چه افرادی برای انجام لیپوماتیک مناسب نیستند؟

لیپوماتیک در اصطلاح پزشکان زیبایی به آن پیکرتراشی می گویند، برای برداشتن چربی های موضعی در حد کم قابل استفاده است. لیپوماتیک یک جراحی زیبایی برای حذف چربی های اضافی بدن است که معمولا نیاز به بیهوشی ندارد. هدف از این جراحی تغییر شکل بدن بوده و بهبودی آن بین ۳ تا ۷ روز طول میکشد. در گذشته برای تناسب اندام و رسیدن داشتن به اندامتان باید روزهای زیادی ورزش می کردید تا شاید به شکل و فرم دلخواه در اندامتان می رسیدید اما این روزها با معجزه لیپوماتیک می توانید به اندام دلخواهتان برسید. استفاده از لیپوماتیک توسط یکی از بهترین جراح لیپوماتیک در تهران که یکی از بهترین روش های پیکرتراشی است میتوانید به اندام رویایی و دلخواه افراد به واقعیت تبدیل کرد.

دستگاه لیپتوماتیک

دستگاه لیپوماتیک یک دستگاه ارتعاشی با امواج صوتی فرکانس پایین است. لیپوماتیک از فناوری صدای مادون صوت، ارتعاش و نوتاسیون برای شکستن سلول‌های چربی استفاده می شود. لوله کانولا به داخل بافت های چربی وارد شده و با حرکت چرخشی و ارتعاش آنها از بین میبرد، این حرکات به عروق و سلول‌های چربی آسیب نمی رساند.

سلول‌های چربی که توسط لیپوماتیک گرفته می‌شود مجددا قابل استفاده هستند و می‌توانید برای پرکردن قسمت های دیگر بدن مانند سینه، لگن، صورت و غیره..تزریق می‌شوند. از لیپوماتیک برای قسمت های از بدن مانند شکم، پهلو، باسن، سینه، پشت زانوها، ران ها و خط گردن و ناحیه زیر چانه استفاده می‌کنند. افرادی که می‌توانند کاندید خوبی برای استفاده از معجزه لیپوماتیک باشند شامل افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند، افرادی که چاقی موضعی دارند، افرادی که دچار ناهمواری چربی و سلولیت هستند، افرادی که بیماری خاصی ندارند و افرادی که علاقمند به تغییر فرم اندام شان هستند، لیپوماتیک برایشان مناسب است.

لیپتوماتیک برای چه کسانی مناسب نیست؟

برای چه کسانی لیپوماتیک مناسب نیست مثل افرادی که به هر دلیل دارای اضافه وزن زیاد هستند، افرادی که به دلیل دیابت دچار مشکل در ترمیم زخم هستند و بیماری کم خونی دارند، افرادی که دارای ترک های پوستی  هستند نیز نمی توانند از روش های لیپوماتیک برای درمان استفاده کنند. برای انجام عمل لیپوماتیک لازم است مقدماتی را فراهم کنید قدم به قدم پیش رفتن یکی از موثرترین عوامل در نتیجه ی موفق پیکرتراشی است و یکی از مهمترین مراحل بعد از تصمیم گیری به انجام لیپوماتیک انتخاب پزشک متخصص و فوق متخصص پیکرتراشی و با تجربه در این زمینه است. متأسفانه در سال های اخیر شاهد افرادی غیر متخصص و بدون صلاحیت در حوزه‌ پیکرتراشی بودیم که آسیب های جبران ناپذیری روحی، روانی، جسمی و حتی جانی از مراجعه به چنین افرادی بوده اند.

تحقیق در خصوص سوابق پزشک، نمونه کارهای واقعی و پرس وجو از مراجعه کنندگان و در نهایت شرکت در جلسه مشاوره یکی از بهترین و مناسب ترین راهای پزشک متخصص و لیپوماتیک است. سعی کنید در همین گفتگو و مشاوره با پزشک متخصص میزان تعهد پزشک به نتیجه جراحی، تجربه و تخصص پزشک و متعهد در مطب را ارزیابی کنید و در صورت تمایل به درمان توسط پزشک وقت عمل لیپوماتیک را تنظیم کنید، در صورتی که سابقه بیماری خاصی دارید حتما به  پزشک متخصص تان مطرح کنید. بعد از عمل لیپوماتیک ۱۲ ساعت بعد از عمل و هوشیاری کامل با کمک پرستار یا همراه قدم بزنید دچار مشکل نشوید، استفاده از گن مخصوص لیپوماتیک بعد از عمل تاثیر فوق‌العاده دارد، اگر روی تخت استراحت می کنید حتما هر ۱۵ دقیقه جابه‌جا شوید و اصلا تحت هیچ شرایطی به پهلو نخوابید، تا ۳ روز بعد از عمل لیپوماتیک دوش گرفتن ممنوع است. تحت هیچ شرایطی از پانسمان های طولانی مدت استفاده نکنید و روزانه پانسمان را تعویض کنید، گن مخصوص لیپوماتیک را فقط برای زمان کوتاه در آوردید استفاده از این گن های مخصوص حدود ۳ الی ۶ ماه است. هزینه عمل لیپوماتیک با توجه به شرایط هر بیمار اندازه ناحیه درمان، میزان حجم چربی که باید برداشته شود، مکانی که در آن جراحی انجام می‌شود مثل بیمارستان یا کلینیک خصوصی و همچنین تجربه و مهارت وجراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی کاملا متفاوت است. خانم دکتر رقیه جلیلی، خانم دکتر ناهید نفیسی، خانم دکتر سمیرا محمد حسینی و خانم دکتر  مریم شفيعي از بهترین جراحان لیپتوماتیک در تهران هستند.