عکس | جدیدترین ماشین جنگی اروپا

چلنجر ۳ تانک اصلی جدید بریتانیا که در اصل یک چلنجر ۲ بازسازی شده است، آن را با یک توپ، زره و بسته قدرت موتوری جدید به طور کامل وارد قرن بیست و یکم می کند.
به گزارش خبرآنلاین، چلنجر ۳ توپ اصلی ۱۲۰ میلی متری L۳۰A۱ طراحی شده در انگلستان را با یک توپ ۱۲۰ میلی متری L۵۵A۱ طراحی شده در آلمان جایگزین خواهد کرد. بر خلاف دیگر ارتش های ناتو که بر اساس یک نسخه از توپ های بدون خان آلمانی استاندارد سازی شده بودند، بریتانیایی ها همچنان از توپ های با لوله خان دار استفاده می کنند. مهمات تانک های خان دار و بدون خان با یکدیگر ناسازگار هستند؛ این مساله نه تنها تانک های انگلیسی را از قرض گرفتن مهمات تانک از متحدانش محروم می کرد، بلکه باعث شد تا “Chally 2” نتواند از پیشرفت های مهمات در کشورهای دیگر عضو ناتو استفاده کند.
بر اساس گزارش روزیاتو، توپ جدید L۵۵A۱ بسیار شبیه به توپ M۲۵۶ تانک های آمریکایی است، اما لوله بلندتری دارد. این کار شتاب بیشتری را در گلوله ایجاد می کند و به چلنجر ۳ توانایی نفوذ به زره های سنگین تر در فواصل بیشتر را می دهد. تنها اشکال آن این است که طول کلی تانک را افزایش می دهد و می تواند ه..

عکس | جدیدترین ماشین جنگی اروپا

چلنجر ۳ تانک اصلی جدید بریتانیا که در اصل یک چلنجر ۲ بازسازی شده است، آن را با یک توپ، زره و بسته قدرت موتوری جدید به طور کامل وارد قرن بیست و یکم می کند.

به گزارش خبرآنلاین، چلنجر ۳ توپ اصلی ۱۲۰ میلی متری L۳۰A۱ طراحی شده در انگلستان را با یک توپ ۱۲۰ میلی متری L۵۵A۱ طراحی شده در آلمان جایگزین خواهد کرد. بر خلاف دیگر ارتش های ناتو که بر اساس یک نسخه از توپ های بدون خان آلمانی استاندارد سازی شده بودند، بریتانیایی ها همچنان از توپ های با لوله خان دار استفاده می کنند. مهمات تانک های خان دار و بدون خان با یکدیگر ناسازگار هستند؛ این مساله نه تنها تانک های انگلیسی را از قرض گرفتن مهمات تانک از متحدانش محروم می کرد، بلکه باعث شد تا “Chally 2” نتواند از پیشرفت های مهمات در کشورهای دیگر عضو ناتو استفاده کند.

بر اساس گزارش روزیاتو، توپ جدید L۵۵A۱ بسیار شبیه به توپ M۲۵۶ تانک های آمریکایی است، اما لوله بلندتری دارد. این کار شتاب بیشتری را در گلوله ایجاد می کند و به چلنجر ۳ توانایی نفوذ به زره های سنگین تر در فواصل بیشتر را می دهد. تنها اشکال آن این است که طول کلی تانک را افزایش می دهد و می تواند هنگام سفر در جنگل ها، جایی که می تواند به درختان گیر کند، کمی دردسر ساز باشد.

زره تانک چلنجر ۳ ضخیم تر به نظر می رسد و ماهیت ماژولار آن باعث می شود که روزآمدسازی های آینده بسیار ساده شود

برجک خانه اصلی تغییرات حفاظتی در چلنجر ۳ است. برجک این تانک تقریباً هم اندازه و هم شکل چلنجر ۲ است، هرچند تغییرات کلیدی در آن دیده می شود. زره برجک جلو اکنون از شیب یکنواختی برخوردار است و پیچ هایی در سراسر برجک، بدنه و جناح ها وجود دارد. این احتمالاً برای تضمین “زره ماژولار مستقل انگلستان” استفاده شده است، و ماهیت ماژولار حفاظت نشان می دهد که می توان آن را به راحتی در زمان جنگ تعمیر کرد یا ارتقا داد تا از تهدیدات ضد زره پیش رو پیشی بگیرد. موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک که مقر آن در لندن است، می گوید این احتمال وجود دارد که این تانک احتمالاً دارای «پنل های انفجاری» باشد که برای راه خروج انفجار مرگبار مهمات به سمت بالا طراحی شده است، به جای اینکه انفجارها را در درون تانک متمرکز کند که به مرگ خدمه خواهد انجامید.

مهم ترین آپشن جدید این تانک، سیستم حفاظت فعال متغیر متوسط تروفی است. سیستم تروفی که توسط سیستم های دفاع پیشرفته رافائل، اسرائیل توسعه یافته است، شامل حلقه ای از سنسورهای رو به بیرون است که برای تشخیص موشک های ورودی و موشک های ضدتانک مستقر شده اند. هنگامی که سلاح ضد زره به تانک نزدیک می شود، تروفی نفوذگرهایی بسته ای و انفجاری را شلیک می کند که برای نابودی سلاح ها در میانه پرواز طراحی شده اند. تروفی همچنین در تانک های اروپایی لئوپارد ۲ و تعدادی تانک آمریکایی M۱A۲ آبرامز به کار گرفته شده است.

عکس | جدیدترین ماشین جنگی اروپا

چلنجر ۳ از سیستم تعلیق بهبود یافته و نسل سوم hydrogas بهره می برد که از گاز ( نیتروژن) تحت فشار و مایع برای عمل به عنوان نشیمنگاه خودرو و سرنشینان در یک سواری پر دست انداز استفاده می کند. موتور ارتقا یافته است , اما ظاهراً در همان سطح ۱,۲۰۰ اسب بخار باقی خواهد ماند. اضافه شدن زره بهبود یافته و سیستم تروفی که حدود ۲.۵ تن وزن دارد, بدون افزایش قدرت موتور می تواند تانک را در میدان نبرد کندتر و تنبل تر کند.

پلتفرم چلنجر در ۳۰ سال گذشته ارتقاء سنسوری نداشته است, بنابراین اضافه شدن دوربین های حرارتی نسل سوم خود یک پیشرفت بزرگ خواهد بود. فرمانده تانک و توپچی دوربین های حرارتی تثبیت شده ای خواهند داشت, در حالی که فرمانده دوربین حرارتی پانورامیک Thales Orion را برای آگاهی موقعیتی و شناسایی اهداف خواهد داشت. راننده نیز دید حرارتی جلو و عقب خواهد داشت.

۵۸۵۸