چند راهکار برای بالا بردن سطح هوشیاری در طول روز

آرامش بخش آنتی اکسیدان کم خونی افزایش وزن انرژی زا تقویت استخوان تقویت بینایی پوست ، مو ترمیم کننده مکمل های تنفسی آیا با روش های بالا بردن سطح هوشیاری آشنایی دارید؟ راه های زیادی وجود دارد که موجب بهبود عملکرد مغز در انسان می شود.
آشنایی با روش های مختلف جهت بالا بردن سطح هوشیاری در طول ..

آرامش بخش آنتی اکسیدان کم خونی افزایش وزن انرژی زا تقویت استخوان تقویت بینایی پوست ، مو ترمیم کننده مکمل های تنفسی

آیا با روش های بالا بردن سطح هوشیاری آشنایی دارید؟ راه های زیادی وجود دارد که موجب بهبود عملکرد مغز در انسان می شود.

آشنایی با روش های مختلف جهت بالا بردن سطح هوشیاری در طول روز

دانشمندان با مطالعه بر روی مغز یا سلطان بدن سعی کرده اند، روش هایی برای بالا بردن سطح هوشیاری پیدا کنند. عوامل گوناگونی مانند وراثت، نوع تغذیه، سبک زندگی افراد و تربیت مغز، بر کارایی مغز در افراد مختلف تاثیر می گذارد. برای تقویت حافظه و سطح هوشیاری باید احتیاجات مغز را تامین کرد. هر چیزی که انسان می خورد، بر عملکرد مغز تاثیر می گذارد. با مصرف مواد غذایی سالم به سلامتی مغز کمک کنید.

داشتن رژیم غذایی سالم روشی موثر برای افزایش سطح هوشیاری

برای بالا بردن سطح هوشیاری باید رژیم غذایی صحیحی داشته باشید. وجود مواد معدنی، انواع ویتامین، پروتئین ها، چربی ها و سایر گروه های هرم غذایی در برنامه غذایی روزانه، موجب بهبود بازدهی مغز می شود. مصرف مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان می تواند به سلامتی سیستم مغزی کمک کند. برای افزایش سطح هوشیاری مصرف ماهی ها ، میوه های تازه مانند انواع توت و آجیل ها نقش مهمی را ایفا می کنند. استفاده از روغن دارای امگا ۳، باعث ترمیم و بازسازی سلول های آسیب دیده مغز می شود. این روغن موجب تنظیم قند خون نیز می شود.

مهمترین وعده غذایی برای انسان وعده صبحانه است. با خوردن صبحانه مقادیر زیادی گلوکز وارد بدن می شود. غذای اصلی مغز، گلوکز می باشد. کودکانی که صبحانه نمی خورند با مشکلات زیادی در یادگیری و درک مفاهیم مواجه می شوند. بزرگسالانی هم که صبحانه نمی خورند، نمی توانند کارایی خوبی در محل کار خود داشته باشند. مصرف لوبیا به همراه نان در وعده غذایی صبحانه، موجب تقویت حافظه و سطح هوشیاری می شود.

مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه موجب بالا بردن سطح هوشیاری می شود. در تخم مرغ ترکیب کولین وجود دارد که برای ساخت انتقال دهنده های عصبی به نام استیل کولین کاربرد دارد. کمبود استیل کولین در مغز، موجب کاهش حافظه در به یاد آوردن حروف الفبا می شود. همچنین کمبود استیل کولین، باعث بروز بیماری آلزایمر می شود.

انجام تمرینات ورزشی به صورت منظم و همیشگی موثر در بالا بردن سطح هوشیاری

انجام فعالیت های ورزشی برای بالا بردن سطح هوشیاری بسیار تاثیرگذار می باشد. انجام تمرینات ورزشی موجب شاداب شدن ذهن، کاهش استرس و افزایش هوش و استعداد می شود. با انجام فعالیت های ورزشی انرژی زیادی در مغز تولید می شود که موجب کارایی بهتر مغز می شود. انجام فعالیت ورزشی موجب می شود تا سرعت جریان خون افزایش یافته و اکسیژن و گلوکز بیشتری به مغز برسد. برای انجام فعالیت ورزشی نیاز نیست، حتما به باشگاه بروید. انجام پیاده روی سریع در هر روز می تواند به افزایش سطح هوشیاری کمک کند.

خواب خوب شبانه برای افزایش سطح هوشیاری

داشتن خواب خوب و با کیفیت در طول شب برای بالا بردن سطح هوشیاری بسیار مفید است. خواب خوب موجب افزایش توانایی مغز می شود. کمبود خواب موجب ایجاد اختلال در حل مسائل، برنامه ریزی، تمرکز، یادگیری، سطح هوشیاری و ضریب هوشی افراد می شود. برای بهبود کیفیت خواب شبانه، از ساعت ۱۴ به بعد، از مصرف محصولات حاوی کافئین مانند قهوه، چای، نوشابه ها، شکلات و غیره اجتناب کنید. همچنین انجام فعالیت ورزشی به داشتن خواب خوب در طول شب کمک می کند. شلوغی و به هم ریختگی اتاق خواب موجب بی خوابی می شود. مصرف شام سبک و به موقع کمک می کند تا خوابی راحت داشته باشید. دمای اتاق و پوشیدن لباس مناسب به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

نوشیدن آب کافی

مصرف آب موجب تامین انرژی بدن می شود. افزایش انرژی بدن، کلید هوشیاری است. از مصرف نوشیدنی های دارای قند و شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید. مصرف نوشیدنی های الکلی ممنوع است. همچنین مصرف نوشیدنی های کافئین دار را به حداقل برسانید. نوشیدن آب به صورت خالص، بهترین گزینه می باشد.

دور کردن عوامل حواس پرتی برای بالا بردن سطح هوشیاری

برای بالا بردن سطح هوشیاری، عواملی که موجب حواس پرتی شما می شود، را حذف کنید. زنگ گوشی تلفن همراه، زنگ اعلام پیامک ها، زنگ اعلام ایمیل ها، صدای رادیو و تلویزیون و شلوغی اتاق مطالعه می تواند بر تمرکز شما تاثیر بگذارد. در زمان های استراحت خود به این موارد رسیدگی کنید.

گوش کردن موسیقی های آرام

شنیدن موسیقی های موتزارت موجب افزایش سطح هوشیاری و بهبود عملکرد مغز می شود. گوش کردن موسیقی های کلاسیک کمک می کند تا سطح دوپامین در مغز افزایش یافته و در نتیجه سطح درک مفاهیم و شناخت در مغز افزایش یابد.

تغییر در شیوه زندگی

افزایش سطح هوشیاری و بهبود عملکرد مغز با تغییر در روش زندگی امکان پذیر است. شاید برای شما باور کردنی نباشد که طرز لباس پوشیدن بر توانایی مغز تاثیر می گذارد. پوشیدن لباس هایی با رنگ روشن و سفید، موجب تقویت عملکرد مغز و بهبود حافظه تا میزان دو برابر می شود. البته لازم به ذکر است تاثیر بالا رفتن سطح هوشیاری در اثر پوشیدن لباس هایی به رنگ روشن، موقتی می باشد.

تکرار و تمرکز هوشمندانه برای بالا بردن سطح هوشیاری

برای افزایش سطح هوشیاری خود سعی کنید با خود حرف بزنید. کلمات و موضوعاتی که دوست دارید، در ذهن شما جای بگیرد را تکرار کنید. تکرار کلمات موجب افزایش تمرکز و تقویت حافظه می شود. کسانی که برای پیدا کردن شیء نام آن را تکرار می کنند، زودتر شیء را پیدا می کنند.

خیال پردازی برای افزایش سطح هوشیاری

طبق تحقیقات علمی انجام شده، مشخص شده است که ظرفیت حافظه افرادی که خیال پرداز هستند، بیشتر از سایر افراد است. انجام خیال پردازی نوعی تقویت مغز و فعالیت مغز است. کسانی که خیال پرداز هستند، میزان IQ آنها بیشتر است. در حقیقت افرادی که خیال پردازی می کنند، از مغز خود بیشتر کار می کشند و باهوش تر هستند.

معاشرت با دوستان و آشنایان

معاشرت با خانواده و دوستان می تواند در بالا بردن سطح هوشیاری موثر باشد. کسانی که با دیگران بیشتر صحبت می کنند در واقع به درک بهتری از افکار خود پی می برند و افکار خود را ارزیابی و پردازش می کنند. هوش هیجانی هم در اثر برقراری رفتارهای سالم خود را نشان می دهد.

آموختن مهارت جدید برای افزایش سطح هوشیاری

آموختن مهارت جدید که مورد علاقه شما است، می تواند موجب افزایش سطح هوشیاری و بهبود عملکرد مغز شود. در نتیجه تاثیر بیماری های روحی و روانی در فرد از بین می رود. همچنین از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری می شود.

نوشته چند راهکار برای بالا بردن سطح هوشیاری در طول روز اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان داروخانه آنلاین | darookhaneonline. پدیدار شد.