مزایای سقف کاذب و زیباییهای آن

سقف بخش مهمی از هر ساختمان است. این کمک می کند تا ساختار یک واحد را حفظ کند و در عین حال سرپناه و محافظت ایجاد کند. اگرچه هدف از سقف عمدتاً کاربردی است، برخی از صاحبان خانه طرح های زیبایی را به سقف اضافه می کنند تا خانه از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر به نظر برسد. به قسمتی از سقف که زیر سقف سنتی آویزان شده، سقف کاذب می گویند. داشتن سقف کاذب مزایا و معایب مختلفی دارد و ما در مورد هر دوی آنها صحبت خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا می خواهید سقف کاذب در خانه خود داشته باشید یا خیر.
مزایا و معایب داشتن سقف کاذب
سقف کاذب امتداد سقف اصلی است. این مدل در طرح های مختلفی عرضه می شود که می تواند به یک ویژگی جذاب در خانه شما تبدیل شود. هدف اصلی از داشتن سقف کاذب این است که سیم‌ها یا لوله‌های آویزان که از سقف بیرون زده‌اند و می‌توانند به چشم درد تبدیل شوند، پنهان کنند. در کنار مزایای فراوان سقف کاذب، معایبی نیز دارد. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم:

مزایای داشتن سقف کاذب

نکات مختلفی وجود دارد که می تواند شما را متقاعد به نصب سقف کاذب در منزل کند. برخی از مزایای داشتن سقف کاذب در زیر آورده شده است:

زیبا و دل انگیز
مجراهای برق را پنهان می کند
اتاق را خنک نگه می دارد
سقف عایق صدا
ارتفاع سقف را کاهش می دهد
قبض انرژی را کاهش می دهد
بیایید در مورد هر یک از آنها یک به یک بحث کنیم.

به دکوراسیون داخلی می افزاید

سقف کاذب طرح های مختلفی دارد. می‌توانید سقف‌هایی به شکل میله یا شبکه داشته باشید یا اگر خلاق هستید، طرح موج‌دار سقف کاذب با نورهای نمایشی فراوان عالی به نظر می‌رسد. صاحبان خانه می خواهند خانه رویایی خود را چیزی جز بهترین جلوه دهند. یکی از مزیت های اصلی داشتن سقف کاذب این است که به دکوراسیون خانه اضافه می شود و ظاهری مدرن و پیچیده به آن می دهد.

جلوه ای بدون درهم و برهم به سقف شما می دهد

قیمت سقف کاذب گچی و مزایای آن

هنگام ساخت یک خانه، سیم های برق، لوله ها و کانال های زیادی از دیوارها و سقف ها عبور می کنند. سقف کاذب کمک می کند تا هرگونه سیم، کابل و مجرای آویزان از سقف را پنهان کند. از طریق یک سقف کاذب با طراحی زیبا، می‌توانید سیم‌ها و کابل‌ها را کاملاً در زیر نمای سقف کاذب پنهان کنید. این در واقع مزیت اصلی داشتن سقف کاذب است.

دمای اتاق را حفظ می کند

دلیل دیگر داشتن طرح سقف کاذب برای سقف شما این است که یک لایه سقف اضافی در زیر سقف سنتی است. این کار سقف را در تابستان های گرم و گرم خنک نگه می دارد. سقف سنتی زمانی که پرتوهای خورشید مستقیماً روی پشت بام می‌افتد گرم می‌شود، اما سقف کاذب خنک می‌ماند و دما را کنترل می‌کند.

آکوستیک را در یک اتاق بهبود می بخشد
سقف کاذب همچنین آکوستیک اتاق را کنترل می کند. به عنوان یک مانع صوتی اضافه می شود و اتاق را عایق صدا می کند. بنابراین، اگر خانواده بزرگی هستید، داشتن بچه‌های شیطون که سر و صدای زیادی دارند، داشتن سقف کاذب می‌تواند گزینه خوبی برای بررسی باشد. سقف اضافی به شکل سقف کاذب، صدا را مسدود می کند و محیط را کاملاً عایق صدا نگه می دارد.

ارتفاع سقف را حفظ می کند

اگر سقف بلندی دارید، سقف کاذب ارتفاع سقف را کاهش می دهد. به طور کلی، وقتی یک سقف کاذب شیک در خانه نصب می کنید، اتاق کاملا جمع و جور می شود. برای اینکه ظاهری دنج و جمع و جور به خانه خود بدهید، ویژگی سقف کاذب را به واحد خود اضافه کنید. علاوه بر این، انجام هرگونه تعمیر در سقف کاذب بسیار آسان است. هر گونه بازسازی سقف سنتی زمان و دردسر زیادی می برد، در حالی که سقف کاذب را می توان با برداشتن قسمت آسیب دیده و تطبیق آن با کاشی های خاص تعمیر کرد.

قبض انرژی را کاهش می دهد
سقف های کاذب کاهش قبوض انرژی را تضمین می کند
نصب ویژگی سقف کاذب هزینه های انرژی را کاهش می دهد
سقف های کاذب می توانند دما را کاهش دهند. این به نوبه خود به کاهش قبض انرژی کمک می کند. در تابستان نیازی به روشن کردن برق و یا روشن کردن بخاری در فصل زمستان ندارید. لایه اضافه شده سقف کاذب روی پشت بام برای کنترل دمای داخل خانه کافی است.

معایب داشتن سقف کاذب
درست مانند مزایای بسیاری برای داشتن سقف کاذب، چند جنبه منفی نیز در آن وجود دارد. برای راحتی شما، معایب داشتن سقف کاذب را برای کمک به شما در تصمیم گیری بهتر به اشتراک گذاشته ایم.

فضا را در اتاق محدود می کند
نیاز به نگهداری دارد
به اندازه سقف های سنتی مقاوم نیست
خطر افتادن وسایل
فضای اتاق شما را کاهش می دهد
در حالی که مزایای داشتن سقف کاذب این است که حسی دنج و جمع و جور می دهد. معایب سقف کاذب این است که ارتفاع سقف را کاهش می دهد و در نتیجه فضای داخل اتاق را محدود می کند. اگر سقف شما در حال حاضر بسیار کم است، اضافه کردن یک پسوند به سقف توصیه نمی شود. دکور خانه را خراب می کند و حس خفگی به اتاق می دهد. مطمئن شوید که ویژگی سقف کاذب را فقط زمانی نصب می کنید که فضای کافی برای داشتن آن وجود داشته باشد.

 ارتباط مستقیم با کارشناسان آکاژ:

     ۰۲۱۸۸۳۷۳۱۸۲ – ۰۲۱۲۸۴۲۹۵۶۴

۰۹۳۶۰۶۷۲۹۶۴ – ۰۹۱۲۶۴۶۵۰۰۸