بهترین قرص ویتامین برای ریزش موی سر

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با موهای خود دارند ریزش مو می باشد. به طور متوسط در سر انسان حدود یکصد هزار تار مو وجود دارد. هر تار مو معمولا هزار روز عمر می کند و سپس وارد مرحله استراحت می شود و بعد سه ماه می ریزد. در حالت عادی روزانه ۴۰ تا ۱۰۰ تار مو را از دست می دهیم و چون موهایی تازه جایگزین آنها می شود ما متوجه ریزش آنها نمی شویم. اگر تعداد ریزش بالا برود و غیر طبیعی باشد و در کنار آن موهای تازه رشد نکنند طاسی یا کاهش مو رخ می دهد.
شما می توانید جهت خرید محصولات ضد ریزش و تقویت کننده مو از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
عوامل موثر در ریزش موی سر: عوامل بسیاری در ریزش موی سر دخیل هستند. مسائل ارثی، کم خونی، استرس، سرطان، مشکلات هورمونی، کم کاری تیروئید، زایمان، مصرف برخی داروها و عفونت ها از علل مهم ریزش مو می باشند. گاهی نیز چربی، شوره سر یا خشکی موها در این مسئله نقش دارند. استفاده نادرست از سشوار و شانه نیز می توانند در ریزش موها موثر باشند. در میان همه عوامل، شایع ترین علت ریزش موها طاسی پترن یا آلوپس آندروژنیک است که در مردان و زنان ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با موهای خود دارند ریزش مو می باشد. به طور متوسط در سر انسان حدود یکصد هزار تار مو وجود دارد. هر تار مو معمولا هزار روز عمر می کند و سپس وارد مرحله استراحت می شود و بعد سه ماه می ریزد. در حالت عادی روزانه ۴۰ تا ۱۰۰ تار مو را از دست می دهیم و چون موهایی تازه جایگزین آنها می شود ما متوجه ریزش آنها نمی شویم. اگر تعداد ریزش بالا برود و غیر طبیعی باشد و در کنار آن موهای تازه رشد نکنند طاسی یا کاهش مو رخ می دهد.

ضد ریزش و تقویت کننده موشما می توانید جهت خرید محصولات ضد ریزش و تقویت کننده مو از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

عوامل موثر در ریزش موی سر:

عوامل بسیاری در ریزش موی سر دخیل هستند. مسائل ارثی، کم خونی، استرس، سرطان، مشکلات هورمونی، کم کاری تیروئید، زایمان، مصرف برخی داروها و عفونت ها از علل مهم ریزش مو می باشند. گاهی نیز چربی، شوره سر یا خشکی موها در این مسئله نقش دارند. استفاده نادرست از سشوار و شانه نیز می توانند در ریزش موها موثر باشند. در میان همه عوامل، شایع ترین علت ریزش موها طاسی پترن یا آلوپس آندروژنیک است که در مردان و زنان وجود دارد. این مسئله در مردان در سنین بعد از بلوغ آغاز می شود و در زنان کمی دیرتر. این نوع ریزش را ریزش ارثی نیز می گویند. تحقیقات نشان داده افرادی که دارای این ژن هستند در فولیکول های موی خود دارای گیرنده‌هایی هستند که تستوسترون را توسط آنزیم ۵-آلفاردوکتاز به دی‌هیدروتستوسترون تبدیل می نماید.

کپسول فورس کپ بانوان ناتیریس شما می توانید جهت خرید کپسول فورس کپ بانوان ناتیریس از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

چگونه می توان ریزش موی سر را درمان کرد؟

اولین قدم در درمان ریزش موی سر تشخیص علت ریزش مو می باشد. بهترین کار این است که به پزشک مراجعه شود و با انجام آزمایشات خاص علت ریزش موی سر شناسایی شده و راهکار مناسب برای درمان آن ارائه گردد. برخی از متداول ترین راه ها برای درمان ریزش موی سر به شرح زیر می باشند:

استفاده از داروی ماینوکسیدیل: این دارو یک سرم مایع است که مستقیما بر روی پوست سر استفاده می شود. این محصول برای افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو به کار می رود. زنان و مردان می توانند از این محول استفاده نمایند. برای دیدن اثر این دارو باید ۱۶ هفته به مصرف آن ادامه دهید. این دارو ممکن است اثرات جانبی مانند التهاب پوست سر، رشد ناخواسته مو در مجاورت صورت و دست و ضربان تند قلب را در برخی به همراه داشته باشد.

محلول مو ماینوکسیدیل و کافئین لامینینشما می توانید جهت خرید محلول مو ماینوکسیدیل و کافئین لامینین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

استفاده از فیناسترید: این دارو برای مردان قابل استفاده است. این دارو در فرم قرص می باشد. استفاده از این قرص باعث کاهش ریزش موی سر و در بسیاری افراد رویش موها را به همراه داشته است. این دارو باید در دوره کاملی مصرف شود تا نتایج آن ظاهر گردد. استفاده از این محصول ممکن است باعث کاهش میل جنسی، عملکرد جنسی و یا افزایش خطر سرطان پروستات گردد. زنان باردار باید از تماس با قرص خرد یا شکسته شده اجتناب نمایند.

استفاده از داروهای مکمل: گاهی ریزش موی سر به دلیل کمبود مواد مغذی و معدنی در بدن ایجاد می شود و به همین دلیل خوردن قرص های مکمل همچون ویتامین ها می تواند راهگشا باشد. برای استفاده از مکمل ها بهتر است با انجام آزمایشات از کمبودهای بدن خود آگاه شوید و سپس از مکمل های مناسب استفاده نمایید. امروزه قرص های ویتامین موثری برای کنترل ریزش موی سر در بازار موجود می باشند.

جراحی: جراحی یا پیوند مو می تواند کمک بزرگی به برطرف کردن طاسی سر بکند. در طی جراحی ترمیمی، شاخه های کوچک پوست را که هر کدام دارای موهای اندکی هستند از پشت سر خارج می کنند و آنها را به قسمت های طاس پوست سر پیوند می زنند. این روش کمی پر هزینه است و از طرفی می تواند برای برخی دردناک باشد.

لیزردرمانی: این روش با دستگاه لیزر انجام می شود. مطالعات نشان داده که استفاده از این لیزر باعث بهبودی وضعیت ریزش موی سر و ضخامت آن در افراد می گردد. این لیزر اثرات جانبی تا به امروز نداشته است اما اثرات آن در دراز مدت باید بررسی گردد.

کپسول هیرویت هلث ایدشما می توانید جهت خرید کپسول هیرویت هلث اید از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

استفاده از قرص ویتامین برای ریزش موها

امروزه قرص های ویتامین موثری برای کنترل ریزش موی سر در بازار موجود می باشند که حاوی ویتامین های ضروری همچون A، B، C، D و E می باشند. بهترین قرص ویتامین برای ریزش موی سر قرصی است که ترکیبی از انواع ویتامین و مواد معدنی را در خود داشته باشد. هر کدام از این ویتامین ها نقش مهمی بر روی موها دارند که به مواردی از آنها اشاره می کنیم:

  • ویتامین A : این ویتامین به غدد پوست کمک می کند تا یک ماده روغنی به نام سبوم ایجاد نمایند. سبوم نقش مهمی در ایجاد رطوبت برای پوست سر دارد. این ویتامین نقش مهمی در جلوگیری از ریزش موها ایفا می کند.

  • ویتامین های گروه B: یکی از مهم ترین ویتامین ها برای مو بیوتین می باشد. کمبود بیوتین نقش مهمی در ریزش مو دارد. سایر ویتامین های گروه B نقش مهمی نیز در ساخت گلبول های قرمز خون دارند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول ها می رساند. این مواد و اکسیژن برای رشد مو بسیار مهم می باشد.

  • ویتامین C: این ویتامین می تواند تاثیر رادیکال های آزاد را بر روی موها کاهش دهد.رادیکال های آزاد رشد مو را مسدود می کنند و باعث پیری مو می شوند.

  • ویتامین D: این ویتامین به ایجاد فولیکول های جدید مو کمک می کند و از این حیث بسیار مهم می باشد.

  • ویتامین E: این ویتامین آنتی اکسیدان است و در کاهش استرس اکسیداتیو بسیار موثر می باشد.

کپسول ویتامین C و زینک 10 میلی گرم یوروویتال شما می توانید جهت خرید کپسول ویتامین C و زینک ۱۰ میلی گرم یوروویتال از وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

برای جلوگیری از ریزش مو از چه عادت هایی دوری کنیم؟

  • سعی کنید موهای خود را بسیار محکم نبندید. مدل هایی مانند دم اسبی که بانوان استفاده می کنند باعث آسیب به موها می شود.
  • از بازی با موها مثل چرخاندن مو، کشیدن و مالش مو خودداری کنید.
  • هنگام شستشوی مو آنها را به آرامی مالش دهید و آنها را چنگ نزنید.
  • موها را داخل حمام شانه نزنید.
  • از دستگاه های فر مو و صاف کننده مو تا حد امکان استفاده نکنید.
  • از رژیم های غذایی نامناسب پرهیز کنید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • شستشوی روزانه موی سر به مو آسیب وارد می کند!
  • علت ریزش مو بعد از کرونا چیست؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • قرص ویتامین فور هیر نچرال ورلد
  • قرص هیروژن دارو افشان شایگان
  • قرص بیوتین ۱۰۰۰ برونسون
  • کپسول فورس کپ آقایان ناتیریس

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۱]