با ایمنی هیبرید بیشتر آشنا شوید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
ایمنی هیبریدی در واقع نوعی ایمنی است که از ترکیب ایمنی طبیعی بدن (ایمنی ناشی از عفونت COVID-19) و ایمنی ناشی از تزریق واکسن در برابر SARS-COV2 ایجاد می گردد. بر اساس مطالعات، ایمنی هیبریدی باعث می شود شخص ۲۵ تا ۱۰۰ برابر بیشتر پاسخ آنتی بادی علیه این بیماری داشته باشد. برای توضیح بیشتر در مورد این ایمنی شاید بهتر باشد ابتدا سیستم ایمنی بدن را بیشتر بشناسیم.
شما می توانید جهت خرید مکمل های تقویت سیستم ایمنی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
سیستم ایمنی بدن چگونه با بیماری کووید ۱۹ مقابله می کند؟ هنگامی که ویروس، باکتری، سموم و یا سلول های سرطانی برای اولین بار وارد بدن می شوند بدن توسط سیستم ایمنی خود شروع به شناسایی آنتی ژن آنها می کند. پس از شناسایی، بدن شروع به تولید پروتئین هایی برای از بین بردن سلول های مهاجم می نماید. زمانی که این ویروس یا باکتری ها مجددا وارد بدن شوند سیستم ایمنی بر اساس شناخت قبلی خود دوباره آنتی بادی ها لازم را برای مقابله با بیماری آماده می کند. به این شکل است که ایمنی در بدن ایجاد می شود و فرد به بیماری مبتلا نمی گردد ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

ایمنی هیبریدی در واقع نوعی ایمنی است که از ترکیب ایمنی طبیعی بدن (ایمنی ناشی از عفونت COVID-19) و ایمنی ناشی از تزریق واکسن در برابر SARS-COV2 ایجاد می گردد. بر اساس مطالعات، ایمنی هیبریدی باعث می شود شخص ۲۵ تا ۱۰۰ برابر بیشتر پاسخ آنتی بادی علیه این بیماری داشته باشد. برای توضیح بیشتر در مورد این ایمنی شاید بهتر باشد ابتدا سیستم ایمنی بدن را بیشتر بشناسیم.

تقویت سیستم ایمنیشما می توانید جهت خرید مکمل های تقویت سیستم ایمنی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

سیستم ایمنی بدن چگونه با بیماری کووید ۱۹ مقابله می کند؟

هنگامی که ویروس، باکتری، سموم و یا سلول های سرطانی برای اولین بار وارد بدن می شوند بدن توسط سیستم ایمنی خود شروع به شناسایی آنتی ژن آنها می کند. پس از شناسایی، بدن شروع به تولید پروتئین هایی برای از بین بردن سلول های مهاجم می نماید. زمانی که این ویروس یا باکتری ها مجددا وارد بدن شوند سیستم ایمنی بر اساس شناخت قبلی خود دوباره آنتی بادی ها لازم را برای مقابله با بیماری آماده می کند. به این شکل است که ایمنی در بدن ایجاد می شود و فرد به بیماری مبتلا نمی گردد و یا بسیار سبک درگیر آن بیماری می شود.

ساز وکار سیستم ایمنی طبیعی بدن در مقابل کرونا

ویروس کرونا نوعی ویروس RNA است. این ویروس پس از ورود به بدن به گیرنده اصلی اش که گیرنده ACE2 می باشد وصل می شود. پس از آن ویروس در بدن منتشر می شود. لنفوسیت های B پس از مواجهه با ویروس کرونا با تبدیل شدن به پلاسماسل ها و تولید آنتی بادی تلاش می کنند با ویروس کرونا مبارزه کنند. لنفوسیت های T نیز در مبارزه با این ویروس نقش مهمی ایفا می کنند. افراد دارای سیستم ایمنی طبیعی در ۸۰ درصد موارد بیماری خفیف تری را تجربه می کنند و باقی افراد ممکن است دچار درگیری ریوی شوند.

ست شناسایی سریع آنتی بادی بعد از واکسن کرونا روژان آزماشما می توانید جهت خرید تست شناسایی سریع آنتی بادی روژان از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

مطالعات در مورد اثربخشی ایمنی هیبریدی

مطالعه و تحقیقی که بر روی بیماران مبتلا به بیماری های روماتیسمی خودایمنی در شهر کوچی هند انجام شد، نشان داد ایمنی هیبریدی بهترین محافظت را در برابر کووید ایجاد می نماید. طبق این مطالعه افرادی که قبلا به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده و سپس یک دوز واکسن دریافت کرده بودند به نسبت به افرادی که دو دوز واکسن زده بودند ۳۰ برابر سطح آنتی بادی بیشتری در خون خود داشتند. دکتر شنوی ایمونولوژیست و روماتولوژیست بالینی که مدیریت این تحقیق را به عهده داشت ۱۵۰۰ بیمار مبتلا به بیماری های روماتیسمی خود ایمنی را مورد بررسی قرار داد. این افراد یا مبتلا به کووید بوده اند یا واکسینه شده بودند. پس از مطالعه بر روی سطح آنتی بادی این افراد نتایج در مقاله‌ای با عنوان «ایمنی هیبریدی در برابر ایمنی ناشی از واکسن علیه سارس-کوو-۲ در بیماران مبتلا به بیماری‌های روماتیسمی خودایمنی» در مرحله پیش چاپ در شبکه تحقیقات علوم اجتماعی منتشر شد. این نتیجه بر موثر بودن ایمنی هیبرید تاکید داشت و اینکه واکسن تک دوز کووید-۱۹در افرادی که عفونت قبلی کووید داشته اند ایمنی بهتری ایجاد کرد نسبت به افرادی که دو دوز واکسن داشته اند اما عفونت قبلی نداشته اند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • چگونه از ابتلا به کرونا امیکرون جلوگیری کنیم؟
  • برای برگشت حس بویایی بعد از کرونا چی خوبه؟
  • باورهای اشتباه در مورد واکسن کرونا، آیا شما نیز به این باورها اعتقاد دارید!

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصول زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • تست شناسایی سریع آنتی ژن کرونا روژان آزما

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]