مکمل بدنسازی چه تأثیری در ورزش دارد

مکمل بدنسازی نوعی مکمل تقویتی برای بدنسازان و ورزشکاران است که در متن زیر به اطلاعات بیشتری در این باره اشاره شده است.
مکمل بدنسازی چه تاثیری در ورزش دارد
امروزه بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران از مکمل بدنسازی برای بهبود قدرت، توده عضلانی و انرژی خود استفاده می کنند. بسیاری از ما افراد می توانیم تمام نیازهای غذایی روزانه خود را از طریق مکمل های غذایی تأمین کنیم که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مکملی را در صورت نیاز به فرد توصیه می کنند برای مثال، ویتامین D اگر فرد زیاد از نور آفتاب استفاده نمی کند و ویتامین D کمی دارد، یا اگر در جذب ویتامین B12 از غذا مشکل دارد که بیش تر شامل بسیاری از افراد بالای ۵۰ سال و امثال آن ها می شود و بیش تر شامل کم خونی خطرناک یا اختلالات گوارشی است و یا اگر فرد از یک رژیم گیاه خواری پیروی می کند که حاوی سطوح کافی ویتامین B12 نیست. مطالعات زیادی به بررسی انواع مکمل های مورد استفاده برای بدنسازی یا بهبود عملکرد بدنی، از جمله گلوتامین، کولین، متوکسی ایزوفلاوون، کورستین، آسپارتات روی و یا منیزیم، اکسید نیتریک و ال آرژنین پرداخته است. شواهد واضحی وجود ندارد که ..

مکمل بدنسازی نوعی مکمل تقویتی برای بدنسازان و ورزشکاران است که در متن زیر به اطلاعات بیشتری در این باره اشاره شده است.

مکمل بدنسازی چه تاثیری در ورزش دارد

امروزه بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران از مکمل بدنسازی برای بهبود قدرت، توده عضلانی و انرژی خود استفاده می کنند. بسیاری از ما افراد می توانیم تمام نیازهای غذایی روزانه خود را از طریق مکمل های غذایی تأمین کنیم که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مکملی را در صورت نیاز به فرد توصیه می کنند برای مثال، ویتامین D اگر فرد زیاد از نور آفتاب استفاده نمی کند و ویتامین D کمی دارد، یا اگر در جذب ویتامین B12 از غذا مشکل دارد که بیش تر شامل بسیاری از افراد بالای ۵۰ سال و امثال آن ها می شود و بیش تر شامل کم خونی خطرناک یا اختلالات گوارشی است و یا اگر فرد از یک رژیم گیاه خواری پیروی می کند که حاوی سطوح کافی ویتامین B12 نیست. مطالعات زیادی به بررسی انواع مکمل های مورد استفاده برای بدنسازی یا بهبود عملکرد بدنی، از جمله گلوتامین، کولین، متوکسی ایزوفلاوون، کورستین، آسپارتات روی و یا منیزیم، اکسید نیتریک و ال آرژنین پرداخته است. شواهد واضحی وجود ندارد که این مکمل ها عملکرد ورزشی را بهبود می بخشند.

کسانی که در فعالیت های بدنسازی شرکت می کنند باید در جریان باشند که برای موفقیت و پیشرفت به عنوان یک بدنساز، به چیزی بیش از قدرت عضلانی یا مهارت ورزشی نیاز دارند. به گونه ای که داوران قهرمانان بدنسازی را بر اساس توده عضلانی، تعریف، تناسب، تقارن و حضور ورزشکار در صحنه انتخاب می کنند. با توجه به این معیارها، جای هیچ گونه تعجب نیست که بیش تر بدنسازان استفاده از مکمل را جزء ضروری رژیم تمرینی خود بدانند.

برخی از ورزشکاران وجود دارند که با استفاده از استروئیدهای آنابولیک، پروهورمون ‌ها، دیورتیک‌ ها و مواد بالقوه مضر، آن را به حالت افراطی و ناسالم و در برخی موارد غیرقانونی می کشانند. علاوه بر ویژگی های بالقوه ای که این مواد برای افزایش عملکرد دارند، بسیاری از این مواد هم چنین می توانند عوارض جانبی جدی و قابل توجهی نیز داشته باشند. لازم است در این باره ذکر کنیم که حتی محافظه ‌کارترین بدنسازان نیز معمولاً به برخی از مکمل‌ های غذایی تکیه می ‌کنند که همراه با تقویت عضلات شدید، توده عضلانی را نیز افزایش می‌ دهند. تعدادی از محبوب ترین مکمل ها عبارتند از پروتئین، اسیدهای آمینه شاخه دار و کراتین. علاوه بر این، دو شکل از پروتئین های مکمل شامل پروتئین آب پنیر و کازئین است.

آب پنیر، مایع باقی مانده پس از کشک شدن و صاف کردن شیر، به سرعت هضم و جذب می شود و توانایی قابل توجهی در تحریک سنتز پروتئین ماهیچه ای دارد. آب پنیر در سه نوع؛ پودر پروتئین آب پنیر، کنسانتره پروتئین آب پنیر و ایزوله پروتئین آب پنیر موجود است و همگی سطوح بالایی از اسیدهای آمینه ضروری و شاخه‌ دار، ویتامین ‌ها و مواد معدنی را فراهم می‌ کنند.

پودر آب پنیر ۱۱ تا ۱۵ درصد پروتئین ا تشکیل می دهد و به عنوان افزودنی در بسیاری از محصولات غذایی استفاده می شود. علاوه بر این، کنسانتره آب پنیر نیز ۲۵ تا ۸۹ درصد از پروتئین است و معمولاً در مکمل ها استفاده می شود و در نهایت اینکه، ایزوله آب پنیر ۹۰ درصد از پروتئین است و معمولاً در مکمل ها از آن استفاده می شود. لازم است بیان کنیم که کازئین، منبع رنگ سفید شیر، ۷۰ تا ۸۰ درصد پروتئین شیر را تشکیل می دهد. کازئین در چیزی که به عنوان میسل شناخته می‌ شود، وجود دارد، ترکیبی شبیه به کف صابون بوده که درون آن آب ‌ستیز است. این خاصیت به پروتئین اجازه می دهد تا آزاد سازی پایدار و آهسته آمینو اسیدها را در جریان خون فراهم کند که گاهی اوقات برای ساعت ها ادامه دارد. این باعث می شود که کازئین منبع پروتئینی خوبی باشد که بلافاصله افراد باید قبل از تمرین برای تامین اسید آمینه مداوم ماهیچه ها در بدن آن را مصرف کنند. در این زمینه، برخی از مطالعات دیگر نیز نشان می دهد که مکمل های ترکیبی با کازئین و آب پنیر بیش ترین بهبود قدرت عضلانی را ارائه می دهد.

هم چنین باید بیان کنیم که آمینو اسیدهای شاخه دار از قبیل لوسین، ایزولوسین و والین نقش نیز مهمی در عضله سازی دارند. برخی از محققان دریافته اند که به دنبال ورزش، آمینو اسیدهای شاخه دار، به ویژه لوسین، سرعت سنتز پروتئین را افزایش و هم چنین سرعت کاتابولیسم پروتئین را کاهش می دهد. لازم است بیان کنیم که یکی از مکمل ‌ها، که دارای تأثیرات زیادی در ساخت توده عضلانی دارد به ویژه زمانی که با تمرینات قدرتی فشرده همراه می ‌شود، کراتین است که به عنوان کراتین مونوهیدرات فروخته می ‌شود. کراتین، منبع انرژی سریع، به مقدار کم در ماهیچه ها ذخیره می شود. با استفاده کردن از مکمل کراتین، بدنسازان می توانند ذخایر عضلانی حاوی انرژی را در خود پرورش دهند که سپس بتوانند از آن برای تقویت بیش تر از جمله برای بلند کردن وزنه‌ های بالا استفاده کنند. در حالی که برخی از مکمل ها ممکن است در واقع فواید سلامتی داشته باشند، به طور کلی، مصرف کنندگان باید این محصولات را با احتیاط خریداری و استفاده کنند. هم چنین، به بدنسازان توصیه می ‌شود که قبل از مصرف مکمل بدنسازی، برنامه‌ های مکمل را با یک متخصص تغذیه یا پزشک مراقبت‌ های اولیه برای بهینه ‌سازی اثربخشی و به حداقل رساندن پیامدهای مضر احتمالی، در میان بگذارند.

استفاده از مکمل بدنسازی می تواند عملکرد بدن افراد را در طول انجام تمرینات مقاومتی بهبود بخشد و به تحریک رشد عضلانی فرد کمک کند. پروتئین و کراتین دو مکمل محبوبی هستند که می توانند این اثرات را داشته باشند. همان طور که می دانیم، انجام دادن تمرینات مقاومتی، مانند وزنه برداری، فشار زیادی بر عضلات وارد می کند. با گذشت زمان، ماهیچه ها سازگار و در نتیجه قوی تر و معمولاً بزرگ تر می شوند. بسیاری از مکمل های بدنسازی برای افرادی که مایل به بهبود عملکرد ورزشی خود و افزایش رشد عضلانی خود هستند در دسترس هستند. افراد مبتدی معمولاً نیازی به مکمل بدنسازی ندارند، زیرا پس از شروع تمرینات مقاومتی به سرعت عضله می سازند. بنابراین، می توان گفت که استفاده از این مکمل ها برای افرادی که در سطح متوسط​​ یا پیشرفته هستند یا عملکردشان بالا رفته است مفیدتر است.

پروتئین یک نوع مکمل بدنسازی بسیار مغذی است. همان طور که می دانیم، پروتئین ها گروهی از مولکول های بزرگ هستند. در نتیجه، زمانی که آمینو اسیدها با هم ترکیب می شوند، ساختارهای پروتئینی مختلفی را تشکیل می دهند که از سلول ها حمایت کرده و عملکردهای مختلفی را در سراسر بدن فرد انجام می دهند. علاوه بر این، استفاده از پروتئین برای رشد عضلات فرد بسیار ضروری است. از آن جایی که انجام ورزش های مقاومتی منجر به آسیب رساندن به عضلات می شود، بنابراین، بدن برای ترمیم این آسیب ها باید از اسیدهای آمینه استفاده کند. هم چنین مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد که مکمل های پروتئینی می توانند به عضله سازی کمک کنند.

به طور کلی، شواهد نشان می دهد که مکمل های پروتئین می تواند به عضله سازی در افراد در هر سنی کمک کند. مکمل های پروتئینی در رژیم غذایی موثرتر است. یک فرد می تواند با گنجاندن غذاهای غنی از پروتئین از جمله گوشت، لبنیات، و حبوبات مانند لوبیا در رژیم غذایی خود مصرف خود را افزایش دهد. این غذاها هم چنین حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی و ویتامین های مهم دیگر هستند که ممکن است باعث رشد عضلات شود. اگر رویکرد رژیم غذایی برای فرد امکان‌ پذیر نباشد، مکمل‌ های پروتئینی به اشکال مختلفی از جمله شیک و بار وجود دارند. برای رشد عضلات، فرد باید بیش از مقدار توصیه شده روزانه، از پروتئین رژیم غذایی مصرف کند. مقدار هدف مشخص نیست، اما تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیش از ۱٫۶ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز، ممکن است که فواید بیش تری داشته باشد.

برخی از افراد بر این باورند که مصرف مکمل های پروتئینی مستقیماً بعد از ورزش از رشد عضلات بهتر حمایت می کند. با این حال، منبع مورد اعتماد تحقیقات نشان می دهد که زمان مصرف مکمل پروتئین بعید است که این اثر را داشته باشد. کراتین از چندین قسمت بدن از جمله ماهیچه ها پشتیبانی می کند و به نظر می رسد در عملکرد فیزیکی و رشد عضلات نقش دارد. این ترکیب در غذاهایی مانند گوشت و ماهی نیز وجود دارد و به عنوان مکمل خوراکی موجود است.

علاوه بر این، کافئین نیز یک محرک طبیعی است که در طیف وسیعی از نوشیدنی ها از جمله قهوه و چای وجود دارد. بسیاری از مردم از کافئین برای هوشیاری ذهنی استفاده می کنند، اما می تواند به عملکرد ورزشی نیز کمک کند. مانند کراتین، کافئین یک مکمل ارگوژنیک است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که کافئین می تواند عملکرد را در طیف وسیعی از ورزش ها افزایش دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مکمل کافئین می تواند عملکرد را در تمرینات مقاومتی بهبود بخشد. این ممکن است به مرور زمان منجر به رشد عضلانی شود.