مکمل بدنسازی چه اهمیتی در رشد عضلات دارد؟

عضله سازی یکی از مهم ترین اهداف ورزشکاران و بدنسازان می باشد. مکمل بدنسازی به عضله سازی کمک فراوان می کند.
مکمل بدنسازی برای رشد عضلات
به یاد داشته باشید در کنار مکمل بدنسازی برای عضله سازی، ورزش ها و تمرین های مناسب و مقاومتی لازم می باشد. علاوه بر این باید فیبرهایی که در عضلات وجود دارند آسیب ببینند. بدن برای اینکه این فیبرها را ترمیم کند بایستی بر عضلات تمرکز کند. این کار باعث افزایش سایز عضلات می شود. این عمل در بدنسازی به هیپرتروفی عضلانی معروف است. در این تایم استفاده از مکمل بدنسازی برای عضله سازی باعث می شود حجم عضلات خیلی سریع تر افزایش پیدا کند.
افزایش تمرین های بدنسازی باید از راه یک برنامه آموزشی درست و هدفمند انجام بگیرد. توانایی تحریک مناسب و دقیق عضلات چیزی است که ورزشکاران و بدنسازان هیچ مشکلی با آن ندارند.
شما می تونید با انجام تمرینات درست ورزشی و مکمل بدنسازی به افزایش عضلات خود کمک فراوان کرده باشید. داشتن تغذیه پیش از تمرین بسیار مهم می باشد. هنگامی که تمرینات را در این شرایط خاص انجام می دهید، احتیاج به کالری زیادتری برای افزایش رشد عضلات دارید. وقتی بدن در شر..

عضله سازی یکی از مهم ترین اهداف ورزشکاران و بدنسازان می باشد. مکمل بدنسازی به عضله سازی کمک فراوان می کند.

مکمل بدنسازی برای رشد عضلات

به یاد داشته باشید در کنار مکمل بدنسازی برای عضله سازی، ورزش ها و تمرین های مناسب و مقاومتی لازم می باشد. علاوه بر این باید فیبرهایی که در عضلات وجود دارند آسیب ببینند. بدن برای اینکه این فیبرها را ترمیم کند بایستی بر عضلات تمرکز کند. این کار باعث افزایش سایز عضلات می شود. این عمل در بدنسازی به هیپرتروفی عضلانی معروف است. در این تایم استفاده از مکمل بدنسازی برای عضله سازی باعث می شود حجم عضلات خیلی سریع تر افزایش پیدا کند.

افزایش تمرین های بدنسازی باید از راه یک برنامه آموزشی درست و هدفمند انجام بگیرد. توانایی تحریک مناسب و دقیق عضلات چیزی است که ورزشکاران و بدنسازان هیچ مشکلی با آن ندارند.

شما می تونید با انجام تمرینات درست ورزشی و مکمل بدنسازی به افزایش عضلات خود کمک فراوان کرده باشید. داشتن تغذیه پیش از تمرین بسیار مهم می باشد. هنگامی که تمرینات را در این شرایط خاص انجام می دهید، احتیاج به کالری زیادتری برای افزایش رشد عضلات دارید. وقتی بدن در شرایط فرو ساخت قرار داشته باشد باعث می شوند عضلات تجزیه شوند. در این مقاله قصد داریم چند مکمل بدنسازی که باعث افزایش حجم عضلات می شوند را به شما معرفی کنیم.

مکمل بدنسازی کازئین

یک مکمل بدنسازی که برای افزایش حجم عضلات بسیار موثر است کازئین می باشد. کازئین به علت سرعت هضم کم و پایینی که دارد تاثیر زیادی در رشد عضلات دارد. همین امر موجب می شود که یک میان وعده مناسب برای پیش از خواب باشد. علاوه بر این با تخلیه ثابت و آهسته از عمل کاتابولیسم در هنگام خواب جلوگیری می نماید. همچنین کازئین موجب می شود احساس سیری خیلی کمتری داشته باشید. این امر موجب می شود که یک میان وعده مناسب و عالی برای افرادی باشد که می خواهند حجم عضلات خود را بیشتر کنند. توجه داشته باشید مصرف همزمان کازئین و پروتئین وی پس از تمرین، رشد عضله را خیلی سریع افزایش می دهد.

برای اینکه تاثیر پودر کازئین را بهتر حس کنید و به افزایش حجم عضلات خود کمک کرده باشید یک پودر کازئین که دارای میسلار است را خریداری نمایید. باید ۲۰ تا ۴۰ گرم را درست پیش از خواب مصرف نمایید. پس از اینکه تمرین خود را به پایان رساندید بایستی ۱۰ تا ۲۰ گرم به پروتئین وی خود اضافه نمایید. علاوه بر این بین وعده های غذایی ۲۰ تا ۴۰ گرم کازئین در شیک پروتئین استفاده نمایید.

مهم ترین مکمل بدنسازی مثل پروتئین وی

بهترین مکمل بدنسازی برای رشد عضلات پروتئین وی می باشد.. پروتئین وی ارزش بیولوژیکی بسیار زیادی دارد و از مناسب ترین مکمل ها برای عضله سازی به شمار می رود.

یک سوالی که برای بدنسازان و ورزشکاران پیش می آید این است که چرا پروتئین وی از بهترین مکمل ها به شمار می رود؟ زیرا مهم ترین ماده سنتز پروتئین است. توجه کنید که مصرف پروتئین وی همراه با تمام تمرین های بدنسازی می تواند به بهبود سنتز پروتئین عضلانی کمک فراوانی کند. همچنین سبب افزایش رشد عضلات می شود.

تحقیقاتی که در یک مجله بین المللی روی دو گروه از مردان بدنساز صورت گرفته است نشان می دهد که تاثیر پروتئین وی بسیار زیاد می باشد. مصرف این مکمل دقیقا همزمان با تمرین های مقاومتی انجام می گیرد.

برای اینکه مکمل بدنسازی تاثیر زیادی داشته باشد باید برای خودتان تایم مشخص داشته باشید.زمان مصرف پروتئین وی ۱۵ الی ۳۰ دقیقه پیش از شروع تمرین و حدودا ۳۰ دقیقه بعد از انجام تمرین های بدنسازی می باشد. پیش از اینکه شروع به تمرین بدنسازی کردید باید ۱۰ تا ۲۰ گرم پروتئین وی را برای افزایش استقامت و افزایش قدرت عضلانی مصرف نمایید. پس از اینکه تمرین شما تمام شد، ۲۰ تا ۱۰ گرم پروتئین وی را برای افزایش سنتز پروتئین عضلات و بهبود بازیابی عضله مصرف نمایید.

شما می توانید حدودا ۲۰ تا ۴۰ گرم پروتئین را پس از بیرون آمدن از تختخواب حتما در صبح مصرف نمایید. زیرا این روش از شکستگی عضلات به علت نرسیدن پروتئین در تمام شب پیشگیری می نماید. همچنین شما قادر خواهید بود از ۲۰ تا ۴۰ گرم پروتئین وی در میان وعده خود استفاده کنید. این کار باعث افزایش حجم عضلات شما می شود.

پروتئین ایزوله

این مکمل بدنسازی نسبت به پروتئین وی دارای آمینواسید می باشد که بسیار زودتر جذب می شوند. همچنین برای مواقعی که ورزشکار به پروتئین نیاز دارد خیلی مفید می باشد. این مکمل برای بعد از تمرین های سخت ورزشی به شدت توصیه می شود.

مکمل بدنسازی کارنوزین

مکمل بدنسازی کارنوزین برای افزایش عضلات بسیار مفید می باشد. کارنوزین ترکیبی از بتاآلانین و هیستیدین می باشد که به صورت طبیعی در معده، قلب، مغز و بیشتر در عضلات اسکلتی موجود می باشد.

کارنوزین ها در بافت های اسکلتی بدن وجود دارند. کار مهم و اصلی آن این است که در ورزش های منظم دیده می شود. هنگامی که فعالیت های ورزشی قدرتی و شدیدی انجام می دهید، باعث آزاد شدن یون های هیدروژن می شوید. پس از آن کارنوزین موجب جذب شدن یون های هیدروژن می شود و PHرا تثبیت می نماید. بافرها که نقش تنظیم PHرا بر عهده دارند با جذب یون های هیدروژن، عملکرد ماهیچه ها را در مناسب ترین حالت قرار می دهند.

کارنوزین مزایای زیادی دارد مانند:

  1. کارنوزین که یک مکمل بدنسازی محسوب می شود باعث افزایش حجم ماهیچه های ضعیف می شود.
  2. قدرت ماهیچه را افزایش می دهد.
  3. مقاومت هوازی را افزایش می دهد.
  4. حجم ماهیچه هایی که ضعیف شده اند را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

شما می توانید با استفاده این مکمل، ورزش های طولانی و سختی انجام دهید، در حقیقت شما ظرفیت تمرین خود را افزایش می دهید.

نحوه مصرف کارنوزین پس از هر تمرین به میزان ا تا ۲ گرم می باشد. در روزهایی که استراحت می کنید و به هیچ گونه تمرینی نمی پردازید باید ۲ گرم همراه با صبحانه مصرف کنید.

روغن ماهی و امگا ۳

روغن ماهی و امگا۳ را می توان جز مکمل بدنسازی خیلی عالی به حساب آورد. مصرف ماهی سالمون مزیت های بسیار زیادی دارد. علاوه بر این بهترین قرص برای عضله سازی محسوب می شود.

برای ایجاد عضلات و بهبود عملکرد آن باید بدانید که امگا ۳ با افزایش صحیح متابولیسم به چربی سوزی کمک فراوانی می کند. سلامت قلب از مهم ترین مزایای امگا ۳ به شمار می رود. همین امر موجب شده است تا این مکمل از بهترین قرص ها برای سلامت بدن محسوب شود.

برای عملکرد ورزشی و بهبود وضعیت قلب، بهتر است روزانه ۱ تا ۲ گرم از آن به صورت مکمل بدنسازی استفاده نمایید. اگر شما در هفته ۲ تا ۳ بار ماهی مصرف می کنید پس به اندازه کافی امگا ۳ دریافت خواهید کرد. اما اگر در رژیم غذایی شما از ماهی خبری نیست، حتما باید از قرص امگا ۳ استفاده کنید.

رشد عضلات با مکمل های بدنسازی

مواد معدنی و ویتامین ها

از مکمل بدنسازی می توان به ویتامین ها و مواد معدنی اشاره کرد. آن ها به راحتی و به طور مستقیم بر رشد عضلات اثر می گذارند. ترکیبات ویژه و خاصی مثل ویتامین C از اهمیت بسیار فراوانی برای سیستم ایمنی بدن برخوردار می باشند. بسیاری از متخصصین و پزشکان پیشنهاد می دهند که مواد معدنی و سبزیجات برای سلامت بدن مفید می باشید.

مکمل بدنسازی ال گلوتامین

ال گلوتامین یک مکمل بدنسازی برای رشد عضلات می باشد. در حقیقت از ۶۰ درصد آمینو اسیدهای آزاد در بافت عضلانی محسوب می شود. توجه داشته باشید که ال گلوتامین یک مکمل بدنسازی محبوب برای افزایش حجم عضلات در بین بدنسازان و ورزشکاران می باشد.

پس از این یک دوره سخت و دشوار را گذراندید، سطح ال گلوتامین تا ۵۰ درصد در تمام بدن کاهش پیدا می کند. نحوه مصرف این مکمل ۳ تا ۴ بار در روز و میزان ۵ گرم می باشد. به همین خاطر بدن ذخیره منظمی دارد.

نوشته مکمل بدنسازی چه اهمیتی در رشد عضلات دارد؟ اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.