با انواع افسردگی آشنا شوید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
افسردگی انواع متفاوتی دارد و هر چند ممکن است در برخی نشانه ها با هم مشترک باشند اما تفاوت های مهمی بین آنها وجود دارد. هر افسردگی درمان مجزایی می طلبد و به همین دلیل اولین قدم در درمان افسردگی شناخت انواع افسردگی می باشد.
شما می توانید جهت خرید قرص ضد افسردگی و اضطراب از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
انواع افسردگی افسردگی اساسی: این افسردگی بسیار شایع می باشد و به افسردگی کلاسیک یا تک قطبی نیز معروف است. این افسردگی ممکن است هیچ دلیل خارجی نداشته باشد اما فرد علائمی نظیر ناامیدی، غم، اندوه، کم خوابی، کم اشتهایی، احساس درد بی دلیل، کمبود انرژی، خستگی، عدم تمرکز، نگرانی، اضطراب و بسیاری احساسات منفی دیگر را تجربه نماید. این علائم می تواند چند هفته یا ماه به طول بکشد. گاه این افسردگی یک بار در زندگی فرد اتفاق می افتد وگاه دوره هایی از این افسردگی را فرد در طول زندگی خود تجربه می کند. افسردگی مداوم: به این اختلال دیستایمی یا افسردگی مزمن نیز می گویند. این افسردگی حداقل دو سال به طول می انجامد. این افسردگی به اندازه افسردگی اساسی شدید نیست اما فرد ع..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

افسردگی انواع متفاوتی دارد و هر چند ممکن است در برخی نشانه ها با هم مشترک باشند اما تفاوت های مهمی بین آنها وجود دارد. هر افسردگی درمان مجزایی می طلبد و به همین دلیل اولین قدم در درمان افسردگی شناخت انواع افسردگی می باشد.

افسردگی و اضطرابشما می توانید جهت خرید قرص ضد افسردگی و اضطراب از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

انواع افسردگی

  • افسردگی اساسی: این افسردگی بسیار شایع می باشد و به افسردگی کلاسیک یا تک قطبی نیز معروف است. این افسردگی ممکن است هیچ دلیل خارجی نداشته باشد اما فرد علائمی نظیر ناامیدی، غم، اندوه، کم خوابی، کم اشتهایی، احساس درد بی دلیل، کمبود انرژی، خستگی، عدم تمرکز، نگرانی، اضطراب و بسیاری احساسات منفی دیگر را تجربه نماید. این علائم می تواند چند هفته یا ماه به طول بکشد. گاه این افسردگی یک بار در زندگی فرد اتفاق می افتد وگاه دوره هایی از این افسردگی را فرد در طول زندگی خود تجربه می کند.
  • افسردگی مداوم: به این اختلال دیستایمی یا افسردگی مزمن نیز می گویند. این افسردگی حداقل دو سال به طول می انجامد. این افسردگی به اندازه افسردگی اساسی شدید نیست اما فرد علائم آن افسردگی را به همراه دارد. این افسردگی باعث بروز دوره های طولانی افت خلقی می شود. این نوع افسردگی با صحبت درمانی بهتر از دارو درمانی جواب می دهد؛ هر چند ترکیب این دو روش نیز می تواند اثرات مثبتی داشته باشد. افراد مبتلا به این نوع افسردگی در معرض ابتلا به افسردگی اساسی یا بالینی نیز می باشند.

کپسول هیدروکسی تریپتوفان ۵ اچ تی پیشما می توانید جهت خرید کپسول هیدروکسی تریپتوفان ۵ اچ تی پی از وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

  • افسردگی پیش یا پس از زایمان: افسردگی پیش از زایمان با آغاز دوره بارداری یا در طی بارداری یا چند هفته قبل از زایمان ایجاد می شود. افسردگی پس از زایمان بعد از به دنیا آمدن کودک در مادر بروز می یابد و اختلال پس از زایمان نیز نامیده می شود. علت این افسردگی تغییرات شدیدی هورمونی در زنان در هفته و ماه های قبل و پس از زایمان است. بسیاری از مادران پیش و پس از زایمان احساس غم و ناراحتی می کنند که با ناامیدی، افکار خودکشی، اضطراب، خستگی و احساس شکست در برقراری ارتباط با کودک می تواند همراه باشد.
  • افسردگی مانیک یا اختلال دو قطبی: افسردگی مانیک شامل دوره های مانیا یا هیپومانیا می باشد. در این افسردگی فرد در فواصلی احساس بسیار شادی دارد اما به زودی دوره افسردگی جای این شادی را فرا می گیرد. فرد در دوره مانیا دارای احساسات خوب، انرژی زیاد و نیاز کم به خواب است. اما این وضعیت می تواند به زودی با احساس ناامیدی و تحریک پذیری همراه شود. بالا و پایین شدن های شدید خلقی نشانه این اختلال می باشند.
  • افسردگی سایکوتیک: سایکوسیس یا روان پریشی به وضعیتی روانی گفته می شود که با بروز افکار و رفتار درهم، هذیان و توهم همراه است. شاید در نگاه اول روانپریشی با افسردگی مرتبط نباشد اما اپیزودهای شدید در برخی مبتلایان به افسردگی ممکن است به بروز علائم روانپریشی بیانجامد.

کپسول کالم انرژی نچرال ورلدشما می توانید جهت خرید کپسول کالم انرژی نچرال ورلد از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

  • افسردگی فصلی: افسردگی فصلی یا اختلال عاطفی نوع دیگری از افسردگی می باشد. این نوع افسردگی برخی فصول سال و بیشتر در زمستان بروز می کند و علت اصلی آن مربوط به کمبود نور آفتاب می باشد. افرادی که به کاهش نور حساسند بیشتر در معرض این افسردگی می باشند. انزوای اجتماعی، افزایش وزن، افزایش نیاز به خواب، احساس ناامیدی و بی ارزشی از جمله علائم این نوع افسردگی می باشد. این افسردگی با آغاز بهار رو به بهبودی می رود.

  • افسردگی آیپیک یا غیرعادی: این افسردگی بسیار شایع می باشد اما کمتر به آن اهمیت داده می شود. از جمله علائم آن احساس سنگینی مانند فلجی در دست و پاها می باشد. علائم دیگری همچون خواب بیش از حد و پرخوری از علائم آن هستند. فرد مبتلا به این افسردگی افزایش وزن و تحریک پذیری را نیز می تواند تجربه کند
  • افسردگی پیش از قاعدگی: اختلال غمگینی پیش از قاعدگی (PMDD) در واقع شکل شدید سندرم پیش از قاعدگی (PMS) می باشد. علائم افسردگی پیش از قاعدگی برخلاف سندرم پیش از قاعدگی که روانی و جسمی است بیشتر روانی است. حالات افسردگی پیش از قاعدگی از نشانه های این افسردگی می باشد. این افسردگی نیز به دلیل تغییرات هورمونی بروز می کند.

قرص روکشدار گیاهی نوراگل گل داروشما می توانید جهت خرید قرص روکشدار گیاهی نوراگل گل دارو از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

  • افسردگی موقعیتی: این افسردگی شباهت زیادی به افسردگی اساسی دارد اما در ارتباط با یک رویداد یا موقعیت خاص بروز می یابد. موقعیت هایی همچون مرگ یک عزیز، ابتلا به بیماری جدی، بیکاری، مواجهه با طلاق و… همه در ابتلا به این افسردگی نقش دارند. احساس ناراحتی و عصبی شدن در این موقعیت ها طبیعی است اما اگر این احساسات طولانی شده و در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد کنند به احتمال افسردگی موقعیتی می باشد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • ۱۰ راهکار برای غلبه بر افسردگی
  • عوارض قرص ضد افسردگی!
  • تاثیرات افسردگی بر سلامتی بسیار خطرناک است!

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • قرص استرس کالم ناتیریس
  • کپسول والراید حکیم تجارت
  • شربت سداسر سینا فرآور

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۳ میانگین: ۵]