آیا از خواص آب سیب زمینی با خبرید؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
سیب زمینی یکی از سبزیجاتی است که به شکل های مختلفی می توان از آن استفاده نمود. یکی از شکل های استفاده از سیب زمینی گرفتن آب آن است. آب سیب زمینی قابل استفاده است و مزایای بسیاری برای بدن دارد. در ادامه به معرفی خواص مهم آب سیب زمینی می پردازیم.
آب سیب زمینی چیست؟ زمانیکه سیب زمینی خام را آب می گیریم، آب سیب زمینی بدست می آید. این آب طعمی خنثی دارد و می توان آن را با آب سایر میوه ها و نوشیدنی ها ترکیب کرد. برای گرفتن آب سیب زمینی بهتر است از سیب زمینی های تازه استفاده شود. آب سیب زمینی سرشار از مواد مغذی برای بدن است. این آب سرشار از ویتامین C و ویتامین های ب کمپلکس می باشد.
خواص آب سیب زمینی: همانطور که اشاره شد آب سیب زمینی فواید بسیاری برای بدن و پوست و مو دارد که به مهم ترین آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد.
درمان کننده هپاتیت: آب سیب زمینی سرشار از مواد سم زدا است و به همین دلیل در پاکسازی مثانه و کبد می تواند بسیار موثر باشد. در کشور ژاپن و بسیاری از کشورهای دیگر برای درمان هپاتیت از آب سیب زمینی استفاده می شود.

به درمان میگرن کمک می کند: قرن های مدیدی..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

سیب زمینی یکی از سبزیجاتی است که به شکل های مختلفی می توان از آن استفاده نمود. یکی از شکل های استفاده از سیب زمینی گرفتن آب آن است. آب سیب زمینی قابل استفاده است و مزایای بسیاری برای بدن دارد. در ادامه به معرفی خواص مهم آب سیب زمینی می پردازیم.

آب سیب زمینی چیست؟

زمانیکه سیب زمینی خام را آب می گیریم، آب سیب زمینی بدست می آید. این آب طعمی خنثی دارد و می توان آن را با آب سایر میوه ها و نوشیدنی ها ترکیب کرد. برای گرفتن آب سیب زمینی بهتر است از سیب زمینی های تازه استفاده شود. آب سیب زمینی سرشار از مواد مغذی برای بدن است. این آب سرشار از ویتامین C و ویتامین های ب کمپلکس می باشد.

خواص آب سیب زمینی:

همانطور که اشاره شد آب سیب زمینی فواید بسیاری برای بدن و پوست و مو دارد که به مهم ترین آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

درمان کننده هپاتیت:

آب سیب زمینی سرشار از مواد سم زدا است و به همین دلیل در پاکسازی مثانه و کبد می تواند بسیار موثر باشد. در کشور ژاپن و بسیاری از کشورهای دیگر برای درمان هپاتیت از آب سیب زمینی استفاده می شود.

آب سیب زمینی

به درمان میگرن کمک می کند:

قرن های مدیدی است که از آب سیب زمینی برای درمان میگرن استفاده می شود. برای تسکین درد میگرن می توان یک تکه سیب زمینی یا آب سیب زمینی را روی شقیقه یا پیشانی خود بمالید. تاثیر این روش به صورت علمی تایید نشده است اما بسیاری از افراد این کار را کرده اند و از مزایای آن استفاده نموده اند.

به بهبود جریان خون یاری می رساند:

در آب سیب زمینی مقادیر زیادی نیاسین وجود دارد. نیاسین یکی از ویتامین های تشکیل دهنده ب کمپلکس است و سطح انرژی در بدن را بالا می برد و از طرفی کمک می کند اکسیژن و سایر مواد مغذی به همه قسمت های مختلف بدن برسند. مطالعات نشان داده اند آب سیب زمینی به بهبود جریان خون در بدن کمک می رساند هر چند به تحقیقات بیشتری برای تایید این مسئله نیاز است.

به کاهش کلسترول یاری می رساند:

از آنجا که سیب زمینی حاوی مواد مغذی نظیر ویتامین های C، A، فیبر و ویتامین ب کمپلکس می باشد در کاهش کلسترول خون بدن موثر است. توصیه می شود برای استفاده از خواص آب سیب زمینی در کنترل کلسترول، آن را بدون صاف کردن و همراه با تکه های سیب زمینی میل نمایید.

به درمان اختلالات کلیوی یاری می رساند:

مصرف منظم آب سیب زمینی کمک می کند عملکرد کلیه ها بهتر شود و از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری گردد. هنوز این مسئله به صورت علمی تایید نشده است اما بسیاری از کسانی که این روش را امتحان کرده اند از اثر بخش بوده آن گزارش داده اند.

کمک به درمان نقرس:

نقرس نوعی آرتریت می باشد. زمانیکه اسید اوریک بدن افزایش یابد باعث التهاب و تورم در مفاصل و آرتریت می شود. از آنجا که آب سیب زمینی دارای خواص ضد التهابی است می تواند باعث خنثی سازی اسید اوریک بیش از حد مفاصل شود و نقرس و درد همراه با آرتریت را تسکین دهد.

کمک به کاهش وزن:

برخلاف تصور بسیاری از مردم سیب زمینی در کاهش وزن موثر است نه افزایش وزن. ویتامین C موجود در آب سیب زمینی باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. نوشیدن آب سیب زمینی پس از غذا باعث می شود دو هورمون گرسنگی یعنی لپتین و گرلین افزایش نیابند و این مسئله پرخوری را کاهش داده و در کاهش وزن موثر است.

آب سیب زمینی

کاهش دهنده ریسک ابتلا به سرطان:

در مطالعه انجام شده در سال۲۰۱۶ در مورد خواص ضد سرطانی انواع سیب زمینی این نتیجه حاصل شد که خوردن سیب زمینی می تواند سرعت تقسیم سلول های سرطانی را کاهش دهد. به دلیل اینکه سیب زمینی ترکیبات شیمیایی ضد تومور دارد به همین دلیل مصرف منظم آن می تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر باشد.

موثر در سلامت و بهبود وضع پوست:

از آب سیب زمینی می توان برای ضد عفونی کردن پوست های پرآکنه استفاده کرد. آب سیب زمینی خواص آنتی باکتریال دارد و باعث می شود میکروارگانیسم های پوست نابود شوند. همچنین در آب سیب زمینی اسیدهای ناپایداری وجود دارد که باعث برطرف شدن تیرگی ها می شوند. خواص اسیدی آب سیب زمینی نیز می تواند باعث زدوده شدن سلول های مرده پوست و جایگزین شدن سلول های جدید پوست گردد.

کمک به حفظ سلامت موها:

از آب سیب زمینی می توان برای بهبود سلامت مو استفاده کرد. عارضه هایی همچون خشکی، خارش سر و شوره با استفاده از آب سیب زمینی می توانند درمان شوند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • خواص هندوانه برای بدن ما
  • گوجه سبز و خواص آن برای بدن
  • چغاله بادام و خواص آن برای بدن

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]