فعالیت‌ کیفی‌ کانون‌های فرهنگی با ریل‌گذاری مناسب شتاب می‌گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گیلان گفت: مسیر کیفی‌سازی فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی اجتماعی دانشجویان صحیح بوده و باید با ریل‌گذاری درست شتاب بیشتری بگیرد.

اکنون بیش از هزار و ۲۶۰ کانون فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با محور دانشجویان فعال و دارای مجوز، اساسنامه، ‌ دبیر و اعضای مشخص هستند.

کانون‌های دانشجویی یکی از قالب‌های مهم و اثرگذار فعالیت‌های دانشجویی بوده که با هدف ایجاد بستر و زمینه مناسب مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه‌های دینی، انقلابی، ‌ فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است و هرقدر زمینه‌های فعالیت، وسعت جذب و پاسخگویی به نیاز فرهنگی مخاطب دانشگاهی در کانون‌ها بیشتر دیده شود، ‌طبیعتاً می‌تواند منتج به فعالیت کیفی بهتر و پاسخگویی بیشتر به سلایق گوناگون باشد.

فعال‌سازی کانون‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی یکی از چند برنامه اداره کل فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی است، کانون‌هایی که با کار تیمی دانشجویان علاقه‌مند در حوزه‌های مختلف فعال هستند و حوزه فرهنگی اجتماعی دانشگاه را فعال و پویا نگه‌داشته‌اند و بخش‌هایی از جامعه نیز از خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند.