.
چرا استفاه از شامپوهای نرم کننده اهمیت دارد؟ درمورد نگهداری مو به ویژه موهای بلند و فر یا وز باید نکات بسیاری را رعایت کرد. زمانی که شما در حمام هستید و موهای شما خیس است در اصل در اسیب پذیرترین حالت خود قرار دارد. حالاتصور کنید در همین زمان شما تصمیم میگرید موهای گره خورده خود را شانه کنید!
جدا از اینکه تا چه اندازه این عمل می تواند درد آور باشد، باید بدانید با این کار چه آسیب بزرگی به کوتیکول های موی خود میزنید. دقیقا همین جا اهمیت شامپوهی نرم کننده مشخص می شود. شامپ..

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شامپوهای نرم کننده یکی از آن دسته موادی است، که درحمام در کنار شوینده های سر استفاده می شود. درواقع اگر واقعا قصد دارید، صاحب موهایی سالم و جذاب باشید. از هر محصولی برای کاربردی که به عنوان خاصیت برای آن معرفی شده استفاده کرد.

هرچند که پس از استفاده از بسیاری از شامپو ها شما احساس میکنید، حالت موهایتان تغییر پیدا کرده. اما در اصل نباید فراموش کرد که کاربرد اصلی یک شامپو شستشو و نظافت مو است.

برای تقویت، درمان و نرم کردن موها شما باید از انواع، شامپوهای نرم کننده، روغن های سر و ماسک ها استفاه کنید.

چرا استفاه از شامپوهای نرم کننده اهمیت دارد؟

درمورد نگهداری مو به ویژه موهای بلند و فر یا وز باید نکات بسیاری را رعایت کرد. زمانی که شما در حمام هستید و موهای شما خیس است در اصل در اسیب پذیرترین حالت خود قرار دارد. حالاتصور کنید در همین زمان شما تصمیم میگرید موهای گره خورده خود را شانه کنید!

جدا از اینکه تا چه اندازه این عمل می تواند درد آور باشد، باید بدانید با این کار چه آسیب بزرگی به کوتیکول های موی خود میزنید. دقیقا همین جا اهمیت شامپوهی نرم کننده مشخص می شود. شامپویی گره باز کن و مناسب برای شانه کردن موهای زبر.

از طرف دیگر این شامپو ها دارای اندکی خاصیت اسیدی هستند و می توانند از میزان قلیایی مو ها کم کنند و به این صورت میتوانند به بهبود شرایط موهایی که در اثر استفااده زیاد مواد شیمیایی آسیب دیده اند کمک کنند.

چرا باید از شامپوهای نرم کننده بعد از شامپوهای نظافتی استفاده کرد؟

در بخش بالایی اشاره کردیم که نرم کننده ها تا اندازه ای دارای محیط اسیدی هستند و در واقع زمانی که شما پس از استفاده از شامپو ها (که به طور معمول محیطی قلیایی دارند) از شامپوهای نرم کنند استفاده می کنید اثر مخرب قلیایی این شامپو ها بر موی سرتان را کم می کنید.

شامپوی های نرم کننده باعث ریزش موی سر می شوند؟

ممکن است شما هم بعد از استفاده از شامپوی های نرم کننده متوجه ریزش موی خود شده باشید. حالا باید این سوال را پرسید که علت این ریزش نیست آیا شامپو های نرم کننده اثری مخرب بر روی موی سر دارند؟

در جواب باید گفت که خیر، از این شامپوها به درستی استفاده شود. ضرر کمی برای موهای سر شما دارد. اما استفاده درست از شامپوهای نرم کننده به چه معناست؟

  • در قدم اول سعی کنید در هنگام استفاده از هر ماده ای موهای خود را چنگ نزنید! بلکه صرفا با ارامش ساقه موهایتان را به مواد آغشته و آبکشی کنید.
  • هنگام استفاده از شامپوهای معمولی و همینطور شامپوهای نرم کننده، از آب داغ استفاده نکنید.
  • اجازه ندهید شامپوهای نرم کننده مدت زیادی روی سر شما بماند. (برای اثر دهی یک دقیقه کافی است.)
  • از ماسک ها و نرم کننده ها برای ساقه های موهایتان استفاده کنید و ریشه های مو را به مواد آغشته نکنید.

انتخاب و خرید شامپوهای نرم کننده

همانطور که برای خرید شامپو های نظافتی باید نوع مو خود را در نظر بگیرید، برای خرید شامپوهای نرم کننده هم باید چنین مواردی را مورد توجه قرار دهید.

به ویژه اگر موهای شما در اثر استفاده زیاد موادشیمیایی آسیب دیده و شکننده است. برای انتخاب و مقایسه انواع شامپو های نرم کنند به اینجا مراجعه کنید.

نوشته شامپوهای نرم کننده را چرا باید بعد از شستن مو استفاده کنیم؟ اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.