انعطاف پذیری در رابطه به چه معناست؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
یکی از مهم ترین مهارت هایی که زوجین باید در خود پرورش دهند مهارت انعطاف پذیری در رابطه یا تاب آوری است. انعطاف پذیری در رابطه یعنی توانایی سازگاری با محیط، مشکلات، اشخاص و … زندگی مشترک همیشه با چالش هایی روبرو می باشد. دو فرد متفاوت با سلایق متفاوت پس از ازدواج باید در کنار یکدیگر زندگی کنند و این زندگی در صورت انعطاف نبودن یکی از زوجین می تواند مشکلات بسیاری برای زندگی آنها ایجاد نماید. در ادامه به توضیح بیشتر انعطاف پذیری در رابطه خواهیم پرداخت.
شما می توانید جهت خرید محصولات جنسی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
انعطاف پذیری در رابطه انعطاف پذیری در رابطه زناشویی اینگونه است که بتوانیم با درک تفاوت های بین خود و دیگری مشکلات را مدیریت و حل نماییم. انعطاف پذیری به فرد کمک می کند بدون اینکه روی حق خود پافشاری و اصرار کند بتواند طرف مقابل خود را در هنگام یک بحث آرام سازد و او را درک نماید. انعطاف پذیری شیوه ای مناسب برای مراقبت از رابطه است تا بتوان بدون مشاجره و سرزنش مشکلات را مدیریت کرد و از ایجاد بحران در رابطه جلوگیری نمود.
چگونه می توان..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

یکی از مهم ترین مهارت هایی که زوجین باید در خود پرورش دهند مهارت انعطاف پذیری در رابطه یا تاب آوری است. انعطاف پذیری در رابطه یعنی توانایی سازگاری با محیط، مشکلات، اشخاص و … زندگی مشترک همیشه با چالش هایی روبرو می باشد. دو فرد متفاوت با سلایق متفاوت پس از ازدواج باید در کنار یکدیگر زندگی کنند و این زندگی در صورت انعطاف نبودن یکی از زوجین می تواند مشکلات بسیاری برای زندگی آنها ایجاد نماید. در ادامه به توضیح بیشتر انعطاف پذیری در رابطه خواهیم پرداخت.

محصولات جنسیشما می توانید جهت خرید محصولات جنسی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

انعطاف پذیری در رابطه

انعطاف پذیری در رابطه زناشویی اینگونه است که بتوانیم با درک تفاوت های بین خود و دیگری مشکلات را مدیریت و حل نماییم. انعطاف پذیری به فرد کمک می کند بدون اینکه روی حق خود پافشاری و اصرار کند بتواند طرف مقابل خود را در هنگام یک بحث آرام سازد و او را درک نماید. انعطاف پذیری شیوه ای مناسب برای مراقبت از رابطه است تا بتوان بدون مشاجره و سرزنش مشکلات را مدیریت کرد و از ایجاد بحران در رابطه جلوگیری نمود.

چگونه می توانیم انعطاف پذیری را در خود افزایش دهیم؟

انعطاف پذیری در رابطه نیاز به تمرین و ممارست دارد. این کار برای افرادی که در خانواده ای زندگی کرده اند که افراد در آن منعطف نبوده اند بسیار سخت می باشد اما یاد گرفتن آن ممکن است و با انجام روش هایی می توان این ویژگی را در خود ایجاد و تقویت نمود. در ادامه به راه هایی که می توانید این مهارت را در خود پرورش دهید اشاره خواهیم کرد:

تمرین هایی برای افزایش انعطاف پذیری در خود

به رفتار خود در هنگام استرس توجه کنید

برخی افراد زمانیکه به استرس دچار می شوند واکنش احساسی نشان می دهند. این افراد بدون فکر واکنش نشان داده و به بحث دامن می زنند. بهترین کار این است که رفتار خود را هنگام استرس ارزیابی کنید. آیا به جای کشیدن نفسی عمیق و کمی فکر در مورد چالشی که با آن روبرو هستید پاسخی تلافی جویانه به همسر خود می دهید؟ اگر اینگونه هستید باید بر روی این مسئله تمرکز کنید. هنگام هر چالش و بحثی ابتدا روی ذهن خود تمرکز کنید و آن را آرام سازید و بعد واکنش نشان دهید.

ذهن آگاهی خود را افزایش دهید

در لحظه حال بودن را تمرین کنید. این کار کمک می کند با تمام وجود خود در لحظه حاضر باشید، به مسئله پیش آمده توجه نشان دهید و به صورت فعال به صحبت های طرف مقابل توجه نمایید.

انعطاف پذیری در رابطه

تعادل را در رابطه حفظ کنید

داشتن تعادل در زندگی و رابطه می تواند از بسیاری از مشکلات پیشگیری کند. با داشتن تعادل هر یک از طرفین دارای فضایی مخصوص به خود است. از طرفی تعادل کمک می کند یک طرف رابطه قدرت را در دست نداشته باشد. زمانی که قدرت و تسلط در دست یک طرف رابطه باشد رابطه به احتمال بسیار زیاد آسیب می بیند.

انتظار مخالفت را در رابطه داشته باشید

اینکه همیشه انتظار داشته باشیم طرف مقابل ما با نظرات وکارهایمان همواره موافق باشد اندکی غیرواقع بینانه است. برای انعطاف پذیر بودن باید نظرات مخالف طرف مقابل را بپذیرید. حتما نباید در بحث ها به دنبال برنده باشید و می توانید هر کدام نظر خود را به تنهایی داشته باشید.

به یکدیگر فضا دهید

زمانی که دچار چالش و بحث می شوید به یکدیگر فضا دهید. سعی کنید آن لحظه بحث را متوقف کنید و از مشکل دور شوید و پس از استراحت کوتاهی برای رفع مشکل اقدام کنید.

زوج های انعطاف پذیر چه ویژگی هایی دارند؟

افرادی که رابطه ای سالم و پایدار دارند مواردی را در هنگام بروز مشکلات و چالش ها رعایت می کنند. در ادامه به مهم ترین ویژگی های این زوج ها می پردازیم.

در مقابل مشکلات مثبت اندیش هستند:

این افراد به جای دوری از مشکلات با دید مثبت به آنها نگاه می کنند و سعی در رفع آنها دارند.

یکدیگر را مقصر نمی دانند:

این افراد به جای تمرکز بر روی مقصر به حل مشکل می اندیشند.

حمایت عاطفی را فراموش نمی کنند:

هر بحث و چالشی می تواند دعوا و ناسازگاری به همراه داشته باشد. افراد منعطف، به موضع طرف مقابل احترام می گذارند و مسئولیت خود را می پذیرند و عشق و حمایت خود را به سمت مقابل نشان می دهند.

اهل گفتگو هستند:

این افراد از گفتگو فرار نمی کنند و گفتگو برای آنها روشی منطقی برای غلبه بر مشکلات می باشد.

به دنبال راه حل هستند:

زوج های منعطف تلاش نمی کنند تا همدیگر را در هنگام بحث متوقف کنند و سعی می کنند برای مشکلات راه حل مناسبی پیدا کرده و آن مشکل را برطرف سازند.

خوش بین هستند:

زوج های منعطف می دانند مشکلات حتی در صورت حاد بودن موقتی می باشند و این مشکلات نمی توانند رابطه یا احساسات آنها نسبت به یکدیگر را تحت تاثیر قرار دهند.

انعطاف پذیری در رابطه

مشکلات را به عنوان فرصتی برای یادگیری در نظر می گیرند:

آنها می دانند مشکلات می توانند باعث رشد رابطه شان شوند. مشکلات تعامل و همکاری بین زوج ها را افزایش می دهند و رابطه بین آنها را قویتر می کنند.

دیدگاه طرف مقابل را تایید می کنند:

اینکه هنگام بحث نخواهیم نقطه نظر خود را اثبات کنیم و نگاهی به طرف مقابل نداشته باشیم به مشکلات دامن می زند. زوج های منعطف با تایید نظر مقابل خود، انعطاف خود را افزایش می دهند.

قصد قدرت نمایی ندارند:

زوج های منعطف به دنبال کسب قدرت در هنگام چالش ها نیستند و به یکدیگر فرصت می دهند تا خود و نظر خود را ابراز کنند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • کنترل احساسات منفی پس از طرد شدن در رابطه
  • ۸ معیار ازدواج موفق چیست ؟
  • مزایا و معایب ازدواج فامیلی چیست؟

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۵]