مرکز خریدهای دبی

دبی هم‌اکنون یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین شهرهای توریستی جهان به شمار می‌رود که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. شهر دبی، با ابتکار حاکمان و تلاشمندان خود از دهه‌های پیش این هدف را دنبال می‌کردند که دبی را تبدیل به یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا تبدیل کنند و امروز به این هدف بسیار نزدیک شده‌اند. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دبی در نوع خود بهترین در جهان هستند؛ برج خلیفه، بلندترین برج دنیاست، دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیاست، آب نمای دبی، معروف‌ترین آب نمای دنیاست! در این مقاله قصد داریم به معرفی دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا در دبی بپردازیم. اگر به تازگی به دبی سفر می‌کنید و قصد بازدید از دبی مال را دارید، شاید دانستن مواردی که گفته خواهد شد برایتان ضروری باشد.

شما می‌توانید با خرید تور دبی از تهران از آژانس مسافرتی گلبرگ سیر از تنوع قیمتی بالای پکیج‌ها و همچنین تورهای لحظه آخری دبی برای داشتن یک سفر اقتصادی استفاده کنید. قیمت تور دبی در زمان‌های پربازدید سال دارای نوسانات شدیدی می‌باشد، اما با استفاده از خدمات و پیشنهادات گلبرگ سیر قادر خواهید بود صرفه جویی خوبی در کنار یک سفر محشر داشته باشید.

مرکز خرید دبی مال

دبی مال که در بخشی از برج خلیفه، بزرگ‌ترین و بلندترین برج دنیا واقع شده است، از بدو شروع به هدف از کسب برترین جایگاه‌ها و رتبه‌های جهانی آغاز شد و هم اکنون امتیازاتی همچون بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا، بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا و بزرگ‌ترین شیرینی فروشی دنیا را کسب کرده است. دبی مال که از سال ۲۰۰۸ کار خود را آغاز کرده است بخش مهمی از صنعت گردشگری دنیا را شامل می‌شود. وسعت دبی مال تاحدی زیاد است که هیچ کس نمی‌تواند در یک روز از تمامی واحدهای آن بازدید کند. دبی مال علاوه بر فروشگاها و واحدهای تجاری، دارای امکانات تفریحی بسیاری می‌باشد که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

دبی مال به چندین بازارچه بزرگ تقسیم می‌شود که اصطلاح عامیانه آن‌ها در دبی سوق می‌باشد. شما برای اینکه بخش مورد نظر خود را در این بازار بزرگ پیدا کنید، حتما باید از راهنمایی استفاده کنید.

بخش مد و فشن

یکی از معروف‌ترین خیابان‌های دبی مال، خیابان مد و فشن است که بسیاری به آن لقب پایتخت مد و فشن جهان را داده اند. این خیابان یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های دبی مال را به خود اختصاص داده است. برندهای معروفی همچون دیور، گوچی و شنل در این بخش حضور دارند و خدمات خود را ارئه می‌دهند.

دهکده دبی مال، برای تفریح و سرگرمی

همانطور که پیش‌تر گفته شد، دبی مال علاوه بر واحدهای تجاری، انبوهی از واحدهای تفریحی و سرگرمی همچون کافه‌ها، رستوران‌ها، شهربازی‌ها و… را دارا است. بخش دهکده دبی مال مخصوص تفریح، سرگرمی و استراحت است. نشستن در یک کافه دنج و عالی و خوردن غذاهای فست فودی بعد از ساعتها خرید و گشت زدن در بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا، لذتی به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

در دبی مال تعداد کافه‌ها، رستوران‌ها و فودکورت‌ها آنقدر بالاست که انتخاب از بین آن‌ها برایتان دشوار خواهد بود! البته توجه کنید که شما غذاها و خوراکی‌های خود را از برندهای معروف جهانی زیر نظر بهداشت جهانی خریداری می‌کنید. برندهای معروفی همچون چیزکیک فکتوری، رد لابستر، کارلوچیوز، پی.اف.چانگز، فایوگایز، شیک شک، مک دونالد، کافه رین فارست و… . اگر علاقه به امتحان غذاهای غربی معروفی که در جهان پرآوازه هستند دارید، در این قسمت تمامی برندهای معروف جهانی را می‌توانید بیابید.

بخش طلا و جواهرات

یکی از مهم‌ترین بازارچه یا خیابان‌های دبی مال، همان طبقه همکف می‌باشد که بیشتر به طلافروشی‌ها و فروش جواهرات اختصاص داده شده است. بسیاری از افراد، ترس از اعتماد کردن به این مغازه‌دارها و جواهرفروشی‌ها را دارند، اما اصلا نگران نباشید. در دبی قوانین بسیار سفت و سختی برای جواهرفروشی‌ها وضع می‌شود که اجازه نمی‌دهند هیچگونه کلاه‌برداری انجام شود؛ پس از بابت خرید جواهرات در دبی مال کاملا خیالتان راحت باشد.

نکات مهمی که باید رعایت کنید

مهم است که هنگام لذت بردن از دبی مال، با رعایت برخی نکات مهم فرهنگی مانع از رخداد هرگونه سوء تفاهم شوید. در دبی مال، ورود حیوانات خانگی و استعمال دخانیات کاملا ممنوع است و هیچ اتاق مخصوصی برای استعمال دخانیات در این مکان پیدا نخواهید کرد. هرگونه حرکات غیرمعمول مانند استفاده از وسایل الکترونیک موتوری و اسکیت برد برای حرکت در دبی مال ممنوع می‌باشد. شانه‌ها و زانوهایتان را در هنگام ورود به دبی مال بپوشانید.