نمایشگاه خوشنویسی با خودکار زندگی

به گزارش بخش فرهنگی گروه پارکر لطیفی, عصر یکشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۲، نمایشگاه خوشنویسی با خودکار با عنوان “زندگی” در فرهنگسرای قلم شهرستان دماوند برگزار شد. این نمایشگاه، مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی با خودکار جمعی از هنرمندان انجمن خوشنویسان شهر دماوند را به نمایش گذاشت و همچنین در اختتامیه این نمایشگاه از جناب آقای اصغر لطیفی, پدر قلم ایران تجلیل به عمل آمد و در رابطه با فعالیت های ایشان در حوزه قلم و تاثیر ایشان در فرهنگ نوشتار و مخصوصا خوشنویسی مطالبی بیان شد.

آثار این نمایشگاه تحت عنوان “زندگی” به تمرکز بر زیبایی‌ها و جذابیت‌های مختلف زندگی می‌پردازند. هنرمندان با استفاده از خودکار و هنر خوشنویسی با خودکار، توانسته‌اند آثاری شگفت‌انگیز و بی‌نظیر را ایجاد کنند که هر یک حس و حالی خاص را خلق و نگاهی جدید به زندگی می‌اندازد.

زهرا گل آقایی، پریسا گودرزی، زهرا حمزه‌ای، آرزو آهنگری، مسعوده کوچکی، علیرضا بهرامی و سید حسین میرهادی ” از هنرمندان انجمن خوشنویسان شهرستان دماوند بودند که در این نمایشگاه آثار هنری خود را به نمایش گذاشتند.

در طول ده روز برگزاری این نمایشگاه، هنردوستان دماوندی با استقبال پرشور خود نشان دادند که علاقه‌مندی و توجه آن‌ها نسبت به هنر و خوشنویسی همچنان در اوج است. این نمایشگاه از یکشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲ الی سه شنبه ۲۰ تیرماه ادامه داشت و با استقبال پرشور هنردوستان دماوند همراه بود.

در این نمایشگاه، آثاری با موضوعات متنوع ارائه شده بود. از ترکیبات شعر و ادبیات تا اسامی معروف و اقوال مشهور و خلق تصاویر با هنر خطاطی، هر آثاری خود داستان و پیامی خاصی را به تماشاگران منتقل می‌کرد. خوشنویسی با خودکار، به هنرمندان این امکان را می‌دهد تا با دقت و هنر، آثاری زیبا و شگفت‌انگیز را به وجود آورند.

نمایشگاه “زندگی” فرصتی برای هنردوستان دماوند بود تا با هنر خوشنویسی با خودکار آشنا شوند و از زیبایی‌ها و هنرمندی‌هایی که در این حوزه وجود دارد، لذت ببرند. همچنین، این نمایشگاه فرصتی برای هنرمندان خوشنویس دماوند بود تا آثار خود را به نمایش و با دیگر هنردوستان به اشتراک بگذارند.

علی صلاحی مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان دماوند، کرمانی مسئول فرهنگی و اجتماعی شهرداری دماوند و دیگر اساتید و بزرگان حوزه هنر در نخستین روز آیین گشایش این نمایشگاه از آثار هنرمندان بازدید کردند.

در آخرین روز از این نمایشگاه اختتامیه ای با عنوان بزرگداشت پدر قلم ایران, علی اصغر لطیفی و اختتامیه نمایشگاه خوشنویسی با خودکار “زندگیبا حضور اهل قلم و هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه و اساتید محترم خطاطی و جمعی از هنردوستان شهر دماوند برگزار گردید.

در مراسم اختتامیه نمایشگاه خوشنویسی پس از قرائت شرح رویداد های پیش آمده در این نمایشگاه و معرفی آثار و موضوع نمایشگاه برای حاضرین در سالن, مجری توضیحاتی در رابطه با جناب آقای اصغر لطیفی و زندگی نامه ایشان و فعالیت های ایشان در حوزه فرهنگ و ارتباط ایشان با قلم و خوشنویسی بیان نموده و به تقدیر از ایشان پرداختند.

در پایان برنامه اختتامیه, انجمن خوشنویسی دماوند با همراهی گروه فرهنگی پارکر لطیفی لوح یادبود و همچنین جوایزی از محصولات گروه نوشت افزار لطیفی را با عنوان یادبود بزرگداشت پدر قلم ایران و اختتامیه نمایشگاه خوشنویسی زندگی” به هنرمندان خوشنویس اهدا نموده و سپس با تقدیر از اساتید خوشنویسی هدایای به ایشان اهدا گردید.