شروع یک روز شاد با چند قانون

داشتن روز شاد دارای قوانین خاصی برای افراد می باشد که در متن زیر به آنها اشاره شده است.
شروع یک روز شاد با چند قانون
علاقه علمی به مطالعه شادی در بیست سال گذشته افزایش یافته است. تحقیقات الگوهای شادی را مرتبط با ویژگی ها و رفتارهای شخصی، از قبیل درآمد، وضعیت تأهل و دستاوردهای آموزشی در نظر گرفته اند. تحقیقات موجود نشان می دهد که شاد بودن می تواند با سلامتی و طول عمر بهتر و در نتیجه آن، امید به زندگی همراه باشد. با این حال، بسیاری از مطالعاتی که از این روابط حمایت می‌کنند، از نمونه‌های کوچک، از نظر جغرافیایی خاص و اغلب محدود به سن استفاده می‌کنند. به نظر می رسد که شادی با استرس درک شده رابطه معکوس دارد و می تواند از طریق پاسخ ایمنی بهتر در برابر بیماری ها محافظت کند. افراد شاد معمولاً از نتایج سلامت بهتری برخوردار می شوند زیرا سازگاری موفق تری را نشان می دهند و دارای توانایی هایی در مهارت ‌های حل مسئله و استراتژی ‌های مقابله بهتر؛ تفکر خلاق، تخیلی و یکپارچه تر؛ انعطاف پذیری بیشتر؛ و توانایی بیشتری برای مقابله با ناملایمات می باشند. سطوح بالاتر رفاه ذهنی نیز با افزایش موفقیت در حوزه ه..

داشتن روز شاد دارای قوانین خاصی برای افراد می باشد که در متن زیر به آنها اشاره شده است.

شروع یک روز شاد با چند قانون

علاقه علمی به مطالعه شادی در بیست سال گذشته افزایش یافته است. تحقیقات الگوهای شادی را مرتبط با ویژگی ها و رفتارهای شخصی، از قبیل درآمد، وضعیت تأهل و دستاوردهای آموزشی در نظر گرفته اند. تحقیقات موجود نشان می دهد که شاد بودن می تواند با سلامتی و طول عمر بهتر و در نتیجه آن، امید به زندگی همراه باشد. با این حال، بسیاری از مطالعاتی که از این روابط حمایت می‌کنند، از نمونه‌های کوچک، از نظر جغرافیایی خاص و اغلب محدود به سن استفاده می‌کنند. به نظر می رسد که شادی با استرس درک شده رابطه معکوس دارد و می تواند از طریق پاسخ ایمنی بهتر در برابر بیماری ها محافظت کند. افراد شاد معمولاً از نتایج سلامت بهتری برخوردار می شوند زیرا سازگاری موفق تری را نشان می دهند و دارای توانایی هایی در مهارت ‌های حل مسئله و استراتژی ‌های مقابله بهتر؛ تفکر خلاق، تخیلی و یکپارچه تر؛ انعطاف پذیری بیشتر؛ و توانایی بیشتری برای مقابله با ناملایمات می باشند. سطوح بالاتر رفاه ذهنی نیز با افزایش موفقیت در حوزه های مختلف از جمله روابط اجتماعی و ثبات اقتصادی مرتبط است.

شاید ثابت ‌ترین یافته این باشد که افراد شاد معمولاً شبکه ‌های حمایت اجتماعی قوی ‌تری دارند، همان طور که دوستان بیشتر نشان می ‌دهند و احتمال ازدواج بالاتری دارند. افراد شادتر نیز تمایل به کسب درآمد بیشتر دارند. در حالی که ممکن است استدلال شود که درآمد بالاتر نیز می تواند منجر به شادی شود، مارکس و فلمینگ (۱۹۹۹) و دینر و سلیگمن (۲۰۰۲) دریافتند که شاد بودن یا نشاط به طور قابل توجهی باعث افزایش درآمد می شود. ممکن است این منابع اجتماعی-اقتصادی و اجتماعی توضیح دهند که چرا افراد شادتر سلامت بهتری دارند. اما یک مطالعه اخیر نشان می دهد که تأثیر شادی بر سلامت خود رتبه بندی، تا حد زیادی مستقل از وضعیت تاهل، تحصیلات، درآمد و منابع اجتماعی-اقتصادی است.

حال، بسیاری از افراد به دنبال این سؤال هستند که چگونه می توانند روز شاد همراه با انرژی و نشاط را داشته باشند. در پاسخ باید گفت که روش های بسیاری وجود دارد که فرد با رعایت کردن آنها می تواند روز با انرژی و نشاط را داشته باشد که در ادامه متن به آن ها اشاره می شود.

– برای اینکه فرد روزی سرشار از انرژی و شاد بودن را تجربه کند، بهتر است شب، قبل از اینکه بخوابد، وسایل خود را برای فردا آماده کند، برای نمونه لباس های خود را مرتب کرده، وسایل موردنیاز را در کیف خود گذاشته و غذایی که باید به عنوان صبحانه در سر کار میل کند را آماده کند. با انجام دادن این کارها، کمک بسیار مؤثری به کنترل استرس فرد می شود و باعث می شود که صبح با آرامش از خواب بیدار شود و دارای آرامش بالایی در طول روز باشد.

– یکی دیگر از روش هایی که به فرد کمک می کند که صبح ها با انرژی از خواب بیدار شود و روز با نشاطی را داشته باشند، این است که شب ها به اندازه کافی استراحت کند. مدت زمان نرمال توصیه شده برای خواب شبانه بین ۷ تا ۸ ساعت است که افراد با رعایت کردن این مدت زمان، می توانند هنگام بیدار شدن از خواب احساس بهتری داشته باشند. مهم نیست که افراد کمتر از مدت زمان تعیین شده بخوابند، ولی بهتر این است که یک زمانی را برای خوابیدن در نظر بگیرند که به آن عادت داشته باشند.

– تحقیقات انجام شده نشان می دهند کسانی که صبح از خواب بیدار می شوند و گل و گلدان در دسترس شان می باشد، انرژی بیش تری نسبت به کسانی که به این موارد دسترسی ندارند، پیدا می کنند. حتی با نگاه کردن به گل ها نیز موجب ایجاد انرژی در فرد شده و باعث می شود که در طول روز مهربان تر و خوش برخوردتر با بقیه ارتباط داشته باشد.

– بهتر است فرد بعد از بیدار شدن از خواب، برای کسب انرژی، به دنبال آهنگ های مورد علاقه خود و یا فعالیت های مورد علاقه خود رفته و حداقل تا نیم ساعت به سمت گوش دادن به اخبار و یا چک کردن ایمیل و گوشی که ممکن است فعالیت های تنش زایی را در وی ایجاد کنند، نرود.

– مصرف یک شکلات باعث می شود که فرد در طول روز سرحال و پر انرژی باشد، این به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی شکلات است و از طرفی استفاده از شکلات خطرات ابتلا به بیماری هایی از قبیل حمله قلبی را در فرد کاهش می دهد.

– افراد باید برای داشتن یک روز پر انرژی و سر حال، صبحانه از غذاها و مواد پروتئین دار از قبیل تخم مرغ آب پز و ماست یونانی استفاده کنند، چرا که غذاهای حاوی پروتئین کمک قابل ملاحظه ای به کنترل اشتهای فرد در طی روز می کند.

– نوشیدن قهوه، تأثیرات بسیار مهمی بر روی سلامت فرد داشته و می تواند ریسک ابتلا به سرطان پوست و سایر بیماری های مزمن از قبیل حملات قلبی را کاهش دهد. بنابراین، افراد باید قهوه تلخ را به همراه مقدار کمی شیر میل کرده تا کالری آن را کاهش دهند.

– همه افراد می دانند که سحر خیزی یکی از مهمترین دلایل موفقیت در فرد است. به همین دلیل، افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند می توانند همه کارهای خود را انجام دهند و در شغل و کارهای خود موفق تر باشند، این در حالی است که دیر بیدار شدن از خواب منجر به کسلی و تنبلی شده و در نهایت جلوی موفقیت افراد را می گیرد.

– یکی دیگر از عواملی که منجر به باکیفیت شدن خواب شبانه فرد می شود، داشتن فضای مناسب برای خواب است. بنابراین، فرد باید اتاق خواب خود را تا حد ممکن تاریک نگه دارد و ساعت زنگ دار را به سمت دیگری برگرداند، حال اگر فرد در منطقه ای است که سر و صدا زیاد است، می تواند از یک شیء صدا دار از قبیل پنکه برای پوشش این سر و صداها استفاده کند.

– فرد برای اینکه صبح دل انگیزی را داشته باشد باید برای سحر خیزی خود دلیل داشته باشد، بنابراین، فرد باید برای سحر خیزی خود ارزش و اهمیت قائل شود مثلاً یکی از اهدافی که می تواند داشته باشد این است که با سحر خیزی می تواند کمک بزرگی به کاهش وزن و بهبود ترکیب اندام خود داشته باشد و این منجر به افزایش اعتماد به نفس فرد در طول روز می شود.

– علاوه بر موارد ذکر شده، انجام ورزش های صبحگاهی از قبیل شنا، اسکات پا، پیاده روی، پروانه و دوچرخه سواری منجر به ایجاد انرژی و نشاط در فرد شده و روز پر انرژی را برای فرد رقم می زند.

– افراد برای اینکه صبح زود و با انرژی از خواب بلند شوند باید قبل از رفتن به رخت خواب آب بنوشند تا صبح زود بتوانند بلند شوند، زیرا نوشیدن آب باعث می شود که فرد صبح زود به دستشویی برود و مانع از این می شود که دوباره به رختخواب برگردد. زمان مطلوب نوشیدن آب، دقیقاً قبل از خواب است.

– خوردن مواد غذایی ساده و با هضم آسان، به فرد کمک می کند که صبح ها با انرژی بیشتری از خواب بیدار شود، چرا که در طول خواب بدن از هیچ مواد غذایی تغذیه نشده است و این منجر به بیدار شدن زودتر وی می شود.

– داشتن حس مسئولیت پذیری یکی از مهمترین محرک ها برای فرد است. در اینجا، بهتر است برای انجام کار خاصی با کسی، صبح ها قرار گذاشته شود که زودتر بتواند از خواب بیدار شود. برای نمونه برنامه ریزی برای خوردن صبحانه و یا انجام حرکات ورزشی با یک همکار. بنابراین، این نوع فعالیت به فرد تحریک بیشتری برای شروع صبح با انرژی بیشتری را به فرد می دهد.

– از آنجایی که لیمو موجب تمیز شدن کبد شده و به هضم بهتر کمک می کند. از طرفی دارای منابع اصلی از قبیل ویتامین C، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است، فرد بهتر است که هر روز صبح در لیوان آب خود لیمو بریزد و سپس از آن بنوشد، این کار منجر به افزایش مواد معدنی و آنتی اکسیدان بدن شده و منجر می شود که فرد در طول روز پر انرژی و دارای فعالیت های مهم و مفیدی باشد.

– زنجبیل دارویی است که استفاده از آن باعث کاهش درد عضلات شده و موجب بهبود یافتن جریان خون در بدن فرد می شود. درد میگرن را کاهش داده و موجب از بین رفتن التهاب در بدن فرد می شود. از طرفی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بنابراین، فرد می تواند قبل از صبحانه، با اضافه کردن مقداری زنجبیل به آب و لیمو، انرژی روزانه خود را چندین برابر کند.

– مصرف موز، آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد، به کاهش فشار خون کمک کرده و آمینو اسید تریپتوفان را افزایش می دهد و به مانند نوعی پروبیوتیک برای رشد باکتری های سالم و مفید عمل می کند. بنابراین، استفاده از آن به عنوان صبحانه ای پر انرژی یاد می شود و یکی از مهمترین منابع انرژی در فرد می باشد.

نوشته شروع یک روز شاد با چند قانون اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.