واردات خودرو کارکرده در ایران

خودرو کارکرده که به اصطلاح بازار خشک خودرو معروف است، به خودروهای دست دومی گفته می شود که معمولاً از طریق مناطق آزاد وارد کشور می شوند و به عنوان خودروهای دست دوم با قیمت بسیار ازرانتری نسبت به خودروهای دیگر به بازار عرضه می شوند. این مناطق جزئی از مناطق غیر بندری هستند که به عنوان مراکز تجاری بین المللی آزاد شناخته شده اند.

ورود خودروهای دست دوم و کارکرده در سال‌های اخیر در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به دلیل هزینه‌های بالای خرید خودروهای جدید، این صنعت رونق زیادی یافته است. ما در ادامه این مقاله راجب دلایل محبوبیت واردات خودرو کارکرده در ایران، مزایایی خودروهای کارکرده، مناطق تجاری آزاد و در نهایت فروشگاه اینترنتی الیگ می پردازیم. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

دلایل محبوبیت واردات خودرو کارکرده در ایران

از جمله دلایل محبوبیت واردات خودرو کارکرده در ایران، می‌توان به هزینه بالای خرید خودروهای جدید، کمبود خودروهای جدید در بازار ایران، تمایل به داشتن خودروهای لوکس و جذاب و تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر فرهنگ خودرویی در ایران اشاره کرد.

از آنجاییکه خرید خودروهای جدید برای اکثر مردم ممکن نیست، خرید خودروهای دست دوم مدل بالا طرفداران زیادی دارد.

یکی از دلایلی که این خودروها ارزان تر از خودروهای دیگر هستند، عدم پرداخت مالیات سنگین و وجود برخی از معافیت ها مالی در خودروهای دست دوم میباشد، بسیاری از مردم توانایی خرید این خودروهای لوکس با قیمت پایین را دارند البته این ها اکثراً محصولاتی هستند که در کشورهای خارج استفاده شده اند اما آنقدر کهنه نیستند که قابلیت استفاده آنها به شدت کاهش یافته باشد.

واردات خودروهای کارکرده مزیت های دیگری هم دارند، از جمله برخی از مهمترین آنها را در زیر توضیح داده ایم.

مزایای واردات خودروهای کارکرده

صرفه‌جویی در هزینه

یکی از اصلی‌ترین مزایای واردات خودروهای کارکرده، صرفه‌جویی در هزینه است. خودروهای کارکرده با توجه به اینکه قبلاً مالک داشته‌اند، با قیمت کمتری در بازار بین‌المللی عرضه می‌شوند. بنابراین، در صورتی که بخواهید یک خودروی جدید خریداری کنید، باید هزینه بیشتری نسبت به خرید خودروی کارکرده بپردازید.

کیفیت بالا

یکی دیگر از مزایای خودروهای کارکرده، کیفیت بالای آن‌هاست. در بسیاری از موارد، خودروهای کارکرده با کیفیت بالاتری نسبت به خودروهای جدید تولید می‌شوند، زیرا این خودروها در کشورهای خارج با امکانات بسیار پیشرفته ای طراحی و تولید می شوندعلاوه برآن این خودروها چندسال استفاده شده اند، بنابراین نیاز به ضمانت تست کالا نیست، در حالیکه ممکن است با خرید خودروی جدید علاوه بر اینکه پول زیادی می پردازید، نیاز است تا از کیفیت و قدرت خودرو مطمئن شوید.

انتخاب گسترده تر

خودروهای کارکرده با انواع و اقسام مختلفی در بازار وجود دارند و از آنجایی که قیمت مناسبی دارند، شما میتوانید با توجه به بودجه خرید خود خودروهای مختلف را مطابق با میل خود انتخاب کنید. در کشور ما نیز خوشبختانه از این مراکز خرید بین المللی وجود دارد که کشور را به کشورهای دبی، هندوستان و برخی از کشورهای دیگر متصل می کنند.

بهبود محیط زیست

از آنجایی که تولید خودرو نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مختلف نیاز دارد، همزمان با افزایش تولیدات خودرو به آلودگی هوا نیز افزوده می گردد، در حالیکه با وارد خودروهای کارکرده دیگر نیاز به تولید خودرو و ایجاد آلودگی هوا نیست بنابراین واردات این خودروها نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.

مسائل ایمنی در واردات خودرو کارکرده

خودروهای کارکرده اکثراً نیاز به تعمیر دارند به این مفهوم که یا در قسمت بدن یا در قسمت سیستم های برقی خود نیاز به تعمیر دارند بنابراین در خرید این خودروها باید دقت به خرج دهید زیرا این خودروها مانند خودروهای جدید، گمرکی نیستند و مالیات خاصی نمی پردازند بنابراین ممکن است خودرویی که خریداری کنید خراب باشد، پس روی این مسئله بسیار دقیق باشید.

برای خرید انواع لنت ترمزهای سرامیکی الیک کنید

سه منطقه تجاری آزاد مشهور در ایران

کیش

جزیره کیش یکی از مشهورترین و بزرگترین مناطق تجاری بین المللی در ایران است که دارای ۱۵ کیلومتر طول و ۷ کیلومتر عرض می باشد و از مساحتی به حدود ۹۱ کیلومتر مربع برخوردار است. این یکی از مراکز تجاری قدیمی در ایران است که در گذشته مرکز تجاری بین ایران، هند و بحرین بوده است.

این جزیره از سال ۱۳۸۴ به عنوان منطقه تجاری آزاد شناخته شده است که خارج از قلمرو معمولی گمرک کشور فعالیت میکند.

مهم‌ترین واحدهای تولیدی کیش در بخش‌های مختلف صنایع برقی و الکترونیک، پوشاک، مواد غذایی و دارویی، شیمیایی، سلولزی، صنایع غیرفلزی و یک واحد تولید خودرو می‌باشد.

قشم

جنوب بندر عباس قرار دارد. قشم با وجود موقعیت جغرافیایی خاص خود، همواره به عنوان یکی از مراکز تجاری بین آسیای غربی، شبه جزیره عربستان و سواحل شرقی آفریقا مورد توجه واقع شده است.

قشم، به دلیل وجود در تقاطع خلیج فارس و دریای عمان، همواره از موقعیتی استثنایی برخوردار است. این جزیره از دیرباز به عنوان یک مرکز تجاری بین المللی شناخته شده است و در گذشته، به عنوان مرکزی برای تمرکز سوخت‌رسانی به شناورها و کشتی‌های در حال عبور از خلیج فارس، ایجاد صنایع تولیدی صادراتی، ارائه خدمات فنی-مهندسی، انتقال دانش فنی به منطقه و کشور، ایجاد پارک ملی و غیره شناخته شده است.

در این جزیره، منطقه آزادی نیز تأسیس شده است که به منظور ترانزیت کالا، تجارت منطقه‌ای، بارانداز تجاری کالاها و مواد اولیه، ایجاد صنایع تبدیلی و تولیدی با جهت‌گیری صادراتی، عرضه سوخت و ایجاد صنایع وابسته به نفت، گردشگری و غیره فعالیت می‌کند.

در کل، جزیره قشم و منطقه آزاد آن، به دلیل مزیت های جغرافیایی و تجاری خود، به عنوان یکی از پربازده ترین مناطق تجاری و گردشگری در ایران شناخته می‌شوند.

چابهار

چابهار یکی از شهرهای بندری و مناطق زاد تجاری در ایران است که با مساحتی حدود ۱۰۹۰ هکتار در قسمت شرقی کشور و در کنار دریای عمان واقع شده است.

منطقه آزاد شهر چابهار حدود ۱۴ هکتار مساحت می باشد که از این حصه مساحت حدود ۱۰ هکتار را فعالیت های صنعتی و ۴ هکتار آن را بخش های بازرگانی، توریسم و خدمات اقتصادی تشکیل میدهد.

بندر چابهار در اصل با متصل شدن با دریای عمان میتواند به کشورهای خارجی دیگر متصل شود و از تجارت بین المللی برای مبادله انواع کالاهای صادراتی و وارداتی بهره‌مند شود.

قطعات خودرویی الیگ

الیگ بزرگترین شرکت تولید و عرضه انواع لنت ترمزهای سرامیکی و نانو به سرتاسر کشور ایران و کشورهای دیگر می باشد. فروشگاه اینترنتی الیگ با بیش از ۱۴۰۰ نوع لنت ترمز و دیسک چرخ های سرامیکی ژاپنی پذیرای حضور فرح‌بخش شما عزیزان می باشد. ما اینجاییم تا بهترین ها را به شما ارائه دهیم تا شما عزیزان سفر مطمئن داشته باشید.

 

توقفی به قدرت الیگ

نگارنده: سهراب رستمی