آشنایی با پا درد و درمان های آن

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
علائم پا درد با توجه به دلایل بروز آن و ناحیه درد می تواند متفاوت باشد. درد می تواند شدید، سنگین، مبهم، ثابت یا یکنواخت باشد. گاهی درد دائمی و گاه مقطعی است و با فعالیت و استراحت بهتر یا بدتر می گردد.
شما می توانید جهت خرید قرص مفاصل و استخوان از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
دلایل آسیب و پا درد گاهی پا دردها ناشی از گرفتگی های عضلانی است که در زنان حامله بیشتر اتفاق می افتد. یکی از عوامل موثر در این مشکل، از دست دادن آب بدن یا کاهش سدیم، منزیم، کلسیم و پتاسیم در خون می باشد. گاهی مصرف داروهایی مانند داروهای مدر و استاتین ها که پایین آورنده کلسترول خون هستند نیز در این امر دخیل اند. ورزش بسیار شدید، کشیدگی یا خستگی عضلانی یا نگه داشتن عضله در موقعیتی خاص نیز گرفتگی عضلانی را به وجود می آورد. گاهی برخی آسیب ها مانند پارگی یا کشش بیش از حد عضله، التهاب تاندون و ترک مویی استخوان باعث پا درد می شوند. علل رایج دیگر پا درد می تواند لخته شدن خون به دلیل استراحت مطلق، عفونت استخوان یا عفونت پوست و بافت نرم، التهاب مفصل های پا در اثر ابتلا به نقرس یا آر..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

علائم پا درد با توجه به دلایل بروز آن و ناحیه درد می تواند متفاوت باشد. درد می تواند شدید، سنگین، مبهم، ثابت یا یکنواخت باشد. گاهی درد دائمی و گاه مقطعی است و با فعالیت و استراحت بهتر یا بدتر می گردد.

قرص های غضروف سازشما می توانید جهت خرید قرص مفاصل و استخوان از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

دلایل آسیب و پا درد

  • گاهی پا دردها ناشی از گرفتگی های عضلانی است که در زنان حامله بیشتر اتفاق می افتد. یکی از عوامل موثر در این مشکل، از دست دادن آب بدن یا کاهش سدیم، منزیم، کلسیم و پتاسیم در خون می باشد. گاهی مصرف داروهایی مانند داروهای مدر و استاتین ها که پایین آورنده کلسترول خون هستند نیز در این امر دخیل اند. ورزش بسیار شدید، کشیدگی یا خستگی عضلانی یا نگه داشتن عضله در موقعیتی خاص نیز گرفتگی عضلانی را به وجود می آورد.
  • گاهی برخی آسیب ها مانند پارگی یا کشش بیش از حد عضله، التهاب تاندون و ترک مویی استخوان باعث پا درد می شوند.
  • علل رایج دیگر پا درد می تواند لخته شدن خون به دلیل استراحت مطلق، عفونت استخوان یا عفونت پوست و بافت نرم، التهاب مفصل های پا در اثر ابتلا به نقرس یا آرتریت، آسیب عصبی در بیماران دیابتی، مصرف دخانیات و الکل و گشاد شدن سیاهرگ (واریس) باشد.
  • علل غیر شایعی همچون تومورهای سرطانی استخوان، بیماری پرتس پا- ساق پا، درد عصب سیاتیک، تومورهای غیرسرطانی و لغزش اپی فیر سر استخوان ران نیز می توانند باعث پا درد شوند.

اسپری فوق العاده سرد ضد درد پاور دلتازکس دلتاشما می توانید جهت خرید اسپری فوق العاده سرد ضد درد پاور دلتازکس از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

چگونه می توان پا درد را درمان کرد؟

اینکه پا درد به چه درمانی احتیاج دارد بستگی به نوع درد و علت ایجاد آن دارد. اما می توان راه های زیر را برای درمان تحت نظر پزشک به کار بست:

روش خود مراقبتی: اگر پا درد ناشی از عصب سیاتیک باشد می توان با حرکات کششی ملایم، مصرف مسکن، کمپرس سرد و گرم و ماساژ آن را برطرف نمود.

استفاده از دارو: گاهی پا درد را می توان با استفاده از داروهای غیراستروئیدی ضد التهاب مانند ایبوپروفن یا ناپروکسین و آسپرین تسکین داد. این داروها بدون نسخه قابل تهیه اند. گاهی شل کننده های عضلانی نیز تجویر می شوند.

تزریق استروئیدها: این کار ورم و التهاب عصب را کاهش می دهد. این داروها را می توان به صورت خوراکی استفاده نمود و در یک بازه ۵ روزه و با کاهش تدریجی مصرف دارو یا به صورت تزریقی درون ناحیه دردناک استفاده کرد. استروئیدها می توانند در مدت ۲۴ ساعت درد را کاهش دهند.

عمل جراحی: اگر وضعیت پا درد شدید باشد و با روش های دیگر درمان نشود پزشک با انجام تصویربرداری لازم علت آن را تشخیص می دهد و ممکن است با جراحی این مشکل را برطرف سازد.

فیزیوتراپی: فیزیوتراپی می تواند به بیمار کمک کند تا درد خود را تسکین دهد و بتواند مانند گذشته به فعالیت بپردازد. همچنین فیزیوتراپی باعث می شود از آسیب دیدگی مجدد جلوگیری گردد. متخصصان روش های درست راه رفتن و نشستن، بلند کردن اجسام را آموزش می دهند و همچنین تمرین های مخصوصی برای تقویت و کشش عضله های پا، شکم و کمر به فرد آموزش می دهند. ممکن است از اولتراسوند، دیاترمی، گرما، ماساژ و تراکشن نیز در این روش استفاده شود. گاهی نیز درمان دستی (کایروپراکتیک)، یوگا و طب سوزنی می تواند به کاهش درد کمک نماید.

قرص کلسی ژنون نورم لایف شما می توانید جهت خرید قرص کلسی ژنون نورم لایف از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

چه زمانی لازم است به پزشک مراجعه کنیم؟

  • پا درد گاهی تدریجی آغاز شده و به مرور زندگی فرد را مختل می کند به همین دلیل بهتر است در مراحل ابتدایی درد به پزشک مراجعه کرد.
  • گاهی که احتمال شکستگی یک استخوان وجود دارد و یا مفصل ورم زیادی دارد بهتر است سریعا به پزشک مراجعه شود.
  • درد گاهی ناگهانی آغاز می شود و با تورم و گرما همراه است و یا پا رنگ پریده و سرد می شود که در این حالت نیز سریعا باید به پزشک مراجعه نمود.
  • درد همراه با ضعف عضله، سقوط یا تغییر در عملکرد روده ها یا مثانه نیز می تواند مرتبط به مورد اورژانسی مرتبط با نخاع باشد.
  • همچنین اگر درد در پای کودک شما همراه با تب شده و باعث لنگیدن او می شود، در این حالت نیز باید به پزشک مراجعه نمایید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • معرفی انواع مکمل برای پوکی استخوان و فواید آنها در ارتقا سلامتی!
  • اسکن هسته ای استخوان چیست؟
  • چگونه جلوی بروز بیماری پوکی استخوان را بگیریم؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • قوزک بند نئوپرنی با کش ساپورت لیگامانی آدور
  • ژل خنک کننده بدن مینرال آیس بی ام اس
  • قرص فلکس اورت یورو ویتال
  • قرص بون کمپلکس نچرال ورلد

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]