چسب ماتیکی چیست؟

چسب ماتیکی چیست؟

اگر از شما بخواهند یکی از موثرترین، بی ضررترین و بادوام ترین چسب ها را نام ببرید، احتمالاً چسب ماتیکی را نام می برید.
چسب ماتیکی یکی از راحت ترین و آسان ترین چسب ها و در عین حال دارای استحکام بالایی می باشد.چسب ماتیکی از چسب های قوی محسوب می شود و عموما برای چسباندن سطوحی مانند مقوا و کاغذ و همچنین قطعات پلی استر استفاده می شود. در این مقاله قصد دارديم شما را با چسب ماتیکی و موارد استفاده و بایدها و نبایدهای آن آشنا کنيم تا بتوانید با توجه به نیاز خود از این چسب استفاده کنید و در اسرع وقت بهترین نتیجه را بگیرید.

ويژگی های چسب ماتیکی

این چسب را می توان کم خطرترین چسب نامید ،ساير چسب ها ممكن است حاوی مواد سمی و مضر باشند ولی چسب ماتیکی فاقد مواد سمی و مضر است. لازم به ذکر است که هنگام استفاده از چسب ماتيكی، چسب به کاغذ نفوذ نمی کند و علاوه بر آن اثری روی کاغذ باقی نمی گذارد. چسب های ماتيكی به راحتی قابل شستشو هستند. چسب ماتيكی با توجه به نیاز مشتریان عزیز در وزن های مختلف تولید و عرضه می شود. به همين دليل برای خريد چسب ماتيكی با بررسی اندازه مناسب با پروژه مورد نيازتان اقدام به خريد سايز مناسب کنید. قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با کارایی بالای آن باعث شده است که در بین تمامی اقشار به خصوص والدین محبوبیت بالایی داشته باشد. این چسب ها در ترکیبات خود مواد سمی و مضری ندارند به همین دلیل به چسب های طبیعی نیز معروف هستند. این چسب را می توان به راحتی در سایت های اينترنتی سفارش داد.

 

كاربردهای چسب ماتیکی

کاربرد اصلی این چسب چسباندن کاغذ یا مقوا به هم است، به همین دلیل در مدرسه یا حتی مهدکودک ها برای ساخت کاردستی های مختلف کاغذی و مقوایی استفاده می شود. چسب ماتیکی می تواند به عنوان لوازم التحریر برای کودکان استفاده شود. و می توان گفت این چسب در بین این دسته از افراد کاربرد فراوانی دارد و بیشتر والدین دوست دارند فرزندان دلبندشان بیشتر از این چسب کم خطر استفاده کنند.

نحوه کار با چسب ماتيكی

همانطور که از نام آن پیداست استفاده از این چسب مانند استفاده از ماتيك آرایشی است و کافی است انتهای آن را بپیچید تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. در مرحله بعد به آرامی روی کاغذ یا مقوای مورد نظر خود بکشید و دقیقاً همان حرکات را روی سطح دیگر اعمال کنید سپس کمی فشار دهید تا بالاترین نتیجه و بهترین کیفیت را به دست آورید، کمی زمان دهید تا خشک شود. ۵ دقيقه برای گرفتن بهترین نتیجه کافی است
نکاتی که در استفاده از چسب ماتیک باید به آن توجه کرد
مدت زمان ماندگاری چسب ماتیکی روی بسته بندی مشخص شده است. بهتر است چسب ماتیكی بخرید که ماندگاری بیشتری داشته باشد تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. در سایت های اينترنتی می توانید بهترین برندها ومناسب ترين قيمت چسب ماتيكی را بیابید و به تعداد دلخواه به صورت تکی یا عمده سفارش دهید و در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت ممکن درب محل مورد نظر تحویل بگیرید. این چسب به دلیل استحکام و فرمولاسیون خاصی که دارد به لبه های وسایل شما نمی چسبد و در صورت چسبیدن به راحتی از روی لباس شما جدا می شود و به بافت پارچه آسیب نمی رساند. این چسب بر خلاف بسیاری از چسب ها درصورت تماس با پوست حساسیت ایجاد نمی کند و می توانید سطح پوست را با آب بشویید.

به چند مورد ازعواملی كه بر قيمت چسب ماتيكی ناثيرگذار هستند در زير اشاره می كنيم:

۱٫برند چسب: چسب های توليد شده توسط برندهای معتبربه دليل استفاده از مواد با كيفيت تر قيمت بالاتری دارند

۲٫كيفيت محصول: مواد استفاده شده در ساخت چسب تاثير بسياری در قيمت چسب دارند.

۳٫اندازه وسايز: اگر پروژه های سنگين و بزرگ برای ساخت ماكت و كاردستی داريد سايزهای بزرگتر انتخاب هوشمندانه و به صرفه تری خواهد بود.

۴٫تاريخ انقضا: حتما به تاريخ انقضا درج شده روی جعبه محصول دقت كنيد چون چسب تاريخ گذشته كيفيت و چسبندگی خود را از دست داده و قابل استفاده نمی باشد.
برندهای چسب ماتیکی

از آنجایی که این چسب یک نوع چسب بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است، کشورهای مختلفی از جمله کشور ما ایران به ساخت و توزیع آن مشغول هستند، به همین دلیل شما برندهای زیادی را در بازار خواهید یافت، اما در این بخش روی بهترین مارک های چسب ماتيكی در بازار تمرکز کنید كه از مهم ترين آن ها می توان به برند معروفی غفاری اشاره كرد که با کیفیت ترین چسب های ماتيكی در اندازه های گوناگون موجود در بازار را توزیع می کند.علاوه بر این برند، برندهای شناخته شده دیگری مانند رازی نیز در تولید این چسب نقش دارند.همينطور برندهای خارجی توليد كننده چسب ماتيكی چسب های با كيفيتی توليد و عرضه ميكنند.