ماسک زغال فعال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقهبرای محافظت از پوست صورت، لایه برداری، از بین بردن جوش‌های سرسیاه، حذف چربی‌های اضافی از سطح پوست و کم کردن چین و چروک‌ها انواع روش‌ها و ماسک‌های طبیعی و شیمیایی وجود دارد.یکی از ماسک‌های جدید که به تازگی در دنیا بسیار محبوب و مورد توجه دوستداران زیبایی قرار گرفته ماسک زغال یا بلک ماسک است.
این ماسک از زغال چوب به دست می‌آید و بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات بهداشتی آرایشی آن را تولید و وارد بازار‌های جهانی کرده اند.
امروزه این باور وجود دارد که زغال فعال یا به عبارتی دیگر، کربن فعال توانایی از بین بیردن باکتری‌ها و ناخالصی‌های موجود در زیر پوست را داشته و می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های خلاصی از شر جوش‌های سرسیاه نیز در نظر گرفته شود.
کربن فعالی که در انواع ماسک صورت از نوع زغال یا سایر محصولات بهداشتی به کار می‌رود در واقع همان پودر سیاه رنگی است که وقتی یک تکه زغال در معرض حرارت زیاد قرار می‌گیرد، تولید می‌کند.
زغال فعال سموم و ترکیبات مضر را از پوست جذب می‌کند و پیری زود رس را به تاخیر میندازد. زغال اکتیو با جذب مواد مضر از منافذ پوست، موجب تنفس پوست..

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

برای محافظت از پوست صورت، لایه برداری، از بین بردن جوش‌های سرسیاه، حذف چربی‌های اضافی از سطح پوست و کم کردن چین و چروک‌ها انواع روش‌ها و ماسک‌های طبیعی و شیمیایی وجود دارد.یکی از ماسک‌های جدید که به تازگی در دنیا بسیار محبوب و مورد توجه دوستداران زیبایی قرار گرفته ماسک زغال یا بلک ماسک است.

این ماسک از زغال چوب به دست می‌آید و بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات بهداشتی آرایشی آن را تولید و وارد بازار‌های جهانی کرده اند.

امروزه این باور وجود دارد که زغال فعال یا به عبارتی دیگر، کربن فعال توانایی از بین بیردن باکتری‌ها و ناخالصی‌های موجود در زیر پوست را داشته و می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های خلاصی از شر جوش‌های سرسیاه نیز در نظر گرفته شود.

کربن فعالی که در انواع ماسک صورت از نوع زغال یا سایر محصولات بهداشتی به کار می‌رود در واقع همان پودر سیاه رنگی است که وقتی یک تکه زغال در معرض حرارت زیاد قرار می‌گیرد، تولید می‌کند.

زغال فعال سموم و ترکیبات مضر را از پوست جذب می‌کند و پیری زود رس را به تاخیر میندازد. زغال اکتیو با جذب مواد مضر از منافذ پوست، موجب تنفس پوست و سلامت آن می‌شود. زغال فعال برای افرادی که دارای پوست چرب هستند فوق العاده است زیرا چربی های اضافی پوست را جذب می‌کند.

کمک به کاهش چربی بیش از حد پوست

استفاده از یک ماسک زغال می‌تواند به کنترل بهتر چربی پوست صورت‌تان کمک نموده و در دراز مدت از ایجاد جوش‌های مختلف نظیر جوش‌های سرسیاه جلوگیری کند.

اگر از چربی پوستتان شاکی هستند این ماسک می‌تواند چربی پوست را متعادل کند و جوش‌ها را کاهش دهد. ماست زغال متخصص از بین بردن جوش‌های سرسیاه است. البته حواستان باشد که استفاده بیش از حد از این ماسک باعث خشکی پوست می‌شود!

زغال فعال خاصیت سایندگی دارد و با از بین بردن سلول های مرده پوست ناشی از آکنه و زخم، لکه های پوستی را برطرف می کند.

آماده سازی ماسک زغال فعال خانگی با ترکیبات متفاوت:

برای تهیه این ماسک به پودر زغال فعال ، پودر ژلاتین و آب نسبتا داغ نیاز دارید. پودر زغال و پودر ژلاتین را می توانید از عطاری ها تهیه کنید. برخی از زغال ها به صورت دانه های درشت هستند که باید خودتان آن را آسیاب کرده و پودر کنید. ۱ قاشق غذاخوری پودر زغال را با ۲ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید سپس آرام آرام آب را به آن اضافه کنید تا یه ترکیب نسبتا غلیظ به شما بدهد. ترکیب به دست آمده را با استفاده از قلمو و یا انگشت به صورت خود به جز ناحیه زیر چشم بمالید و پس از خشک شدن آن را از روی صورتتان جدا کنید. در نهایت صورتتان را با آب گرم و لیف حمام به آرامی بشویید.

پس از استفاده از ماسک زغال توصیه می شود با استفاده از یک پد صورتتان را با تونر پاک کنید این کار به بستن منافذ باز پوست و عملکرد بهتر ماسک کمک می کند.

بیشتر بخوانیم: ماسک صورت چیست؟

ماسک زغال فعال و عسل

خواص عسل: عسل می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده قوی عمل کند این ماده به خصوص برای پوست های خشک بسیار مناسب است. عسل به علت داشتن آنزیم هایی که دارد موجب از بین رفتن آلودگی ها بر روی پوست شما می‌شود. همچنین عسل یک لایه بردار قوی محسوب می‌شود و آنزیم ها و آنتی اکسیدان های موجود در عسل می‌تواند پوست شما را تغذیه کند. خواص ضد باکتری و ضد قارچی در عسل موجب می‌شود که باکتری های ایجاد کننده جوش و آکنه غیر فعال شوند و به این صورت از ایجاد جوش بر روی صورت جلوگیری می‌کند این ماسک تسکین دهنده عسل، قرمزی و التهاب را تسکین می بخشد در حالی که زغال فعال به بیرون کشیدن منبع تحریک پوست کمک می کند.عسل را به همراه زغال فعال در یک کاسه کوچک ترکیب کرده و با انگشتان تمیز روی صورت پخش کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. با آب خنک بشویید و مرطوب کننده بزنید.

ماسک ماست و زغال فعال

خواص ماست:

لاکتیک اسید موجود در ماست موجب آبرسانی پوست شده و تیرگی پوست شما را از بین خواهد برد. همچنین این ماده می‌تواند به عنوان لایه بردار استفاده شود. استفاده هر روز از ماست به تنهایی می‌تواند باکتری های ایجاد کننده آکنه و جوش را از بین ببرد و التهاب های پوستی را کاهش دهد.

اسید لاکتیک موجود در ماسک های ماست به آرامی لایه های سلولهای مرده پوست را روی صورت شما حل می کند و اجازه می دهد تا زغال فعال موادی که منافذ شما را مسدود می کند را به خود جذب کند.

ماست ، عسل و ذغال را با هم مخلوط کنید تا زمانی که خمیری شکل شود. سپس روی صورت و گردن خود بمالید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید سپس با آب گرم بشویید. از مرطوب کننده استفاده کرده و از پوست روشن و درخشان خود لذت ببرید. در اینجا می‌توانید عسل و گلاب را نیز به این ترکیب اضافه کنید و از آن استفاده کنید.

ماسک زغال و ماست و عسل

انواع ماسک زغال فعال و گلاب خانگی:

ماسک زغال فعال و گلاب

نصف قاشق غذاخوری پودر زغال، نصف قاشق غذاخوری گلاب و نصف قاشق غذاخوری نمک دریا را با هم مخلوط کنید و سپس آن را به صورت خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه ماسک خود را بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید.

خواص نمک دریایی : نمک دریایی با باکتری ها و آکنه ها مبارزه می‌کند.

نکته : می‌توانید از نمک دریایی استفاده نکنید.

ماسک زغال فعال و ژلاتین و گلاب

نصف قاشق غذاخوری پودر زغال، نصف قاشق غذاخوری گلاب و نصف قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با هم مخلوط کنید و سپس آن را به صورت خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه ماسک خود را بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید.

خواص ژلاتین : ژلاتین به علت داشتن کلاژن مانع چروک شدن پوست در اثر افزایش سن می‌شود. ژلاتین خاصیت کشسانی پوست را حفظ می‌کند.

ماسک زغال فعال و گلاب و آلوئه ورا

یک قاشق غذاخوری پودر (کپسول) زغال فعال به همراه یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری گلاب را با هم مخلوط کنید و سپس آن را بر روی پوست خود بمالید. بعد از گذشت مدت زمان ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید و سپس مرطوب کننده بزنید.

خواص آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص ضدالتهابی بوده و برای درمان لکه های پوستی، جوش و … مفید است. همچنین این گیاه علائم پیری پوست مانند چین و چروک را به تعویق می‌اندازد. ژل آلوئه ورا سلول های مرده را از بین می‌برد. همچنین با داشتن خاصیت آبرسانی خشکی پوست را از بین می‌برد.

ماسک زغال فعال و گلاب و آب لیمو

برای تهیه ماسک زغال فعال و گلاب و ماست شما می‌توانید یک قاشق غذاخوری پودر (کپسول) زغال فعال به همراه یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری گلاب را با هم مخلوط کنید و سپس آن را بر روی پوست خود بمالید. بعد از گذشت مدت زمان ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید و سپس مرطوب کننده بزنید.

شما می‌توانید ماست را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

ماسک خانگی زغال فعال و آب لیمو

خواص آب لیمو

آب لیمو می‌تواند به عنوان یک پاک کننده قوی عمل کند و پوست شما را لایه برداری کند. آب لیمو می‌تواند تیرگی پوست شما را از بین ببرد و باعث درخشندگی پوست شما شود.

در این بخش می خواهیم به معرفی چند ماسک زغال فعال از برندهای پر طرفدار و پر فروش بپردازیم:

مشاهده و خرید انواع ماسک صورت با بهترین قیمت

ماسک و اسکراب زغال و شکر سیاه فریمن

فریمن FREEMAN معتبرترین و پرفروش ترین برند ماسک و اسکراب اروپا و امریکاست که دارنده معتبرترین جایزه آرایشی و بهداشتی دنیا می باشد. فریمن در ساخت محصولات خود از عصاره طبیعی میوه و گیاهان استفاده می کند که از امتیازات محصولات فریمن Freeman می باشد.

ماسک زغال و شکر سیاه فریمن

ماسک و اسکراب حاوی عصاره زغال و شکر سیاه تولید برند فیری من، یک محصول با دو کاربرد متفاوت است. در ابتدا زغال باعث جذب ناخالصی ها و چربی اضافی پوست می گردد، سپس شکر سیاه به طور کاملا ملایم پوست را لایه برداری کرده و سلول های مرده پوست را ازبین می برد.

بیشتر بخوانیم: اسکراب صورت و فواید استفاده از آن

ماسك کربن فعال سه كاره گارنيه

پوست شما هر روز دچار آلودگی ها و گرد و غبارهای محیطی می شود که اگر آنها را از روی صورتتان نزدایید، علاوه بر چربی و کثیفی، دچار جوش های مختلف سر سیاه و سر سفید می شوید و به مرور شادابی و درخشندگی خود را از دست می دهید. برای رفع این مشکل، این محصول با کیفیت فرانسوی علاوه بر پاک کنندگی پوست به عنوان اسکراب و همچنین ماسک صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

ماسک زغال سه کاره گارنیه

ماسک سه کاره زغال فعال گارنیه به دلیل داشتن ذغال گیاهی، چربی پوست را جذب کرده و سلولهای مرده پوست را از بین می برد و باعث کنترل چربی پوست و در نتیجه جلوگیری از ایجاد جوش می شود. با استفاده از این ماسک پوست شما کاملا آبرسانی می شود و از خشکی و چروک نجات پیدا می کند.

ماسک صورت لایه بردار ورقه ای حاوی زغال هیدرودرم

ماسک لایه بردار هیدرودرم حاوی ذغال، یک بلک سیاه با قدرت پاک کنندگی و لایه برداری فوق العاده است که سطح پوست و منافذ آن را کاملا پاکسازی و تمیز می‌کند. این محصول حاوی عصاره چای سبز، اکالیپتوس و نعناع می‌باشد که این ترکیبات علاوه بر تمیز کردن پوست، میزان ترشح چربی آن را کنترل می‌کنند و تا چندین ساعت بعد از استفاده هم پوست را مات نگه می‌دارند. ماسک سیاه هیدرودرم باعث از بین رفتن جوش‌های سرسیاه و سرسفید پوست می‌شود و بعد از جدا کردن ماسک از روی صورت، پوستتان روشن و شفاف‌تر خواهد شد.

ماسک زغال فعال هیدرودرم

ماسک خاک رس و زغال لورال

ماسک خاک رس و زغال لورالترکیبی بسیار قوی جهت سم زدایی و رفع خستگی و کدری پوست می باشد. این ماسک با دارا بودن خواص منحصر به فرد ذغال و خاکستر خالص تنها در ۱۰ دقیقه پوست را شاداب تر و درخشان تر می نماید. ماسک خاک رس و زغال لورال تمامی منافذ پوست را پاکسازی نموده و آلودگی های سطحی و چربی مازاد پوست را از بین می برد. فرمولاسیون کرمی ماسک خاک رس و زغال لورال به هیچ عنوان باعث خشکی پوست نمی‌شود و بافتی مخملی و درخشان به پوست می بخشد همچنین آن را شاداب تر و براق تر نمایش می دهد. این ماسک با پاکسازی عمیق منافذ پوستی و رفع آلودگی های سطحی تناژ پوست را یکرنگ تر نموده و سبب تسهیل تنفس پوستی می گردد.

ماسک خاک رس و زغال لورال

بیشتر بخوانیم: بهترین ماسک صورت برای جوش

ماسک صورت زغال سودا

با استفاده از ماسک Sevda پوست شما به‌صورت ملایم لایه برداری شده و ناخالصی‌های حاصل از آلودگی محیط از روی پوست به راحتی پاک می‌شود. ‎آکنه و جوش از بین رفته، جوش‌های سر سیاه برطرف شده و منافذ باز پوست که ظاهری زشت دارند بسته شده و پوست زیبایی و طراوت خود را باز میابد. مقداری از بلک ماسک سودا را بر روی پوست تمیز صورت بمالید، بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با آب گرم بشویید و در صورت تمایل از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده نمایید. در ساخت بلک ماسک اصلی از نوعی زغال مخصوص پزشکی که زغال فعال هم به آن می‌گویند استفاده شده است.

ماسک صورت زغال سودا

زغال فعال ماده‌ای است که در پزشکی برای جذب مواد سمی از آن استفاده می‌شود. به همین دلیل بلک ماسک قوی ترین و تاثیر گذارترین ماسک موجود در دنیا برای لایه برداری و جوان کردن پوست است. وقتی شما از این ماسک فوق‌‌العاده بر روی پوست صورت خود استفاده می کنید تمامی گرد و غبارها و مواد مضر روی پوست و منافذ پوست را به خود جذب می‌کند و به کوچک کردن منافذ پوست هم کمک می‌کند.

نوشته ماسک زغال فعال چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.