آیا می توان دوره های پریود سنگین را کنترل کرد؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
بسیاری از بانوان با خونریزی های شدیدی در دوره قاعدگی یا پریود خود مواجه هستند. دوره های شدید پریود به گونه ای است که شما نیاز به استفاده از تامپون یا نوار بهداشتی بزرگ دارید و یا لازم است مدام به دستشویی بروید. پریود سنگین برای نیمی از زنان در دهه ۴ و ۵ زندگی اتفاق می افتد و عملکرد بسیاری از زنان را در زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.
شما می توانید جهت خرید قرص قاعدگی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
روش های کنترل پریود سنگین توصیه می شود اگر دچار پریود سنگین هستید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند علت این مسئله را شناسایی کند و با استفاده از روش هایی این مسئله را کنترل نماید. در مقاله امروز به راه های کنترل و درمان پریود سنگین می پردازیم.
داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی: بسیاری مواقع لازم است از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی برای کنترل این مسئله استفاده شود. داروهای ضد گرفتگی عضلات همانند ایبوپروفن یا مفنامیک اسید می توانند خونریزی را کاهش دهند. این داروها سطح پروستاگلاندین را کاهش می دهند تا از شدت خونریزی کاسته شود. برای مصرف این داروها حتم..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

بسیاری از بانوان با خونریزی های شدیدی در دوره قاعدگی یا پریود خود مواجه هستند. دوره های شدید پریود به گونه ای است که شما نیاز به استفاده از تامپون یا نوار بهداشتی بزرگ دارید و یا لازم است مدام به دستشویی بروید. پریود سنگین برای نیمی از زنان در دهه ۴ و ۵ زندگی اتفاق می افتد و عملکرد بسیاری از زنان را در زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.

قرص قاعدگیشما می توانید جهت خرید قرص قاعدگی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

روش های کنترل پریود سنگین

توصیه می شود اگر دچار پریود سنگین هستید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند علت این مسئله را شناسایی کند و با استفاده از روش هایی این مسئله را کنترل نماید. در مقاله امروز به راه های کنترل و درمان پریود سنگین می پردازیم.

داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی:

بسیاری مواقع لازم است از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی برای کنترل این مسئله استفاده شود. داروهای ضد گرفتگی عضلات همانند ایبوپروفن یا مفنامیک اسید می توانند خونریزی را کاهش دهند. این داروها سطح پروستاگلاندین را کاهش می دهند تا از شدت خونریزی کاسته شود. برای مصرف این داروها حتما باید با پزشک مشورت شود. تاثیرگذاری این داروها تا حدی قابل توجه است و میزان خونریزی قاعدگی را ۲۸ تا ۴۹ درصد کاهش می دهد.

افرادی که دارای اختلال خونریزی، بیماری های کبد و کلیه و زخم معده هستند نباید از این روش استفاده کنند. این روش مناسب افرادی که داروی رقیق کننده خون می خورند نیز نمی باشد.

پریود سنگین

قرص پروژستین:

مدروکسی پروژسترون استات یا نوراتیندرون استات از جمله قرص هایی هستند که توسط پزشک برای رفع این مشکل تجویز می شوند. قرص های پروژستین برای درمان تخمک گذاری نامنظم در زنان تجویز می شوند. این داروها باعث می شوند ضخامت مخاط رحم کاهش یابد و در کاهش و قطع خونریزی موثرند.

استفاده از آی یو دی:

آی یو دی ها دستگاه هایی هستند که شکل T دارند و داخل رحم قرار داده می شوند. این دستگاه ها توسط متخصص زنان در رحم جاگذاری می شوند. آی یو دی، هورمون پروژستین در رحم آزاد می کند و هیچ استروژنی ندارد. این روش تا ۵ سال می تواند از بارداری و خونریزی شدید جلوگیری نماید. این روش اثرگذاری بسیار خوبی دارد و ۷۱ تا ۹۴ درصد خونریزی را کاهش می دهد. این روش مناسب افرادی است که علت خونریزی شدید آنها فیبروم های بزرگ در رحم نمی باشد و همچنین تا زمانی حداقل ۶ ماهه تصمیم به بارداری ندارند.

تزریق پروژستین:

پروژستین شکلی از هورمون شبیه به پروژسترون می باشد و قابل تزریق است. این ماده را هر سه ماه یک بار به شخص تزریق می کنند. این روش در کاهش شدت قاعدگی بسیار موثر است و تاثیر طولانی مدت دارد. این روش به افرادی توصیه می شود که تا یک سال قصد بارداری ندارند. زنان پس از دریافت این دارو تا یک سال قاعده نخواهند شد.

داروهای آگونیست‌های هورمون آزاد کننده گونادوتروپین:

این داروها فعالیت تخمدان ها را غیرفعال می کنند و به نوعی باعث ایجاد یائسگی موقت در فرد می شوند. استفاده از این داروها مناسب زنانی است که در نوبت عمل جراحی هستند و باعث کاهش خونریزی می شوند.

داروهای آنتی فیبرینولیتیک:

این داروها با همکاری با سیستم انعقاد خون، خونریزی را سریعا کاهش می دهند. مزیت این داروها این است که پس از ۲ تا ۳ ساعت از مصرف آنها باعث کاهش خونریزی می شوند و تنها در روزهای مشخصی مصرف می شوند و همچنین از بارداری جلوگیری نمی کنند. استفاده از این داروها بیشتر از ۶ ماه توصیه نمی گردد زیرا پوکی استخوان را به همراه دارند.

پریود سنگین

عمل جراحی:

اگر علت خونریزی وجود پولیپ یا فیبروم باشد پزشک با جراحی و برداشتن آن باعث کاهش خونریزی یا قطع آن می شود.

جراحی برای تخریب اندومتر:

در این روش قسمت زیادی از بافت پوششی رحم و مخاط آن تخریب یا برداشته می شود. استفاده از این روش باعث قطع یا کاهش خونریزی می گردد. از این روش برای زنانی که قصد بارداری دارند و یا دلیل خونریزی شدیدشان عدم تخمک گذاری است استفاده نمی شود.

روش هیسترکتومی:

در این روش به طور کلی رحم برداشته می شود. این روش قاعدگی را به صورت کلی قطع می کند. فرد پس از استفاده از این روش امکان بارداری ندارد.

کدام روش برای شخص مناسب تر است؟

اینکه کدام روش مناسب فرد است به علت خونریزی شدید و تشخیص پزشک بستگی دارد. پزشک با مشورت با شما و دریافتن علت خونریزی می تواند روش مناسب شما را پیشنهاد دهد. به طور مثال برخی روش ها مناسب افرادی که در آینده نزدیک و یا آینده دور می خواهند باردار شوند نیست. بنابراین پیشنهاد یک روش مناسب برای حل مشکل شما تنها با بررسی علت خونریزی شدید و قصد شما در آینده ارائه می شود.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • راهکارهای طلایی برای کاهش درد پریودی!
  • چگونه درد پریود را کنترل کنیم؟

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]