نحوه استفاده از سیر سیاه

سیر سیاه چه طعمی دارد و چگونه از آن استفاده می کنید؟ افزودن این طعم منحصر به فرد به دستور العمل های مورد علاقه خود، از پاستا گرفته تا استیک، ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

هر آنچه در مورد سیر می دانید را فراموش کنید. یک فرآیند پیری منحصر به فرد، یک سر تیز و تند سیر خام را به حبه های ملایم، شیرین (و ترش) تبدیل می کند. در حالی که سیر سیاه جایگزین سیر خام نیست، اما می تواند طعم غنی و اومامی را به بسیاری از غذاهای مشابه سیر خرد شده یا فقط به عنوان یک خوراکی خوشمزه بدهد.

سیر به عنوان یک ماده آشپزی محبوب بوده که قدمت آن به مصر باستان برمی گردد و تقریباً در همه غذاهای سراسر جهان استفاده می شود. احتمالاً می توانید عطر و طعم سیر را تصور کنید. بنابراین، بیایید با آنچه سیر سیاه نیست شروع کنیم. این نوع یا تنوع خاصی از سیر نیست. سیر برشته یا پخته نشده است. و با افزودنی ها (یا جادوی آشپزی!) ساخته نمی شود.

سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه به سادگی یک سیر “معمولی” سیر است که پیر شده یا تخمیر شده است. نتیجه یک طعم بی نظیر با رایحه کشمش و سرکه بالزامیک است. در حالی که سیر سیاه برشته نمی شود، طعم شیرین و سیری مشابهی دارد.

سیر سیاه چگونه درست می شود

سیر سیاه در دمای و رطوبت بسیار خاصی در حدود یک ماه کهنه می شود. این فرآیند باعث ایجاد واکنش های شیمیایی می شود که هم طعم و هم بافت سیر را تغییر می دهد. Maillard Reaction، مسئول عطر و طعم متمایز کوکی ها و طعم های کمی شیرین گوشت های سرخ شده، به طعم بی نظیر سیر سیاه کمک می کند.

 

سیر سیاه چگونه درست می شود
سیر سیاه چگونه درست می شود

در حالی که می‌توانید به راحتی دستورالعمل‌هایی را برای تهیه سیر سیاه خود در خانه پیدا کنید، اما بیشتر این دستورالعمل‌ها از شما می‌خواهند که یک پلوپز یا آرام‌پز را به‌مدت ۲ تا ۴ هفته به‌طور مداوم روشن نگه دارید. جدای از خطر آتش سوزی بالقوه، نیاز به انرژی زیادی دارد. راستش را بخواهید، خرید آن از یک منبع معتبر آسان تر است.

سیر سیاه چه ویژگی خاصی دارد؟

سیر سیاه در نوع خود بی نظیر است. طعم سیر سیاه شبیه هیچ سیر دیگری نیست. از سیر برشته شیرین تر است و طعم ملایم تری دارد. علاوه بر این، سیر سیاه دارای بافتی نرم و چسبنده است که کار کردن با آن می تواند چالش برانگیز باشد – که بخشی از دلیلی است که ما نمک سیر سیاه را ایجاد کردیم…اما بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

سیر سیاه چه طعمی دارد؟

طعم متمایز آن شبیه طعم ملایم سیر پخته یا برشته شده است، اما نت های شیرین و غنی شبیه کشمش و سرکه بالزامیک نیز دارد. برای درک کامل پیچیدگی ها و غنای سیر سیاه باید آن را امتحان کنید.

آیا سیر سیاه طعم سوختگی دارد؟

نه. در حالی که نت های غنی، نان تست و اومامی دارد که گاهی با غذاهایی که کمی سوخته اند همراه است (یک استیک پخته شده را در نظر بگیرید)، کنترل دمای خاصی که هنگام پیری سیر سیاه استفاده می شود، از سوختن سیر جلوگیری می کند. طعم آن کمی شیرین است، نه طعم تند مرتبط با غذاهای سوخته.

نحوه نگهداری سیر سیاه

از آنجایی که سیر سیاه مقداری از رطوبت طبیعی خود را حفظ می کند (مثل پودر سیر یا سیر دانه بندی شده کاملاً خشک نشده است)، ما آن را با یک بسته دی اکسید سیلیکون بسته بندی می کنیم. این باعث کاهش تجمع رطوبت می شود که از قالب گیری جلوگیری می کند.

 

آیا سیر سیاه را باید بعد از باز کردن در یخچال نگهداری کرد؟

از آنجایی که یخچال ها دارای کنترل های داخلی دما و رطوبت هستند، نگهداری سیر سیاه در یخچال می تواند احتمال قالب گیری را کاهش دهد و عمر سیر سیاه شما را طولانی تر کند. با این حال، لازم نیست در یخچال نگهداری شود – به خصوص اگر قصد دارید به سرعت از آن استفاده کنید.

نحوه استفاده از سیر سیاه

سیر سیاه جایگزین سیر خام نیست. ریز کردن آن سخت تر است و نمی توان آن را مانند سیر خام تفت داد. با این حال، طعم شیرین و غنی آن می تواند برای افزودن طعمی منحصر به فرد با نت های ظریف سیر به بسیاری از غذاها استفاده شود. سیر سیاه را می توان در کنار سیر (یا پودر سیر یا سیر دانه بندی شده) برای افزودن عمق و پیچیدگی به غذاهای مختلف استفاده کرد.

ترفندهایی وجود دارد که می توانید برای سهولت در استفاده از سیر سیاه استفاده کنید. وقتی آن را خرد می کنید، ابتدا چاقوی خود را کمی روغن بزنید (و در صورت نیاز دوباره روغن بزنید). این به جلوگیری از چسبیدن سیر سیاه به چاقوی شما کمک می کند. اگر می‌خواهید آن را در یک دیپ، سس یا ماریناد مخلوط کنید، مطمئن شوید که آن را با مایع مخلوط می‌کنید – فقط سیر سیاه خود را ابتدا در غذاساز نیندازید، همانطور که ممکن است با سیر خام.

برای اینکه بتوانید طعم سیر سیاه را در هر غذایی ساده تر کنید، نمک سیر سیاه را ایجاد کردیم. این نمک تکمیلی دو نوع نمک، سیر سیاه خشک، سیر و فلکس کره ای چیلی را با هم ترکیب می کند.

 

آیا سیر سیاه را پوست می کنید؟

آره. درست مانند سیر خام، پوست اطراف حبه های سیر چیزی نیست که بخواهید بخورید. پوست به راحتی با کیفیت کاغذی آن متمایز می شود و به راحتی برداشته می شود.

نحوه خوردن سیر سیاه

برخلاف سیر خام، سیر سیاه به خودی خود به طرز شگفت آوری خوشمزه است. می توانید آن را به عنوان غذا میل کنید یا کل حبه سیر سیاه را به سالاد و سایر غذاها اضافه کنید. همچنین می‌توانید میخک را خلال یا چرخ کرده و به اسفناج یا برنج پلو تفت داده شده اضافه کنید.

نحوه استفاده از نمک سیر سیاه

استفاده از نمک سیر سیاه فوق العاده آسان است. آن را به عنوان جایگزینی برای نمک سیر امتحان کنید تا طعم پیچیده تری بدهد. نمک سیر سیاه یک راه عالی برای تقویت طعم غذاهای گیاهی مانند گراتن سیر سیاه یا سس‌ها و سس‌ها مانند سالسا ورد نمکی سیر سیاه یا آیولی است. قبل از کباب کردن یا پختن آن را روی گوشت یا سبزیجات بپاشید. از آن به عنوان نمک تکمیلی روی همه چیز از تخم مرغ گرفته تا سوپ استفاده کنید.

از سیر سیاه در چه غذاهایی استفاده می کنید؟

  • دیپس، سس، ماریناد
  • سس سالاد و چاشنی
  • گوشت (از جمله گوشت بره، گوشت گاو، مرغ و غذاهای دریایی)
  • غذاهای سبزیجات و گراتین
  • حتی می توانید آن را در دسرها امتحان کنید!
  • نحوه استفاده از سیر سیاه در دستور العمل ها

اکثر دستور العمل هایی که به سیر سیاه نیاز دارند به شما می گویند که آن را خرد کنید یا مخلوط کنید. از آنجایی که سیر سیاه کمی چسبنده است، یک نکته مفید این است که قبل از خرد کردن چاقو، آن را کمی روغن کنید. هنگام مخلوط کردن، پیشنهاد می کنیم ابتدا آن را با مواد مایع ترکیب کنید تا از قوام یکدستی اطمینان حاصل شود (مانند این دستور پخت دونات شکلاتی سیر سیاه). اگر نمی خواهید آن را مخلوط کنید، می توانید آن را با چنگال له کنید (باز هم پیشنهاد می کنیم ابتدا یک لایه روغن سبک روی چنگال خود بمالید) زیرا از قبل بسیار نرم است.

نحوه استفاده از سیر سیاه در پاستا

سیر سیاه یک راه فوق العاده برای افزودن عمق طعم به انواع سس های پاستا است. سیر سیاه مانند گوجه فرنگی طعمی شیرین و خوش طعم دارد و این دو ماده اومامی به خوبی با هم ترکیب می شوند. به سادگی حبه های این سیر کهنه شده را خرد کرده و به سس پاستا اضافه کنید. با این حال به سس قرمز بسنده نکنید، می توانید سیر سیاه خرد شده را نیز مانند این دستور پخت پاپاردل به سس های خامه ای اضافه کنید.

 

نمک سیر سیاه راه ساده‌تری برای افزودن این طعم خاص به غذاهایتان است. سعی کنید از کره بدون نمک در پاستا خود استفاده کنید و سپس کمی نمک سیر سیاه به آن اضافه کنید. اگر دستور غذا را ترجیح می دهید، اسکمپی میگوی سیر سیاه ما را امتحان کنید.

نحوه استفاده از سیر سیاه با استیک

دو راه آسان برای استفاده از سیر سیاه با استیک وجود دارد. اولین مورد این است که از نمک سیر سیاه برای طعم دار کردن استیک قبل از پختن استفاده کنید. فقط به جای نمکی که معمولاً استفاده می کنید روی آن بپاشید.

همچنین می توانید از لامپ های سیر سیاه برای ایجاد یک ماریناد استفاده کنید یا آنها را خرد کنید و قبل از پختن روی استیک یا کباب خود بمالید. از طرف دیگر، یک کره ترکیبی درست کنید (فقط سیر سیاه له شده را با کره مخلوط کنید) و روی استیک و سیب زمینی خود را بپوشانید.

اما به استیک بسنده نکنید، مرغ سیر سیاه یا توفو را در سس سیر سیاه هم بزنید.

دستور العمل های بیشتر سیر سیاه

در اینجا چند مورد دلخواه دیگر وجود دارد که هنوز به آنها اشاره نکرده ایم.

دیپ سیر سیاه – اگر به دیپ پیاز علاقه دارید، باید این دستور را امتحان کنید. افزودن موسیر، طعم سیر را به ارمغان می آورد، در حالی که گردو، آجیل لطیف سیر سیاه را برجسته می کند.

بلک سیر رانگون – یک ونتون پنیر ساده اما خوشمزه، بیل می‌گوید: “این ترکیب فوق‌العاده است، چه کمی روی نقاط برشته شده بمالید و چه آن را در ونتون بپیچید. فقط برای روشن شدن، من آن را دوست دارم!”

کوفته سیر سیاه – سیر سیاه شیرینی طبیعی را اضافه می کند که مکمل طعم های دیگر در این کوفته های آسان است. آن ها را به عنوان میان وعده یا پیش غذا سرو کنید یا در ناهار یا شام آن ها را با پاستا و سس میل کنید.

گراتن سیر بروکسل و سیاه – این غذا به اندازه کافی برای مهمانان پیچیده است و به اندازه کافی برای یک شب هفته آسان است. کتی به اشتراک می‌گذارد: «نه تنها یک پیچ و تاب جالب روی گراتن است، بلکه سیر سیاه برخی از دوستداران غیرسیر را در گروه ما متحول کرده است. من فقط می دانم که باید یک غذای دوتایی درست کنم تا چند تا غذا باقی مانده باشد.»

نان مسطح سیر سیاه با ریکوتا زده شده – این می تواند یک پیش غذا / میان وعده یا یک ناهار / شام باشد. آن را از Katelyn بگیرید، “این دستور غذا به همه نت ها رسید – شیرین، شور و خامه ای! نمک سیر سیاه طعم خوبی را با عسل، ریکوتا و موسیر اضافه کرد!”

منبع : هوپینو شاپ