با باورهای غلط در مراقبت از پوست آشنا شوید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
مراقبت از پوست بسیار اهمیت دارد. بخشی از سلامت پوست انسان به نحوه مراقبت از آن بستگی دارد. در این میان روش ها و ترفندهای متعددی برای مراقبت از پوست پیشنهاد می شود. برخی از روش ها نقشی در سلامت پوست ندارند و بیشتر جنبه تبلیغی دارند. در مقاله امروز به معرفی باورهای غلط در مراقبت از پوست می پردازیم تا بتوانید راحت تر از پوست خود نگهداری کنید.
شما می توانید جهت خرید محصولات مراقبت از پوست به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
باورهای غلط در مراقبت از پوست در ادامه با باورهای عجیب و غلطی آشنا می شوید که توسط بسیاری از شرکت ها، تولیدکنندگان و همچنین مردم عادی در مراقبت از پوست و مو رواج یافته است:
میزان استفاده از محصولات زیبایی باید اندازه یک سکه باشد این باور در واقع مربوط به محصولات مو بوده است و از آنجا به پوست راه یافت. شاید دیده باشید بسیاری از تبلیغات از محصولات به اندازه نوک انگشت یا یک سکه کوچک استفاده می کنند. این باور و روش غلط است. بسیاری مواقع موها و حتی پوست به میزان بیشتر یا کمتری از ماده بهداشتی نیاز دارد و فرمول یک سکه نمی ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

مراقبت از پوست بسیار اهمیت دارد. بخشی از سلامت پوست انسان به نحوه مراقبت از آن بستگی دارد. در این میان روش ها و ترفندهای متعددی برای مراقبت از پوست پیشنهاد می شود. برخی از روش ها نقشی در سلامت پوست ندارند و بیشتر جنبه تبلیغی دارند. در مقاله امروز به معرفی باورهای غلط در مراقبت از پوست می پردازیم تا بتوانید راحت تر از پوست خود نگهداری کنید.

مراقبت از پوستشما می توانید جهت خرید محصولات مراقبت از پوست به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

باورهای غلط در مراقبت از پوست

در ادامه با باورهای عجیب و غلطی آشنا می شوید که توسط بسیاری از شرکت ها، تولیدکنندگان و همچنین مردم عادی در مراقبت از پوست و مو رواج یافته است:

میزان استفاده از محصولات زیبایی باید اندازه یک سکه باشد

این باور در واقع مربوط به محصولات مو بوده است و از آنجا به پوست راه یافت. شاید دیده باشید بسیاری از تبلیغات از محصولات به اندازه نوک انگشت یا یک سکه کوچک استفاده می کنند. این باور و روش غلط است. بسیاری مواقع موها و حتی پوست به میزان بیشتر یا کمتری از ماده بهداشتی نیاز دارد و فرمول یک سکه نمی تواند برای همه مفید باشد.

استفاده از تونر لازم است

تونر نقش تکمیل کننده برای پاکسازی پوست دارد و می تواند آلودگی ها را از منافذ پوست به خوبی بیرون بکشد. بسیاری از برندها نیز ادعا می کنند استفاده از تونر پوست را درخشان و صاف تر می کند. تونر اگرچه مفید است اما ممکن است برای همه نیاز نباشد. استفاده بیش از حد از مواد بهداشتی و آرایشی باعث کاهش جذب پوست می شود. بنابراین در بسیاری مواقع شاید نیازی به تونر نداشته باشید و استفاده هر از گاهی آن توصیه شود.

مواد آرایشی گران قیمت کیفیت بهتری دارند

یکی از باورهای غلط در مراقبت از پوست این است که افراد تصور می کنند هرچه محصولی را گرانتر بخرند آن محصول کیفیت بالاتری دارد. این باور اشتباه است زیرا بسیار مواقع محصولاتی که قیمت کمتری دارند با پوست شما سازگاری بهتری دارند. شما با جستجو میان برندهای مختلف می توانید محصولاتی را پیدا کنید که ترکیب مشابهی دارند اما قیمت آنها مناسب تر است.

باورهای غلط در مراقبت از پوست

پد آرایش بهترین گزینه پاک کردن پوست است

توصیه به استفاده از پد آرایش پاک کن به صورت روزمره می تواند یکی از باورهای غلط در مراقبت از پوست باشد. این توصیه خصوصا به افراد دارای پوست حساس به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا استفاده از این پدها باعث اصطکاک و تحلیل تدریجی پوست می شود. از طرفی این پدها الکل دارند و باعث سوزش پوست حساس می شوند. بنابراین سعی کنید برای پاک کردن آرایش از محلول های پاک کننده معمولی و یا موارد بسیار دیگری که در بازار موجودند استفاده کنید.

دست زدن به صورت باعث جوش می شود

یکی از باورهای غلط در مراقبت از پوست این است که دست زدن به پوست صورت باعث ایجاد جوش می شود. اگر گمان می کنید با دست نزدن به صورت دیگر پوست صورت تان جوش نمی زند کاملا در اشتباه هستید. سطح تلفن همراه شما نیز زمانی که آن را به صورت می چسبانید می تواند به راحتی آلودگی را به پوست منتقل کند. بنابراین باید از تماس هر گونه آلودگی با پوست جلوگیری کنید.

محصولات برند کیفیت خوب و موثرتری دارند

این باور نیز بسیار غلط است. هر نوع محصول برندی نمی تواند برای پوست شما خوب باشد. بسیاری مواقع محصولی از یک برند خوب می تواند با پوست شما سازگار نباشد. بنابراین هنگام خرید محصولات به بازخورد و نظرات افراد به آن محصول توجه کنید. سعی کنید نظرات کسانی را مدنظر قرار دهید که رنگ، ویژگی پوستی و دغدغه های شما را در مورد پوست خود دارند.

به متخصص پوست نیازی نداریم

یکی از باورهای غلط در مراقبت از پوست این است که خودمان با امتحان کردن می توانیم محصول مورد نظر خود را پیدا کنیم و نیازی به متخصص پوست نیست. این کار بسیار اشتباه است. به طور مثال اگر شما از جوش زدن رنج می برید امتحان کردن محصولات مختلف می تواند شرایط شما را حتی بدتر کند. جوش انواع مختلف و دلایل مختلفی دارد و شناخت این موارد تنها از عهده یک متخصص برمی آید. متخصص پوست با بررسی پوست و کشف مشکلات آن می تواند محصولی را به شما معرفی کند که با استفاده از آن، مشکل شما برطرف یا کنترل شود. بنابراین به جای امتحان کردن مواد متعدد از نظر متخصص بهره بگیرید.

باورهای غلط در مراقبت از پوست

داشتن یک روتین پوستی از جوش زدن جلوگیری می کند

جوش زدن علت های مختلفی دارد و تنها داشتن یک برنامه مراقبتی منظم نمی تواند از جوش زدن جلوگیری کند و این باور کاملا اشتباه است. مشکلات بدنی مانند مشکلات روده ای، استرس غیرمنتظره، تغییرات آب و هوایی، کاهش عملکرد کرم مورد استفاده و … همگی می توانند باعث جوش زدن شوند. بنابراین یک روتین خوب و درست می تواند در جلوگیری از جوش زدن و کنترل آن مهم باشد اما نمی تواند همواره جواب دهد. باید علل ایجاد جوش مشخص شود و در کنار آن از یک برنامه مناسب مراقبت پوستی استفاده گردد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد:

  • نکات شگفت انگیز برای مراقبت از پوست حساس!
  • نکات طلایی برای مراقبت از پوست چرب!
  • راهکارهای طلایی برای مراقبت از پوست خشک!

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]