چگونه لکه ها را از مبلمان خود پاک کنید؟

مبلمان پایدار تنها به موادی که از آنها ساخته شده اند نیست. این همچنین در مورد طراحی کلاسیک و مدت زمانی است که آنها را دارید. بنابراین مهم است که از مبلمان خود به خوبی مراقبت کنیم و به بهترین نحو ممکن از آن مراقبت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که از لکه نمی ماند. در زیر، ما بهترین توصیه های خود را در مورد چگونگی خلاص شدن از شر لکه ها جمع آوری کرده ایم. به این ترتیب، مبلمان شما می تواند بهترین عمر خود را داشته باشد و برای سال های طولانی دوام بیاورد.

مبلمان پارچه ای

اگر لکه هایی روی یکی از مبلمان پارچه شما ظاهر شود، مهم است که بلافاصله شروع به از بین بردن آنها کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. این کار به چند بار تکرار نیاز دارد، بنابراین باید زمان زیادی را برای آن در نظر گرفت.

قهوه، چای و شراب قرمز را حذف کنید

برای مایعات رقیق مانند چای قهوه، شراب قرمز و غیره، باید از پارچه های تمیز، بدون پرز و بدون لکه، آب مقطر ولرم یا آب گازدار و مایع شستشوی ملایم بدون لکه استفاده کنید.

از استفاده از سایر لکه‌برها خودداری کنید، مگر اینکه از متخصصان کمک بگیرید.

همیشه سعی کنید فورا لکه را درمان کنید. ما یک اقدام سریع را توصیه می کنیم، زیرا بهترین نتیجه را می دهد. اگر لکه خشک شده است، باید با جاروبرقی تمام سطح را کاملاً شروع کنید. برای جلوگیری از سپر، کل سطح نشیمنگاه باید درمان شود. مهم: برای یک نتیجه خوب باید زمان زیادی را به این فرآیند اختصاص دهید.

گام به گام:

  • مایع را با یک پارچه خشک و بدون پرز بمالید
  • لکه و بقیه سطح را با آب گازدار یا آب مقطر آغشته کنید تا از آهک ناشی از آب جلوگیری کنید.
  • از یک قطره مایع شوینده بی رنگ یا کف صابون از مایع شوینده مخلوط با آب گازدار یا آب مقطر استفاده کنید.
  • به آرامی صابون را به پارچه روی لکه و اطراف آن بمالید. برای جلوگیری از ایجاد رگه، باید کل سطح نشیمنگاه را درمان کنید.
  • روی پارچه نمالید! باید آغشته شود.
  • اگر لکه سرسخت است، صابون را چند دقیقه یا یک ساعت قبل از پاک کردن آن بگذارید

با پارچه های تمیز آغشته به آب گازدار یا آب مقطر، تا زمانی که صابون از بین برود – لکه از لبه بیرونی به سمت مرکز پردازش شود – پارچه را به طور مداوم بشویید تا باقی مانده صابون و تغییر رنگ از روی لکه پاک شود. به یاد داشته باشید که کل سطح نشیمنگاه را درمان کنید.

  • در نهایت با یک دستمال خشک و بدون پرز بمالید
  • سشوار با هوای سرد می تواند در پایان برای سرعت بخشیدن به فرآیند خشک کردن استفاده شود، اما ضروری نیست
  • در صورت لزوم تکرار کنید. درمان چندین بار
  • تا زمانی که سطح آن کاملا خشک نشده است از مبل یا صندلی استفاده نکنید!

هرگونه لکه پس از پاک کردن لکه می تواند ناشی از گرد و غبار مبل، کثیفی آب یا آهک موجود در آب باشد. با جاروبرقی مرتب مبل خود از این امر جلوگیری می کنید. هنگامی که از آب تمیز و کم کلسیم یا آب گازدار استفاده می کنید و در حین از بین بردن لکه ها چندین بار آن را تعویض می کنید، از ایجاد لکه نیز جلوگیری خواهید کرد. همچنین می توانید برای جلوگیری از آشفتگی روی مبل خود، کل سطح نشیمنگاه را درمان کنید. اگر لکه‌های شما خیلی سرسخت است، می‌توانید روی لکه خیس آرد سیب‌زمینی بپاشید، اجازه دهید ۳ روز بماند و آن را کاملا با جاروبرقی تمیز کنید. اگر هنوز لکه ای وجود دارد، می توانید با کف صابون از مایع شوینده ملایم بدون رنگ و/یا کمی آب گازدار بمالید. در صورت لزوم تکرار کنید. فرآیند با مایع شستشو به یاد داشته باشید که کل سطح نشیمنگاه را درمان کنید.

سس کچاپ، مربا و سس را حذف کنید

برای غذاهای لزج، مانند سس کچاپ، مرباها و سس ها، قبل از شروع کار، تا حد امکان با یک چاقوی کسل کننده یا کاردک خراش دهید. اگر لکه خشک است، ابتدا باید مبل را جاروبرقی بکشید. پس از آن باید لکه ها را مانند مایعات رقیق درمان کنید.

لطفا توجه داشته باشید که این نکات فقط برای راهنمایی هستند. بسیاری از لکه ها نیاز به درمان و تکنیک خاصی دارند. بنابراین توصیه می کنیم همیشه قبل از شروع لکه برداری با یک شرکت تمیز کننده مبلمان حرفه ای تماس بگیرید.

چرم

اگر مبلمانی با چرم زیبای Dunes داشته باشید، پتینه به مرور زمان ایجاد می شود. در اینجا مهم است که توجه داشته باشید که این یک ماده طبیعی درمان نشده است. این بدان معنی است که چرم تمام چربی، کثیفی، رنگ ها و خراش ها را می پذیرد.

چرم یک ماده زنده است. این بدان معناست که اگر لکه‌ها ظاهر شوند، در نهایت کوچک‌تر، سبک‌تر و شاید به طور کامل ناپدید می‌شوند. توصیه می شود برای این چرم از آب و صابون استفاده نکنید. می تواند چرم را صاف و تیره کند.

پارچه های ضخیم

مواد طبیعی مانند کتان مواد زنده هستند، درست مانند چرم. بنابراین اگر روی آن‌ها بریزند، کار می‌کنند و لکه‌ها در نهایت کوچک‌تر، سبک‌تر و شاید کاملاً ناپدید می‌شوند.

اگر ریختید، بهتر است تا جایی که ممکن است مایع را با یک پارچه نرم و فشرده خارج کنید. مراقب باشید که مایع را بیشتر به کمربند مالش ندهید، بلکه روی قسمتی که در معرض آن قرار گرفته است بمالید حوزه.

مهم است که در مزارع کار کنید تا از نشت یا سپر جلوگیری کنید. برای تمیز کردن از مواد شوینده ملایم مخلوط با آب استفاده کنید. مواظب باشید آب زیادی وارد بدنتان نشود زیرا باعث ایجاد تاول می شود.

مانند سایر مواد، تار و پود می تواند توسط مواد بسیار رنگی تغییر رنگ دهد، به عنوان مثال. یک شلوار کابوی جدید اگر می خواهید تا حد امکان از خود در برابر این امر محافظت کنید، توصیه می شود از یک کوسن در صندلی یا پتو استفاده کنید.