هتل پارسیان آزادی تهران | اقامتگاهی عالی در شمال تهران

نمای بیرونی هتل پاسیان آزادی

هتل پارسیان آزادی از گروه هتل‌های هایت تهران در گذشته بوده است و یک هتل لوکس و ۵ ستاره به حساب می‌آید. این هتل در منطقه سعادت آباد و شمال تهران واقع شده و منظره‌ای رو به کوهستان دارد. این هتل با اینکه جزو قدیمی‌ترین هتل‌های تهران است؛ اما امکانات آن بعد از بازسازی که در سال ۱۳۸۶ انجام گرفت، بسیار به روز و پیشرفته می‌باشد. هتل پارسیان آزادی تهران ۲۶ طبقه مجزا و ۴۷۵ واحد اقامتی متنوع و گوناگون دارد.

گروه‌ هتل‌های پارسیان این هتل را خریداری کرده و در طی سالهای اخیر هتل آزادی تهران، تحت عنوان هتل پارسیان آزادی تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهد. امروز در این مقاله می‌خواهیم تا درباره‌ی جزئیات این هتل که یکی از بهترین هتل های تهران است، با شما صحبت کنیم. حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

درباره‌ی هتل پارسیان آزادی تهران

هتل پارسیان آزادی هتلی پنج ستاره بر فراز کوه‌های شمال پایتخت است که به روزترین و بهترین خدمات را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. این هتل در گروه هتل‌های پارسیان فعالیت می‌‌کند که در گذشته (در دوران پهلوی) به مجموعه هتل‌های هایت معروف بود. هتل هایت در کلان‌ شهرهایی مانند مشهد، تهران و چندین شهر دیگر ساخته شده و جزو اولین هتل‌های زنجیره ای به شمار می‌رفت.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند هتل پارسیان آزادی به دلیل اینکه قدمتی طولانی دارد، حتما بایستی هتلی غیر مجهز و قدیمی باشد. بایستی بگوییم این ذهنیت اصلا درست نیست، به طوری که وقتی شما به این هتل مراجعه می‌کنید، از دیدن امکانات و دیزاین داخلی آن شگفت زده می‌شوید.

هتل آزادی تهران در سال ۱۳۸۶ بازسازی شد. این بازسازی چیزی حدود ۴ سال به طول انجامید و تمامی امکانات و بخش‌های مختلف این هتل به روز رسانی شد. در حال حاضر، امکانات و تجهیزات آن با دیگر هتل‌های ۵ ستاره شهر تهران برابری می‌کند. برخی از تغییراتی که به وجود آمده‌اند، عبارت است از:

  • تقویت سازه‌ی هتل برای مقاومت در برابر زلزله تا مرز ۸ ریشتر
  • ساخت بنای ضد زلزله برای مهمانان مقیم
  • به روز رسانی دیزاین داخلی هتل متناسب با بهترین هتل‌های جهانی
  • تعمیر و بازسازی نمای بیرونی هتل
  • تعمیر تاسیسات هتل و جایگزینی آنها با بروزترین و بهترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی
  • جایگزینی تجهیزات و امکانات هتل با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا

برای تمامی این تغییرات و بازسازی مجدد هتل از بهترین و باتجربه‌ترین طراحان و معماران چینی، ایتالیایی و سوئیسی استفاده شده است و شما با بازدید از بخش‌های مختلف به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد.

ادرس هتل پارسیان آزادی تهران

هتل پارسیان آزادی در منطقه سعادت آباد تهران واقع شده و از نظر جغرافیایی موقعیت بسیار خوبی دارد. این هتل در تقاطع دو بزرگراه اصلی تهران یعنی بزرگراه شهید چمران و بزرگراه یادگار قرار داشته و فاصله بسیار کمی تا نمایشگاه بین المللی تهران، سازمان اجلاس سران و مرکز اجتماعات سازمان صدا و سیما دارد.

اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل پارسیان آزادی تهران

اتاق دو تخته هتل پاسیان آزادی

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، هتل پارسیان آزادی دارای ۴۷۵ وارد اقامتی مجزا است. این واحدها به ۸ دسته مختلف تقسیم بندی می‌شوند که در این بخش به صورت مجزا به معرفی این واحد‌ها می‌پردازیم.

لیست اتاق های هتل:

  • اتاق‌های سینگل (یک نفره)
  • اتاق‌های توئین (دو تخته با تخت مجزا)
  • اتاق‌های دبل (دو نفره با یک تخت)
  • اتاق‌های ویژه افراد کم توان
  • سوئیت‌های جونیور
  • سوئیت‌های رویال
  • سوئیت پرزیدنتال
  • سوئیت دوبلکس

اتاق‌های استاندارد هتل پارسیان آزادی تهران

اتاق‌های سینگل، توئین و دبل جزو اتاق‌‌های استاندارد هتل هستند که منظره‌ آنها رو به کوهستان‌های شمال تهران می‌باشد. این اتاق‌ها شامل امکاناتی نظیر سرویس‌ بهداشتی فرنگی، حمام مجهز به وان، تخت‌های کینگ سایز، تلویزیون هوشمند، صندوق امانات، کمد دیواری، میز کار، میز آرایش، جاکفشی و … هستند. این واحدهای اقامتی در طبقات ۳ تا ۲۴ قرار داشته و قیمت‌های پائین‌تری در مقایسه با سوئیت‌های این هتل دارند.

اتاق‌های ویژه افراد کم توان هتل پارسیان آزادی

برخی از اتاق‌های هتل آزادی برای افراد کم توان در نظر گرفته شده که در نوع خود اقدام جالبی به نظر می‌رسد و یکی از وجود تمایز این هتل درجه یک با دیگر هتل‌های ۵ ستاره شهر تهران می‌باشد. امکانات این اتاق‌ها با اتاق‌های استاندارد هتل به صورت مشابه می‌باشد؛ تنها تفاوتی که وجود دارد این است که این اتاق‌ها در طبقه سوم قرار دارند و چشم‌انداز آنها شهر تهران و یا رشته کوه‌های البرز می‌باشد.

سوئیت‌های هتل پارسیان آزادی

سوئیت‌های هتل پارسیان آزادی تهران دارای تنوع بسیار خوبی هستند. شما امکان رزرو سوئیت جونیور، سوئیت رویال، سوئیت دوبلکس و سوئیت پرزیدنتال را در این هتل رویایی دارید. این سوئیت‌ها دارای اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق کار، چندین سرویس بهداشتی و سالن نهارخوری با چشم اندازی رو به پایتخت و یا کوهستان هستند.

رستوران هتل پارسیان آزادی تهران

هتل پارسیان آزادی دارای ۴ رستوران متفاوت و منحصر به فرد می‌باشد. رستوران سرو رستورانی رو باز رو به کوهستان‌های شمال تهران است که انواع غذاهای ایرانی را برای مهمانان با عطر و طعمی به یاد ماندنی ارائه میدهد. رستوران ارکیده، رستوران ژاپنی کنزو و رستوران پارسه از دیگر رستوران‌های این هتل هستند که سلیقه تمامی مهمانان را برآورده می‌کنند. انواع غذاهای ایرانی و فرنگی با بهترین کیفیت را می‌توانید در رستوران‌های درجه یک هتل میل کنید.

غذا یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است. تجربه خوردن غذاهای بدمزه و بی‌کیفیت در بسیاری از موارد، سفر را به کام مسافر تلخ می‌کند؛ اما در مورد رستوران‌های هتل آزادی نگران نباشید. تمامی غذاها اعم از سنتی و فرنگی با بهترین مواد اولیه و دستور پخت اختصاصی طبخ و برای مهمانان سرو می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های مثبت رستوران‌ها دیزاین، چشم‌انداز و ویو آنهاست. تصور کنید خوردن بهترین غذاها در بام تهران با منظره شهر در ارتفاعات شمال پایتخت چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد.

سالن‌های مراسم هتل پارسیان آزادی تهران

چشم انداز هتل پارسیان آزادی

هتل پارسیان تهران دارای ۴ سالن مجلل برای برگزاری انواع مراسمات است. سالن پانیذ با مساحت ۲۶۷ متر، ظرفیتی بالغ بر ۱۲۰ نفر دارد و در مراسمات عروسی، برای بانوان گرامی در نظر گرفته می‌شود. این سالن طراحی بسیار جالبی دارد و گرد به نظر می‌رسد. سالن پانیذ همچنین برای مراسم و مهمانی‌های VIP تیم‌های ملی، وزرا و جشن‌های اختصاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سالن زمرد با مساحتی ۱۴۰ متری و L شکل مناسب برای برگزاری مراسم عقد می‌باشد. سالن الماس و برلیان بهترین سالن برای برگزاری کنفرانس و جلسات رسمی می‌باشد. در این سالن بارها جلسات دیپلماتیک و جلسات مهم دولتی برگزار شده‌اند. اما آخرین سالن هتل پارسیان آزادی، سالن زرین است. این سالن سقفی بلند و دیزاینی فوق‌العاده دارد. ظرفیت این سالن بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ نفر می‌باشد و بسیاری از مراسم‌های مربوط به اجلاس بین‌المللی و کنفرانس‌های بزرگ در سالن زرین برگزار شده‌اند.

قوانین هتل پارسیان آزادی تهران

چنانچه قصد دارید تا در هتل ۵ ستاره آزادی تهران اقامت داشته باشید بایستی با قوانین این هتل نیز آشنا شوید. برخی از مهم‌ترین قوانین عبارت‌اند از:

  • شما می‌توانید از خدمات نیم شارژ تنها ۸ ساعت قبل از ورود و ۸ ساعت بعد از ورود قابل استفاده کنید.
  • در صورتی که فرزند خردسال به همراه دارید، کودکان کمتر از ۲ سال به صورت رایگان، کودکان بین ۲ تا ۶ سال به صورت نیم بها و کودکان بیشتر از ۶ سال به صورت یک فرد کامل محاسبه می‌شود.
  • افراد کمتر از ۱۵ سال نمی‌توانند از خدمات مجموعه آبی هتل استفاده نمایند.
  • ساعت کاری مجموعه آبی برای بانوان در تمامی روزهای هفته به جز جمعه‌ها، از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۴:۳۰ می‌باشد.
  • ساعت کاری مجموعه آبی برای آقایان، در تمامی روزهای هفته به جز جمعه‌ها از ساعت ۱۵ الی ۲۳ می‌باشد. در روزهای جمعه آقایان می‌توانند از ساعت ۷ صبح لقایت ساعت ۲۳ از استخر استفاده کنند.
  • امکان رزرو ساعتی اتاق‌های هتل پارسیان آزادی تنها برای ۱۰ ساعت از ساعت ۸ صبح لقایت ۲۰ شب میسر می‌باشد.
  • اگر اتاق اکونومی رزرو کنید، امکان کنسل کردن و استفاده از صبحانه رایگان بوفه را ندارید.
  • استفاده از اتاق تنها در صورت ارائه اصل شناسنامه وکارت ملی و برای توریست‌های خارجی، اصل پاسپورت با مهر ورود به ایران ممکن است.

اقتباس شده iranhotelonline.com