اهمیت اسپری صورت یا فیس میست در سلامت و زیبایی

 

اگر بخواهیم هدف اصلی استفاده از اغلب محصولات مراقبتی پوست را در یک عبارت خلاصه کنیم، آن عبارت “آبرسانی پوست” است. این همان کاری است که به طور خاص توسط انواع اسپری صورت یا فیس میست انجام می‌شود. می‌توان گفت سالم‌ترین و جوان‌ترین حالت پوست مربوط به زمانی است که به اندازه کافی آبرسانی شده و از رطوبت کافی برخوردار باشد. بسیاری از محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی مانند سرم‌ها یا کرم‌های مراقبتی این کار را به خوبی انجام می‌دهند، اما هیچکدام نمی‌توانند مانند فیس میست، بالاترین و بهترین آبرسانی را، آن هم به طور فوری و در لحظه، به ثمر بنشانند.

اگر تا امروز از این محصول در روتین پوستی خود استفاده نمی‌کردید، حتماً تا پایان این مطلب همراه ما بمانید. مطمئناً در انتها برای سفارش یک اسپری آبرسان مناسب از یک فروشگاه آنلاین اقدام خواهید کرد.

اسپری صورت دقیقاً چیست؟

در تعریفی ساده، فیس میست محصولی است با خاصیت آبرسانی قوی که به طور فوری و ملموس رطوبت پوست را تأمین می‌کند. البته بسیاری از انواع این اسپری‌ها مواد دیگری مانند ویتامین‌های مورد نیاز پوست، روغن‌های مراقبتی، عصاره‌های گیاهی و … را نیز درون خود جای داده‌اند، اما کماکان هدف اصلی استفاده از این محصول، رطوبت رسانی است. طراوت و درخشندگی پوست، تأمین مواد مغذی مورد نیاز و جلوگیری از خشکی و کم آبی پوست از مهم‌ترین نتایج استفاده از اسپری صورت به شمار می‌روند.

چرا باید از فیس میست استفاده کنیم؟

آیا تنها مزیت استفاده از این اسپری، آبرسانی پوست است؟ هر چند این مورد، خود یک مزیت بسیار بزرگ نسبت به بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی به شمار می‌رود، اما دلایل زیاد دیگری نیز برای استفاده از این محصول وجود دارد که در ادامه عنوان خواهند شد.

حفظ طراوت پوست

پوستی که به اندازه کافی رطوبت دریافت نکند به مرور زمان کدر می‌شود و طراوت اولیه خود را از دست می‌دهد و فیس میست از این اتفاق جلوگیری می‌کند. این اولین و مهم‌ترین تأثیر اسپری‌های آبرسان بر پوست است. بسیار اتفاق می‌افتد که به دلایل گوناگون مانند سردی و خشکی هوا، کار زیاد، خستگی، کم‌خوابی و … پوست به شادابی اولیه نباشد و دچار خشکی و کشیدگی شود. در چنین شرایطی استفاده از فیس میست مانند یک معجزه عمل می‌کند و یک پوست خسته را به پوستی شاداب و باطراوت تبدیل می‌سازد.

به تعویق انداختن پیری با اسپری صورت

یکی از دلایل مهم بروز چین و چروک‌های پوست، کم آبی آن است. به این ترتیب با آبرسانی کافی می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کرد و روند پیری آن را به تعویق انداخت. خصوصاً در زندگی امروز که استرس زیاد، آلودگی هوا، تغذیه ناسالم و … همگی بر جوانی و سلامت پوست تأثیر می‌گذارند، هیدراته نگه داشتن پوست اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. با این حساب یک اسپری آبرسان مناسب می‌تواند همان چیزی باشد که به سادگی، جوانی و طراوت پوست شما را باز گردانده و حفظ می‌کند.

خرید اسپری صورت را می‌توانید از فروشگاه آنلاین مدیسه که برترین فروشگاه اینترنتی حوزه مد شناخته شده است، انجام دهید. مدیسه علاوه بر این که قیمت‌های بسیار منصفانه‌ای دارد، به کسانی که اولین خرید را انجام می‌دهند، تخفیف بسیار خوبی هم می‌دهد. برای خرید اسپری صورت حتما به سایت مدیسه مراجعه کنید.

تسکین پوست در یک روز گرم تابستانی

اگر یک تابستان داغ را سپری می‌کنید و تعریق روزانه پوست شما را آزرده است، بدون شک به یک اسپری صورت نیاز دارید تا دوباره پوست خود را رفرش کنید. حس تازگی و خنکی بعد از استفاده از این محصول می‌تواند یکی از بهترین لذت‌های کوچک زندگی باشد و همچنین از بروز انواع عفونت های پوستی در اثر تعریق هم جلوگیری کند.

تغذیه پوست با عصاره‌ها و مواد مغذی

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، اسپری آبرسان صورت حاوی موادی است که پوست را به خوبی تغذیه می‌کنند. عصاره‌هایی مانند چای سبز از جمله این مواد هستند. با تأمین مواد مغذی پوست و استفاده از روغن‌های گیاهی مراقبتی که درون اسپری‌ها یافت می‌شوند، بدون شک پوستی سالم‌تر و جوان‌تر خواهید داشت. هر چند بسیاری از سرم‌ها و کرم‌ها نیز حاوی همین مواد هستند، اما اثرگذاری اسپری صورت چندین برابر بهتر است.

رایحه درمانی با فیس میست

یک مزیت دیگر این محصول رایحه بسیار دلپذیر آن است که آن را به یک محصول با خاصیت آروماتراپی (رایحه درمانی) تبدیل می‌سازد. وجود عصاره‌هایی مانند نعنا، لوندر، رز، یاس و… در این اسپری، نه تنها به شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند، بلکه به واسطه رایحه ملایم و لذت بخش خود، تأثیر مثبتی بر آرامش و خلق و خوی شما نیز خواهد داشت.

چه کسانی می‌توانند از اسپری صورت استفاده کنند؟

یک مزیت بسیار مهم فیس میست این است که برای تمام انواع پوست مناسب است. به عبارتی دیگر، تفاوتی ندارد اگر پوست چرب و مستعد جوش داشته باشید یا پوست خشک و حساس، در هر صورت می‌توانید بدون نگرانی از اسپری آبرسان برای شادابی هر چه بیشتر پوست خود بهره ببرید. همانطور که قبلا هم گفته شد، بهتر است برایت تهیه اسپری صورت به سایت مدیسه مراجعه کنید تا از کیفیت و اورجینال بودن آن مطمئن باشید.

فرمولاسیون ساده این محصول باعث شده است هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود نداشته باشد. حتی انواعی از فیس میست تولید شده‌اند که به دلیل وجود ساختار و موادی خاص، برای کنترل میزان چربی پوست، محصولی بی‌نظیر هستند. با این حساب در هر سن و سالی که هستید و با هر نوع پوست، می‌توانید روی این محصول حساب کنید.

چگونه باید از اسپری آبرسان صورت استفاده کرد؟

استفاده از اسپری صورت از آنچه فکر می‌کنید، بسیار ساده‌تر است. در واقع هر زمان از روز و تحت هر شرایطی که هستید می‌توانید اسپری خود را از کیف بیرون آورده و با چند فشار کوچک، مقدار مناسبی از آن را روی پوست بپاشید. توجه داشته باشید فیس میست را با فاصله مناسبی از صورت خود در دست بگیرید تا هنگام اسپری کردن، تمام مواد به خوبی روی پوست شما جذب شود.

یک نکته مهم درباره این محصول این است که می‌توانید آن را قبل یا بعد از دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نمایید. اگر قبل از میکاپ از این اسپری استفاده کنید می‌تواند به عنوان یک پرایمر خوب برای صورت شما عمل کند. همچنین اگر بعد از میکاپ مقداری از محصول را روی صورت اسپری کنید به شادابی آرایش شما کمک خواهد کرد و حتی در مواردی طراوت و تازگی دوباره به میکاپ صورت‌تان می‌بخشد.

اسپری صورت چه تفاوتی با تونر دارد؟

برخی افراد به اشتباه گمان می‌کنند فیس میست و تونر محصولاتی مشابه هستند. این در حالی است که هدف استفاده از این لوازم آرایشی و بهداشتی کاملاً متفاوت است. به عبارتی دقیق‌تر، تونر وظیفه دارند منافذ داخلی پوست را از آلودگی‌ها پاک کرده و آن را برای مرطوب کننده آماده سازد، اما اسپری وظیفه آبرسانی فوری و شاداب سازی صورت را بر عهده دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر می‌خواهید از هر دو این محصولات در روتین پوستی خود بهره ببرید، ابتدا از فیس میست و سپس از تونر استفاده کنید.

با تمام این تفاسیر، اسپری صورت یکی از دوست داشتنی‌ترین محصولات مراقبتی پوست است که در هر زمان و مکانی که باشید همپا و همراه شما برای مراقبت از زیبایی و سلامت پوست‌تان است.