فواید روغن نارگیل برای مو

زمان مطالعه: ۵ دقیقهآیا تا به حال وسوسه شده اید که از نرم کننده های تجاری، سرم ها و محصولات آرایشی متداول دیگری که در طول زمان به موها و حتی سلامتی شما آسیب می زنند، استفاده کنید؟ شما می توانید تمام اینها را با یک راه حل کاملا طبیعی جایگزین کنید. روغن نارگیل سرشار از خواص ضد میکروبی، اسید لوریک و اسیدهای چرب متوسط است که باعث تقویت و استحکام مو می‌شود، برای پوست سر مناسب است و به رویش مجدد موها کمک می کند. در این مقاله به بررسی فواید روغن نارگیل برای مو می‌پردازیم.
فواید روغن نارگیل برای مو تقریبا تمامی افراد با مطالبی در مورد فواید روغن نارگیل برای مو آشنا هستند، اما چگونگی استفاده از این روغن متناسب با نوع مو و دلیل کاربرد متفاوت است. موارد استفاده از روغن نارگیل برای مو در شوره سر، رفع خشکی مو، تقویت مو، درمان خشکی و وز بودن مو، نرم کننده مو و درخشندگی موها و افزایش رشد مو است. اندازه استفاده از روغن نارگیل و همین طور نحوه تهیه ماسک در بعضی از این موارد می‌تواند متفاوت باشد، برای نمونه در این قسمت به چند مورد اشاره می‌گردد.
فواید روغن نارگیل برای موهای خشک از فواید روغن نارگیل برا..

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آیا تا به حال وسوسه شده اید که از نرم کننده های تجاری، سرم ها و محصولات آرایشی متداول دیگری که در طول زمان به موها و حتی سلامتی شما آسیب می زنند، استفاده کنید؟ شما می توانید تمام اینها را با یک راه حل کاملا طبیعی جایگزین کنید. روغن نارگیل سرشار از خواص ضد میکروبی، اسید لوریک و اسیدهای چرب متوسط است که باعث تقویت و استحکام مو می‌شود، برای پوست سر مناسب است و به رویش مجدد موها کمک می کند. در این مقاله به بررسی فواید روغن نارگیل برای مو می‌پردازیم.

فواید روغن نارگیل برای مو

تقریبا تمامی افراد با مطالبی در مورد فواید روغن نارگیل برای مو آشنا هستند، اما چگونگی استفاده از این روغن متناسب با نوع مو و دلیل کاربرد متفاوت است. موارد استفاده از روغن نارگیل برای مو در شوره سر، رفع خشکی مو، تقویت مو، درمان خشکی و وز بودن مو، نرم کننده مو و درخشندگی موها و افزایش رشد مو است. اندازه استفاده از روغن نارگیل و همین طور نحوه تهیه ماسک در بعضی از این موارد می‌تواند متفاوت باشد، برای نمونه در این قسمت به چند مورد اشاره می‌گردد.

فواید روغن نارگیل برای موهای خشک

از فواید روغن نارگیل برای مو؛ می‌توان تاثیر چشمگیر اسیدهای چرب این روغن روی موهای خشک را نام برد. ترمیم موهای خشک و آسیب دیده از مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو است. خشکی مو تحت تاثیر از دست دادن پروتئین مو بوده، که منجر به زبری و شکننده شدن موها شده است، بطور متقابل خشکی مو در اثر موارد محیطی منجر به جلوگیری از جذب پروتئین در مو می‌گردد. روغن نارگیل دارای ویژگی محفاظتی بر موهای ترمیمی است، بنابراین برای موهای خشک شده در اثر رنگ مو مفید می‌باشد.

فواید روغن نارگیل در رشد مو

استفاده از روغن نارگیل یک روش بدون خطر، موثر و با قیمت مناسب است که برای تقویت مو های کم پشت خود می‌توانید از آن استفاده کنید زیرا به بلندتر و ضخیم تر شدن موها کمک می‌کند. مواد مغذی ضروری از جمله اسید لوریک، به شفت مو نفوذ می کند و سلامت کلی مو را بهبود می‌بخشد.

سلامتی مو اغلب به مسائل و مشکلات داخلی بدن مربوط است و استفاده از درمان های طبیعی، بدون اینکه آسیب بیشتری را به موها برساند، از ریزش موها جلوگیری می‌کند. غذاهای حاوی چربی های امگا ۳، کدو تنبل، دانه های چیا، دانه های کتان و چای سبز، به رشد موهای سالم کمک می‌کنند.

قبل از اینکه داروهای رشد مو که تنها برای ۵۰ درصد افراد موثر است را امتحان کنید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید و از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده و حالت دهنده مو استفاده کنید. مواد شیمیایی مضر می توانند باعث تحریک پوست سر شوند و حتی ممکن است باعث رویش موهای زائد شوند.

روغن نارگیل برای موهای چرب

روغن نارگیل به دلیل خاصیت چرب بودن مو با شامپو پیشنهاد می‌شود. اگر موهای چربی دارید و تصمیم دارید، از خاصیت تقویت کنندگی و ضد موخوره بودن روغن نارگیل برای موهای خود استفاده کنید، بهتر است بعد از ماساژ موها با این روغن آن را با آب گرم و شامپو بشویید. فواید روغن نارگیل برای موهای چرب شاید به اندازه تاثیر روغن نارگیل برای موهای خشک نباشد، ولی در بیشتر مواقع مخصوصا موخوره گرفتن پایین موهای چرب می‌توانید، از تاثیر روغن نارگیل بر موهای چرب بهره ببرید.

فواید روغن نارگیل در از بین بردن شوره سر

مردم صدها سال است که برای مقابله با شوره سر، از روغن نارگیل استفاده می‌کنند. شوره سر یک وضعیت ناخوشایند است که با خارش همراه می باشد و به علت خشکی پوست سر، حساسیت به مواد شیمیایی که در محصولات مراقبت از مو یافت می‌شوند و همچنین عفونت های قارچی مانند مالاسزیا، به وجود می‌آید.

اسیدهای چرب متوسط در روغن نارگیل، از جمله اسید لوریک و اسید کاپریک، خواص قوی ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد قارچی دارند که قارچ ها و همچنین ویروس ها و باکتری هایی که ممکن است روی پوست سر شما باشند را هدف قرار می دهند و از بین می‌برند.

در اکثر مواقع، این گونه درمان ها، ساده نیستند و زود نتیجه نمی دهند. هدف این است که پوست سر سالم بماند و هیچ گونه قارچی نداشته باشد و رطوبت را در خود نگه دارد تا شوره سر از بین برود. درمان با روغن نارگیل به مدت یک شب، شوره سر را از بین نمی برد اما بسیاری از افراد توانسته اند در عرض یک هفته یا بیشتر، شاهد نتایجی باشند.

بیشتر بخوانیم: هیرویت، مکمل مشهور مو چه استفاده هایی دارد؟

مقدار و طریقه مصرف روغن نارگیل:

هفته ای ۲ الی ۳ مرتبه می توانید مقداری از روغن نارگیل را به پوست سر و یا ابروهای خود مالیده و برای چند دقیقه با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید، سپس یک کلاه حمام و یا کیسه پلاستیکی بروی سر خود گذاشته و برای مدت یک و نیم الی ۲ ساعت اجازه دهید روغن بروی سر شما مانده تا کاملا جذب شود و سپس می توانید استحمام نمایید.

نکته اول: نباید بیش از ۲ الی ۳ بار در هفته از روغن های گیاهی چه نارگیل و غیره استفاده نمایید، مصرف بیشتر باعث بسته شدن منافذ پوست شده که خود یکی از عوامل ریزش مو و از بین رفتن ریشه موها می باشد.

نکته دوم: بهتر است هنگام استفاده از روغن نارگیل پوست سر شما خیلی چرب نباشد تا این روغن راحتر جذب شود.

بیشتر بخوانیم: سرم مو و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

آموزش چند ماسک مو با استفاده از روغن نارگیل

ماسک مو روغن نارگیل و تخم مرغ

برای تهیه این ماسک مفید می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به همراه ۱ عدد تخم مرغ ترکیب نمایید. سپس کمی موهای خود را مرطوب کنید و این ماسک طبیعی را بر روی موهای خود بمالید. توجه داشته باشید که این ماسک بر روی همه قسمت‌های مو به طور مساوی قرار گیرد. اجازه دهید تا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی سر شما بماند؛ سپس با آب ولرم موهای خود را بشویید.

ماسک عسل، روغن نارگیل و تخم مرغ

عسل علاوه بر فوایدی که برای پوست دارد، سبب تغذیه موها هم می‌شود. این ماده طبیعی به حفظ لطافت و نرمی مو کمک می‌کند و موها را تازه و شاداب نگه می‌دارد. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و برای کراتین مو مفید است. روغن نارگیل هم فواید بی‌نظیری برای مو دارد. ماسک مو با روغن نارگیل تأثیر خیلی خوبی بر تقویت موها می‌گذارد. این ماسک به رشد موها کمک می‌کند.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود؛ سپس آن را به ریشه و ساقه موها بزنید. پس از یک ساعت ماسک را از موها شستشو دهید. این ماسک بی‌نظیر در مدت کوتاهی موجب بهبود مشکلات مو شما می‌شود.

ماسک روغن نارگیل و آلوئه‌ورا

این ماسک برای حفظ شادابی مو مفید است. روغن آلوئه‌ورا قارچ پوست سر را از بین می‌برد و سبب حفظ رطوبت پوست می‌شود. استفاده از این ماسک برای موهای خشک بسیار مفید است. این ماسک رشد موها را هم سریع‌تر می‌کند. به نسبت مساوی روغن نارگیل و آلوورا ترکیب کنید و آن را روی مو ماساژ دهید. بعد از حدودا یک ساعت می‌توانید موها را شسته و چربی آن را از بین ببرید.

بیشتر بخوانیم: قرص ضد ریزش مو سیستین b6 و همه خواص آن

نکته آخر

روغن نارگیل با تمامی پوست‌ها سازگار است اما ممکن است به ماسک‌هایی که با آن تهیه می‌شود حساسیت داشته باشید. پس حتما قبل از استفاده از ماسک‌ها، طرز تهیه ماسک با روغن نارگیل را با دقت بخوانید و مقداری از آن را روی بازو تست کنید. اگر بعد از ۱۰ دقیقه نشانه‌ای از قرمزی، التهاب و خارش روی پوست مشاهده نشد، با خیال راحت از آن استفاده کنید.

با تشکر از شما که تا آخر این مطلب همراه ما بودید.

نوشته فواید روغن نارگیل برای مو اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.