معرفی انواع ست قالبگیری اسپیدکس (سه تیکه و ۴ تکه)

ست اسپیدکس یک محصول کاربردی دندانپزشکی است که برای مصارف ترمیمی مورد استفاده قرار می گیرد. قالبگیری دندان ها برای ارتودنسی و ترمیمی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ این فرایند با استفاده از ست های سه تیکه و ۴ تیکه با بهترین کیفیت انجام می شود. این محصول از برند Coltene کشور سوئیس ارائه شده و کاربری بالایی دارد. خواص و ویژگی های ست قالبگیری اسپیدکس میزان استفاده از این اقلام طبی را افزایش داده اند.

آشنایی با ست قالبگیری speedex

ست speedex برای اجرای عملیات های قالب گیری در هر یک از درمان های دندان پزشکی ارائه می شود. خاصیت مرطوب شوندگی بالای این محصول یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود که عوارض جانبی آن را پس از اجرا بر روی دندان های آسیب دیده بیماران به حداقل می رساند. انجام فرایند قالب گیری دو مرحله ای با استفاده از کیت های ۳ تیکه و ۴ تکه این ست میسر خواهد بود.

این ست با سایر محصولات مشابه در بازارهای خرید و فروش لوازم طبی تفاوت هایی دارد. ست قالبگیری اسپیدکس در زمینه کنترل میزان غلظت عملکرد بهتری داشته و در جایگاه برتری نسبت به محصولات مشابه قرار می گیرد. کنترل میزان رطوبت نیز در این ست بالاتر است؛ همچنین با استفاده از ست speedex دقت انجام کار نیز افزایش می یابد که سبب برتری آن نسبت به سایر ست های قالبگیری شده است. این محصولات در دو دسته ۳ تیکه و ۴ تکه ارائه می شود که هر یک از آن ها محتویات به خصوصی دارند. در ادامه این ست ها را معرفی می کنیم.

محتویات کیت ۴ تیکه اسپیدکس

ست قالبگیری اسپیدکس دارای کیت های متنوعی است که هر یک از آن ها برخی از نیازهای دندانپزشکان حرفه ای را برآورده می کنند. جنس سیلیکونی این ست ها در همه مدل های سه تکه و چهار تکه یکسان است. اندازه گیری های دقیق با استفاده از این ست ها میسر خواهد بود و کار دندانپزشکان را ساده تر می کند. برخی از محتویات کیت Coltene speedex 4 تیکه را در زیر مشاهده می کنید:

  1. یک عدد پوتی قالبگیری
  2. یک عدد واش بادی مخصوص قالب گیری
  3. ۲ عدد اکتیواتور مخصوص اسپیدکس

هر یک از اجزای نام برده شده از ثبات ابعاد قابل توجهی برخوردار هستند و در طولانی مدت مقاومت خود را حفظ می کنند. قابلیت ضد عفونی کننده این محصول نیز از مزایای کیفی آن به شمار می رود.

محتویات کیت ۳ تیکه اسپیدکس

در ست ۳ تیکه این محصولات دندانپزشکی لوازم کاربردی ارائه می شوند که ترمیم دندان های آسیب دیده را ساده تر می کنند. در این ست اجزای زیر ارائه می شوند:

  1. پوتی اسپیدکس با بسته بندی ۹۲۰ml
  2. واش لایت ۱۲۰ml
  3. اکتیواتور با ابعاد ۶۰ml

به همراه هر یک از این ست ها در مدل های ۳ تیکه و ۴ تیکه پیمانه های اندازه گیری برای استفاده بهتر از محصولات ارائه می شوند. شما می توانید اطلاعات دقیق تر در خصوص نحوه استفاده از هر یک از این محصولات را در بروشور این ست ها مشاهده کنید.

مزایای استفاده از ست قالبگیری اسپیدکس

انواع ست قالبگیری اسپیدکس به طور مداوم در مطب های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. علت استقبال بالا از این محصولات، نقاط قوت و برتری هایی است که نسبت به سایر اقلام مشابه در بازارهای فروش دارند. برخی از مهمترین مزایای این ست های کاربردی را در زیر مشاهده می کنید:

  1. قابلیت ضد عفونی این ست ها، برای رعایت اصول بهداشتی در زمان قالبگیری یکی از مهمترین ها است. استفاده از این محصولات کیفیت انجام عملیات های دندانپزشکی را ارتقا می دهد.
  2. خواص سیلیکون های افزایشی این محصول از مهمترین مزایای کیفی آن است که کیفیت کار را ارتقا می دهد.
  3. استفاده از آن برای قالب گیری دندان های مختلف میسر خواهد بود و محدودیت کمتری برای دندانپزشکان به وجود می آورند.
  4. استفاده از ست قالبگیری اسپیدکس در پروتزهای ثابت و متحرک انجام می شود که دقت اندازه گیری ها را به شدت افزایش می دهد.
  5. با استفاده از آن بیماران پس از انجام عملیات مورد نظر با هیچ عارضه ای روبرو نمی شوند.

موارد استفاده از Coltene speedex

برای خرید هر یک از این تجهیزات، باید به موارد استفاده و کاربردهای آن ها در فرایندهای طبی دهان و دندان توجه داشته باشید. برخی از مهمترین کاربردهای Coltene speedex را در زیر مشاهده می کنید:

  1. استفاده در انواع فرایندهای پروتز دندانی و ساخت اقلامی مانند دندان مصنوعی
  2. استفاده در فرایند تشخیص و برنامه ریزی برای درمان
  3. ترمیم دندان ها در بخش های مختلف؛ مانند اضافه کردن بخش هایی مانند تاج، پل، انل و سایر ترمیم های غیر مستقیم
  4. استفاده از محصول برای ارتودنسی
  5. پروتزهای فک و صورت برای رفع نقص های داخل دهان به علت تروما و انواع نقص ها و مشکلات مادرزادی
  6. استفاده در جراحی های فک و صورت برای مصارف درون دهانی

برای استفاده از این مواد در هر یک از موارد بالا باید به شرایط نگهداری و استفاده اصولی از محصول دقت داشته باشید. حداقل زمان مورد نیاز برای استفاده از Coltene speedex، ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه است. مدت زمان سخت شدن ست در دهان اغلب ۳ دقیقه است. توصیه می کنیم برای حفظ کیفیت این محصولات، باقی مانده مواد را در یخچال نگهداری کنید. ست های ۳ تکه و ۴ تکه این محصول هر یک کاربردهای یکسانی دارند. اما در مدل های ۴ تکه اغلب یک اکتیواتور اضافه وجود دارد.

ویژگی های کیفی کیت قالبگیری اسپیدکس

کاربرد و استفاده از ست های قالبگیری این روزها تنها محدود به حوزه دندانپزشکی نیست؛ مصارف تزیینی این محصولات برای ساخت یادگاری های دست و پای نوزادان نیز افزایش یافته که استقبال از این کیت ها را افزایش داده است. کیت Coltene speedex ویژگی ها و مزایای کیفی فوق العاده ای دارد که برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. استفاده از این محصول سبب صرفه جویی در وقت و زمان دندانپزشکان می شود؛ ویژگی های کیفی Coltene speedex سبب سهولت در استفاده از آن می شود.
  2. اثر شوندگی عالی این محصول اعتبار کار دندانپزشکان را افزایش می دهد. با به کارگیری این ست ها، بخش های ترمیم شده تا مدت ها سالم باقی می مانند. انواع پروتز ساخته شده با این مواد نیز با ماندگاری و دوام بالایی همراه هستند.
  3. زمان اختلاط ۴۵ ثانیه ای این محصول یک ویژگی کیفی فوق العاده در این کیت های کاربردی به شمار می رود.

پس از خرید این محصول حتما آن را در دمای ۱۵ تا ۲۳ درجه سانتی گراد نگهداری کنید. همچنین شرایط رطوبت محیط نگهداری از آن ها تا ۵۰ درصد مناسب خواهد بود.

جمع بندی

در این بخش به فرایند خرید تجهیزات دندانپزشکی برای انجام امور ترمیمی و ساخت پروتزهای کاربردی پرداختیم. ست های قالبگیری در بازارهای امروزی دسته بندی های گوناگونی دارند و از برندهای مختلف عرضه می شوند. در این میان کیت قالبگیری برند اسپیدکس یکی از بهترین ها است که در مدل های مختلف ارائه شده و نیازهای دندانپزشکان را برآورده می سازند. این کیت ها با کیفیت منحصر به فرد و فرمولاسیون ویژه ساخته شده و کیفیت ترمیم و ارتودنسی دندان ها را ارتقا می دهند. با به کارگیری هر یک از این ست ها عملیات های مختلف دندانپزشکی با سرعت و دقت بیشتری انجام می شوند. دندانپزشکان این کیت ها را در مدل های سه تکه و چهار تکه سفارش می دهند.