آنچه باید در مورد قلب درد بدانید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
قلب درد چیست؟ قلب یکی از مهم ترین ارگان های بدن تمامی موجودات زنده است. سلامتی این عضو بسیار مهم است زیرا نقش مستقیمی بر سلامت سایر اعضای بدن دارد و بروز هر مشکلی برای آن بر باقی اندام ها اثرگذار است. دردهای قفسه سینه همگی ناشی از درد قلب نیستند و ممکن است علت دیگری داشته باشند. به همین دلیل بهتر است تا با علائم درد قلب و تفاوت آن با دیگر دردهای این ناحیه آشنا شویم و به محض اینکه احساس کردیم درد در ناحیه قفسه سینه به قلب مربوط است به پزشک مراجعه نماییم.
شما می توانید جهت خرید مکمل قلب و عروق از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
چه مشکلاتی می تواند منجر به قلب درد شود؟ برای بسیاری شاید پیش آمده باشد که در ناحیه قفسه سینه احساس درد یا تیر کشیدن را تجربه کرده باشند. این درد می تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد که برخی از آنها بی اهمیت و جزئی و برخی مهم و اضطراری می باشند. علل مختلف درد در ناحیه قفسه سینه به شرح زیر می باشد:
بیماری و مشکلات قلبی: یکی از علل اصلی درد در ناحیه قفسه سینه حمله قلبی، آکورت، آنژین، دایسکشن، پریکاردیت و … می باشد که باید به سر..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

قلب درد چیست؟

قلب یکی از مهم ترین ارگان های بدن تمامی موجودات زنده است. سلامتی این عضو بسیار مهم است زیرا نقش مستقیمی بر سلامت سایر اعضای بدن دارد و بروز هر مشکلی برای آن بر باقی اندام ها اثرگذار است. دردهای قفسه سینه همگی ناشی از درد قلب نیستند و ممکن است علت دیگری داشته باشند. به همین دلیل بهتر است تا با علائم درد قلب و تفاوت آن با دیگر دردهای این ناحیه آشنا شویم و به محض اینکه احساس کردیم درد در ناحیه قفسه سینه به قلب مربوط است به پزشک مراجعه نماییم.

قلب و عروقشما می توانید جهت خرید مکمل قلب و عروق از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

چه مشکلاتی می تواند منجر به قلب درد شود؟

برای بسیاری شاید پیش آمده باشد که در ناحیه قفسه سینه احساس درد یا تیر کشیدن را تجربه کرده باشند. این درد می تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد که برخی از آنها بی اهمیت و جزئی و برخی مهم و اضطراری می باشند. علل مختلف درد در ناحیه قفسه سینه به شرح زیر می باشد:

  • بیماری و مشکلات قلبی: یکی از علل اصلی درد در ناحیه قفسه سینه حمله قلبی، آکورت، آنژین، دایسکشن، پریکاردیت و … می باشد که باید به سرعت برای کنترل آنها به پزشک مراجعه نمود.
  • بیماری های ریوی: برخی مشکلات ریه همچون آمبولی ریوی و پلورزی همراه با درد قفسه سینه بروز می یابند و خود را نشان می دهند.
  • مشکلات گوارشی: مشکلاتی نظیر اختلالات بلع، مشکلات کیسه صفرا، سوزش سر دل و اسیدیته معده و سوء هاضمه می توانند باعث درد قفسه سینه شوند.
  • اضطراب: دردی که ناشی از اضطراب است معمولا در قسمت چپ و بالای قفسه سینه حس می شود و به صورت نقطه ای درد می کند. این درد می تواند تنگی نفس را نیز به همراه داشته باشد.
  • دردهای عضلانی: گاهی التهابی که در غضروف متصل کننده دو استخوان سینه به وجود آمده و یا آسیب به دنده سینه باعث دردهای عضلانی و قلب درد می گردد.
  • پانیک یا حمله عصبی: حمله عصبی بسیاری مواقع باعث قلب درد و حتی حمله قلبی می شود. درد مداوم، احساس بی حسی و همراه با تیر کشیدن از جمله علائم حمله عصبی هستند.

سافت ژل امگا ۳ ۱۰۰۰ میل آلفا شما می توانید جهت خرید سافت ژل امگا ۳ ۱۰۰۰ میل آلفا ز طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

علائم حمله قلبی چیست؟

درد در ناحیه قفسه سینه: این درد به شکل فشار، سنگینی و گرفتگی خود را نشان می دهد. ممکن است چند دقیقه طول بکشد و با به صورت متناوب باشد.

عرق سرد یا گرم: اگر دچار عرق سرد یا گرم شدید و نشانه های دیگر حمله قلبی را دارید احتمالا دچار حمله قلبی شده اید.

درد در ناحیه فک، گردن یا پشت: این درد در زنان در قسمت پایینی شکم، پایین قفسه سینه و قسمت بالای کمر و پشت نمود می یابد. در مردان، در بخش پایینی بازوی چپ بروز می یابد. گاهی نیز افراد در قسمت فک یا گردن احساس درد دارند. دردها همیشه به یک شکل نیستند. اگر درد غیر قابل توجیهی در نیم تنه بالایی بدن، گردن و فک دارید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

سبکی سر: احساس سرگیجه و غش که گاهی به همراه تهوع است می تواند نشانه حمله قلبی باشد.

سوء هاضمه، حالت تهوع و استفراغ، تنگی نفس و خستگی، ضربان قلب غیرطبیعی، سوزش دست و پا، خمیازه کشیدن بسیار و پریشانی و گیجی از دیگر علائم حمله قلبی می باشند.

چه مشکلاتی می توانند باعث درد در ناحیه قفسه سینه شوند؟

حمله قلبی : زمانی که خون در رگ لخته شود و باعث انسداد شریان تغذیه کننده عضلات قلب شود حمله قلبی رخ می دهد و باعث درد در این ناحیه می گردد.

دایسکشن آئورت: این بیماری رگ بزرگ آئورت را درگیر می کند. زمانیکه دو لایه آئورت از هم جدا می شوند خون داخل این فضا وارد می شود و حتی باعث پاره شدن آئورت می گردد.

آنژین صدری: رسوب تدریجی ذرات کلسترول و کلسیم داخل جدار عروق تغذیه کننده قلب باعث می شود خون کافی خصوصا در هنگام فعالیت به قلب نرسد و قلب درد بروز یابد.

پریکاردیت: این مشکل باعث التهاب پرده در برگیرنده قلب می گردد و باعث درد قلب خصوصا در هنگام دراز کشیدن بیمار می شود.

کپسول ژلاتینی وانا مکس نورم لایفشما می توانید جهت خرید کپسول ژلاتینی وانا مکس نورم لایف از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

بهتر است با دیدن علائمی همچون موارد زیر حتما به پزشک مراجعه نمایید زیرا تشخیص به موقع مشکلات قلبی می تواند فرد را از مشکلات بزرگتر و حتی مرگ نجات بخشد.

  • درد شدید در بازوها، کمر، گردن، فک یا معده
  • احساس ضعف، سرگیجه یا تهوع
  • احساس فشار، مچاله شدن یا پر بودن در قفسه سینه
  • درد شدید مبهم و ناگهانی در قفسه سینه
  • مشکل در تنفس
  • داشتن عرق سرد

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • انواع درمان برای بیماری قلبی کدامند؟
  • چه بیماری هایی زمینه ساز ابتلا به روماتیسم قلبی می شوند؟
  • تمام آنچه که باید در مورد بیماری قلبی بدانید!

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • سافت ژل امگا۳ باریج اسانس
  • قرص کو آنزیم کیوتن ۳۰ میلی گرم گلدن لایف
  • کپسول ژلاتینی کو کیوتن ۱۰۰ داروسازی دانا
  • کپسول کوکیوتن ۳۰ و امگا ۳ ۱۰۰۰ ترید فورما

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]