فروش سیلیکات سدیم و آشنایی با نحوه‌ی ساخت این ماده

چگونگی ساخت سیلیکات سدیم

ممکن است زمانی که می‌خواهید از شرکت‌های فروش سیلیکات سدیم خرید نمایید از شما بپرسند که چه نوع سیلیکات سدیمی مد نظر دارید؟ سیلیکات سدیم به طور کلی به دو شکل پودری و مایع تولید می‌شود. برای ساخت پودر سیلیکات سدیم، ابتدا سیلیسیوم دی‌اکسید را با کربنات سدیم مخلوط می‌کنند. سپس مخلوط بدست آمده را در معرض دمای ۱۱۰۰-۱۳۰۰ درجه سانتیگراد و در شرایط بدون هوا (آلاینده) حرارت می‌دهند. در این مرحله ماده‌ی مذاب شفاف و بی‌رنگی بدست می‌آید که می‌بایست آن را به ‌آرامی سرد کرد تا به‌ شکل پودر سفید و بدون بویی تغییر حالت دهد. در روش تولید مایع سیلیکات سدیم ابتدا سدیم کربنات و سیلیسیوم دی‌اکسید را در آب حل می‌کنند. محلول ایجاد شده شفاف و بدون رنگ است. سپس محلول مورد نظر را در دمای ۱۱۰-۱۵۰ درجه سانتیگراد تحت فشار ۱۰۰-۴۰۰ پوند بر اینچ مربع قرار می‌دهند. نتیجه‌ی این عمل، ایجاد مایع سیلیکات سدیم است.

اگر بخواهیم به مقایسه‌ای کوچک میان روش‌های تولید سیلیکات سدیم بپردازیم، می‌توانیم خلاصه‌ی مطالب را اینگونه بیان کنیم. در روش تولید سیلیکات سدیم­ تر، محلول آبی ایجاد می‌شود که حاوی سیلیکات سدیم با تغلیظ و گرمایش بالاست. این محلول به کمک اسید کلریدریک قابل خنثی‌ شدن است. به واسطه‌ی فیلتراسیون، سیلیکات سدیم را از محلول جدا می‌شود. وجود آب نیز سبب شستشوی بهتر سیلیکات سدیم تا خلوص مطلوب خواهد شد. همچنین نیازی به ‌اضافه کردن هیچ‌گونه ماده‌ی اضافی نیست. اما در روش تولید خشک، شما سیلیکات سدیم ترد و شکننده‌ای دارید که می‌توانید در اندازه‌های دلخواه آن را خرد نمایید. همچنین به علت کم‌وزن بودن، حمل و انتقال آن آسانتر است. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که با تولید سیلیکات سدیم مایع، محلول قلیایی با pH تقریبی ۱۲ تا ۱۳ ایجاد می‌گردد که در هنگام کار و حمل و نقل بسیار خطرناک است.

فروش سیلیکات سدیم
فروش سیلیکات سدیم

آشنایی با پرسابقه‌ترین شرکت فروش سیلیکات سدیم

یکی از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از عزیزان، خرید باکیفیت‌ترین جنس با قیمتی مناسب است. مسلما در پی خرید از شرکتی که بتواند کیفیت ماده‌ی مورد نظر را تضمین کند، بسیاری از افراد قادر خواهند بود تا با اطمینان خاطر بیشتری فعالیت نمایند. در زمینه‌ی فروش سیلیکات سدیم نیز شرکت صنایع سیلیکات ایران توانسته است با ارائه‌ی محصولاتی با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه، رضایت مشتریان خود را برای سالیان متوالی جلب کند. شما عزیزان می‌توانید از طریق لینک شرکت و همچنین سایر راه‌های ارتباطی که در ادامه قرار داده‌ایم با ما تماس حاصل فرمایید. رضایت شما عزیزان بزرگترین هدف ماست!

سیلیکات سدیم
سیلیکات سدیم