چگونه در طول روز انرژی خود را بالا نگه داریم؟

انرژی یکی از مهم ترین عامل های مورد نیاز افراد در طول روز برای غلبه بر خستگی می باشد. در متن زیر به اطلاعات بیش تری در این باره اشاره شده است.
چگونه در طول روز انرژی خود را بالا نگهداریم؟ داشتن یک رژیم غذایی متعادل سرشار از منیزیم می تواند به تأمین نیازهای ویتامین و مواد معدنی افراد برای افزایش میزان انرژی موجود در بدن آن ها و کاهش میزان خستگی کمک های بسیار مؤثری کند.
طبق تحقیقات انجام شده، زنان مبتلا به کمبود منیزیم ضربان قلب بالاتری دارند و برای انجام کارهای فیزیکی در طول روز، به اکسیژن بیش تری نسبت به پس از بازیابی سطح منیزیم نیاز دارند. هلر می ‌گوید در اصل، بدن آن ‌ها سخت ‌تر کار می ‌کند که با گذشت زمان، می ‌تواند احساس تهیدستی را در فرد ایجاد کند.
مصرف روزانه توصیه شده منیزیم برای زنان حدود ۳۰۰ میلی گرم و برای مردان ۳۵۰ میلی گرم است. هلر برای اطمینان از این که آیا افراد به اندازه کافی از عنصر مورد نظر مصرف می کنند یا نه، پیشنهاد می کند که افراد باید یک مشت بادام، فندق یا بادام هندی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند. هم چنین، مصرف غلات کامل، به ویژه غلات سبوس دار را افزایش ..

انرژی یکی از مهم ترین عامل های مورد نیاز افراد در طول روز برای غلبه بر خستگی می باشد. در متن زیر به اطلاعات بیش تری در این باره اشاره شده است.

چگونه در طول روز انرژی خود را بالا نگهداریم؟

داشتن یک رژیم غذایی متعادل سرشار از منیزیم می تواند به تأمین نیازهای ویتامین و مواد معدنی افراد برای افزایش میزان انرژی موجود در بدن آن ها و کاهش میزان خستگی کمک های بسیار مؤثری کند.

طبق تحقیقات انجام شده، زنان مبتلا به کمبود منیزیم ضربان قلب بالاتری دارند و برای انجام کارهای فیزیکی در طول روز، به اکسیژن بیش تری نسبت به پس از بازیابی سطح منیزیم نیاز دارند. هلر می ‌گوید در اصل، بدن آن ‌ها سخت ‌تر کار می ‌کند که با گذشت زمان، می ‌تواند احساس تهیدستی را در فرد ایجاد کند.

مصرف روزانه توصیه شده منیزیم برای زنان حدود ۳۰۰ میلی گرم و برای مردان ۳۵۰ میلی گرم است. هلر برای اطمینان از این که آیا افراد به اندازه کافی از عنصر مورد نظر مصرف می کنند یا نه، پیشنهاد می کند که افراد باید یک مشت بادام، فندق یا بادام هندی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند. هم چنین، مصرف غلات کامل، به ویژه غلات سبوس دار را افزایش داده و بیش تر ماهی و به خصوص ماهی هالیبوت مصرف کنند.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که حرکت در زمانی که فرد احساس خستگی می کند سریع ترین روش برای احساس خستگی بیش تر است، ولی با این وجود، برعکس این امر صادق است. کارشناسان می گویند افزایش فعالیت بدنی و به ویژه پیاده روی می تواند انرژی بدن افراد را افزایش دهد.

ریتا ردبرگ، MD، مشاور علمی برنامه «انتخاب حرکت» انجمن قلب آمریکا می‌گوید: «من پیاده‌ روی را دوست دارم زیرا در دسترس است، انجام آن آسان است، نیازی به آموزش یا تجهیزات ندارد و می‌توان آن را در هر مکانی انجام داد. طبق مطالعات انجام شده، انجام یک پیاده‌روی سریع ۱۰ دقیقه ‌ای نه تنها انرژی را افزایش می دهد، بلکه اثرات آن تا دو ساعت نیز ادامه دارد و هنگامی که پیاده روی روزانه ۱۰ دقیقه ای به مدت سه هفته ادامه داشته باشد، سطح انرژی و خلق و خوی کلی بالا می رود.

تحقیقات نشان داده است که هم اضافه بار اطلاعات و هم فشار بیش از حد به مغز افراد می تواند انرژی را از بین ببرد. اما مطالعات مؤسسه ملی سلامت روان نشان داد که یک «چرت قدرتی» ۶۰ دقیقه ‌ای نه تنها می ‌تواند اثرات بی ‌حس‌ کننده بار اطلاعاتی را معکوس کند، بلکه ممکن است به ما در حفظ بهتر آن چه آموخته ‌ایم نیز کمک کند.

روانشناس، پاول باارد، دکترا، می گوید که یکی از بزرگترین عوامل زیانبار انرژی، استرس است.

بارد، روانشناس ورزشی در دانشگاه فوردهام در برانکس، می گوید: استرس نتیجه اضطراب است و اضطراب انرژی زیادی را مصرف می کند.

بارد می گوید، مانند نگرانی یا ترس، استرس نیز می تواند فرد را از نظر ذهنی و جسمی خسته کند. حتی اگر روز را در رختخواب سپری کرده باشد. او می ‌گوید که معمولاً سطوح پایین اما مزمن استرس سطوح انرژی را از بین می ‌برد، بنابراین با گذشت زمان افراد متوجه این اتفاق می‌شوند.

به همین ترتیب، عصبانیت ابراز نشده می تواند یک یا دو ضربه به سطح انرژی فرد وارد کند. طوری که بارد به WebMD می گوید: ما تمام انرژی خود را صرف تلاش برای مهار احساسات عصبانی خود می کنیم، و این می تواند خسته کننده باشد.

بارد می‌گوید خبر خوب این است که در حالی که برای بسیاری از افراد، افزایش ورزش اثرات شیمیایی استرس و عصبانیت را می‌سوزاند، برخی دیگر با فعالیت‌های آرام، آرامش می‌گیرند: گوش دادن به موسیقی، خواندن یک رمان عاشقانه یا حتی صحبت کردن با تلفن.

– برای اینکه فرد صبح را بدون خواب آلودگی و با انرژی کامل از خواب بیدار شود، بهتر است شب، قبل از اینکه بخوابد، وسایل خود را برای فردا آماده کند، برای نمونه لباس های خود را مرتب کرده، وسایل موردنیاز را در کیف خود گذاشته و غذایی که باید به عنوان صبحانه در سر کار میل کند را آماده کند. با انجام دادن این کارها، کمک بسیار مؤثری به کنترل استرس فرد می شود.

– یکی دیگر از روش هایی که به فرد کمک می کند که صبح ها با انرژی از خواب بیدار شود این است که شب ها به اندازه کافی استراحت کند. مدت زمان نرمال توصیه شده برای خواب شبانه بین ۷ تا ۸ ساعت است که افراد با رعایت کردن این مدت زمان، می توانند هنگام بیدار شدن از خواب احساس بهتری داشته باشند. مهم نیست که افراد کمتر از مدت زمان تعیین شده بخوابند، ولی بهتر این است که یک زمانی را برای خوابیدن در نظر بگیرند که به آن عادت داشته باشند.

– تحقیقات انجام شده نشان می دهند کسانی که صبح از خواب بیدار می شوند و گل و گلدان در دسترس شان می باشد، انرژی بیش تری نسبت به کسانی که به این موارد دسترسی ندارند، پیدا می کنند. حتی با نگاه کردن به گل ها نیز موجب ایجاد انرژی در فرد شده و باعث می شود که در طول روز مهربان تر و خوش برخوردتر با بقیه ارتباط داشته باشد.

– بهتر است فرد بعد از بیدار شدن از خواب، برای کسب انرژی، به دنبال آهنگ های مورد علاقه خود و یا فعالیت های مورد علاقه خود رفته و حداقل تا نیم ساعت به سمت گوش دادن به اخبار و یا چک کردن ایمیل و گوشی که ممکن است فعالیت های تنش زایی را در وی ایجاد کنند، نرود.

– مصرف یک شکلات باعث می شود که فرد در طول روز سرحال و پر انرژی باشد، این به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی شکلات است و از طرفی استفاده از شکلات خطرات ابتلا به بیماری هایی از قبیل حمله قلبی را در فرد کاهش می دهد.

– افراد باید برای داشتن یک روز پر انرژی و سر حال، صبحانه از غذاها و مواد پروتئین دار از قبیل تخم مرغ آب پز و ماست یونانی استفاده کنند، چرا که غذاهای حاوی پروتئین کمک قابل ملاحظه ای به کنترل اشتهای فرد در طی روز می کند.

– نوشیدن قهوه، تأثیرات بسیار مهمی بر روی سلامت فرد داشته و می تواند ریسک ابتلا به سرطان پوست و سایر بیماری های مزمن از قبیل حملات قلبی را کاهش دهد. بنابراین، افراد باید قهوه تلخ را به همراه مقدار کمی شیر میل کرده تا کالری آن را کاهش دهند.

– همه افراد می دانند که سحر خیزی یکی از مهمترین دلایل موفقیت در فرد است. به همین دلیل، افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند می توانند همه کارهای خود را انجام دهند و در شغل و کارهای خود موفق تر باشند، این در حالی است که دیر بیدار شدن از خواب منجر به کسلی و تنبلی شده و در نهایت جلوی موفقیت افراد را می گیرد.

– یکی دیگر از عواملی که منجر به باکیفیت شدن خواب شبانه فرد می شود، داشتن فضای مناسب برای خواب است. بنابراین، فرد باید اتاق خواب خود را تا حد ممکن تاریک نگه دارد و ساعت زنگ دار را به سمت دیگری برگرداند، حال اگر فرد در منطقه ای است که سر و صدا زیاد است، می تواند از یک شیء صدا دار از قبیل پنکه برای پوشش این سر و صداها استفاده کند.

– فرد برای اینکه صبح دل انگیزی را داشته باشد باید برای سحر خیزی خود دلیل داشته باشد، بنابراین، فرد باید برای سحر خیزی خود ارزش و اهمیت قائل شود مثلاً یکی از اهدافی که می تواند داشته باشد این است که با سحر خیزی می تواند کمک بزرگی به کاهش وزن و بهبود ترکیب اندام خود داشته باشد و این منجر به افزایش اعتماد به نفس فرد در طول روز می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، افراد می توانند برای کمک به افزایش توان جسمی و توده ذهنی و عضلانی و کاهش خستگی بدن خود، از مکمل های زیادی از جمله مکمل جوشان انرژي يوروويتال جادوی قدرت استفاده کنند. مکمل مورد نظر دارای ترکیبات بسیار مؤثری از قبیل اسید آمینه تورین، کافئین، گلوکورونولاکتون و ویتامین های B2، B3، B5، B6 و B12 می باشد. روش مصرف این مکمل بدین گونه می باشد که افراد می بایست روزانه یک عدد قرص از مکمل مورد نظر را در یک لیوان آب حل کرده و سپس مصرف نمایند.

در مصرف مکمل مورد نظر باید به یک سری از نکات توجه نمود. از جمله این که افراد باید از مصرف بیش از میزان توصیه شده خودداری کنند. محصول مورد نظر حاوی کافئین می باشد، بنابراین استفاده از آن برای کودکان و خانم های باردار و شیرده پیشنهاد نمی شود. محصول مورد نظر، صرفاً مکمل می باشد و برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری نمی باشد. شرایط نگهداری از مکمل جوشان انرژي يوروويتال جادوی قدرت به این صورت می باشد که می بایست در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد و در جای خشک و خنک و به دور از دسترس اطفال نگهداری نمود.

نوشته چگونه در طول روز انرژی خود را بالا نگه داریم؟ اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.