با خواص جو آشنا شوید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
جو یکی از غلات سبوس دار است که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات مفید می باشد. خواص جو برای بدن بسیار است و برای سلامت قلب، پوست و مو، دیابت و تناسب اندام مفید می باشد. جو به اندازه گندم و جوی دو سر مورد مصرف قرار نمی گیرد اما شاه غلات نامیده می شود.
چه مواد مغذی در جو وجود دارد؟ در حدود نصف فنجان جو ۲۳۶ کالری، ۶۸ گرم کربوهیدرات، ۱۱٫۵ گرم پروتئین، ۱۶ گرم فیبر و همچنین نیاسین، آهن، پتاسیم، روی، تیامین، سلنیوم، فسفر، منیزیم، کلسیم، ویتامین B6 از فولات، منگنر و نوعی فیبر به نام بتا گلوکان وجود دارد.
انواع جو: جوی نیم کوب: جوی نیم کوب بیشتر در صبحانه ها استفاده می شود. این جو، پوست کنده و پردازش شده است و فاقد سبوس می باشد.
جوی پوست کنده: پوسته بیرونی و غیر قابل مصرف این جو جدا شده است. این جو سرشار از مواد مغذی می باشد. برای مصرف باید آن را طولانی مدت خیس کرد و سپس از آن استفاده نمود.
آرد جو: این ماده جایگزینی مناسب برای آرد گندم است. آرد برگرفته از جوی کامل بسیار مقوی و حاوی گلوتن می باشد.
پودر سبز جو: این ماده از چمن جو بدست می آید و مزایای پز..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

جو یکی از غلات سبوس دار است که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات مفید می باشد. خواص جو برای بدن بسیار است و برای سلامت قلب، پوست و مو، دیابت و تناسب اندام مفید می باشد. جو به اندازه گندم و جوی دو سر مورد مصرف قرار نمی گیرد اما شاه غلات نامیده می شود.

چه مواد مغذی در جو وجود دارد؟

در حدود نصف فنجان جو ۲۳۶ کالری، ۶۸ گرم کربوهیدرات، ۱۱٫۵ گرم پروتئین، ۱۶ گرم فیبر و همچنین نیاسین، آهن، پتاسیم، روی، تیامین، سلنیوم، فسفر، منیزیم، کلسیم، ویتامین B6 از فولات، منگنر و نوعی فیبر به نام بتا گلوکان وجود دارد.

انواع جو:

جوی نیم کوب:

جوی نیم کوب بیشتر در صبحانه ها استفاده می شود. این جو، پوست کنده و پردازش شده است و فاقد سبوس می باشد.

جوی پوست کنده:

پوسته بیرونی و غیر قابل مصرف این جو جدا شده است. این جو سرشار از مواد مغذی می باشد. برای مصرف باید آن را طولانی مدت خیس کرد و سپس از آن استفاده نمود.

آرد جو:

این ماده جایگزینی مناسب برای آرد گندم است. آرد برگرفته از جوی کامل بسیار مقوی و حاوی گلوتن می باشد.

پودر سبز جو:

این ماده از چمن جو بدست می آید و مزایای پزشکی بسیاری دارد.

آب جو:

آب جو بسیار مناسب برای افرادی است که از بیماری های کلیوی و مثانه رنج می برند و در بهبود آنها بسیار موثر است.

قرص مخمر آبجو هلث ایدشما می توانید جهت خرید قرص مخمر آبجو هلث اید را به صورت آنلاین از وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

برخی از خواص جو برای بدن:

کمک به کاهش وزن:

جو دارای فیبر فراوانی است و با خوردن آن اشتها کاهش پیدا می کند. در جو فیبری به نام بتا گلوکان وجود دارد. این ماده، ماده ای ژل مانند را در روده ایجاد می کند که باعث می گردد هضم غذا کند شود و مواد مغذی غذا راحت تر جذب بدن شوند. مطالعات نشان داده اند فیبرهایی نظیر بتا گلوکان از موثرترین فیبرها برای کاهش اشتها می باشند.

جلوگیری از ایجاد سنگ کیسه صفرا:

جو سرشار از فیبر نامحلول است که در کاهش ترشح اسید صفراوی بسیار موثر می باشد. به همین دلیل جو می تواند حساسیت به انسولین را بالا ببرد و به کاهش سطح تری گلیسیرید کمک نماید.

بهبود سلامت قلب:

فیبر بالای جو در کاهش فشار خون و کلسترول خون بالا موثر است. به همین دلیل جو از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می نماید.

محافظت از سیستم ایمنی بدن:

جالب است بدانید میزان ویتامین C در جو دو برابر پرتغال می باشد. استفاده از جو نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و از ابتلا به آنفولانزا پیشگیری می کند. از طرفی جو حاوی آهن است که از بروز کم خونی و خستگی جلوگیری می نماید. جو عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشد و مس آن به تولید هموگلوبین و گلبول های قرمز خون یاری می رساند.

کمک به کنترل قند خون و دیابت:

به دلیل وجود منیزیم در جو و نقش این ماده معدنی در تولید انسولین و استفاده از قند بدن، جو می تواند به کاهش قند خون کمک کند. فیبر موجود در جو نیز می تواند در دستگاه گوارش به آب و سایر مولکول ها متصل گردد و باعث کند شدن جذب قند در خون شود.

کاهش دهنده کلسترول خون:

جو حاوی بتا گلوکان است و این ماده با اتصال به اسیدهای صفراوی، در کاهش کلسترول خون موثر است. طبق این فرآیند بدن اسیدهای صفراوی را که کبد با استفاده از کلسترول تولید کرده از طریق مدفوع دفع می کند. برای ساخت اسیدهای صفراوی جدید، کبد می بایست دوباره از کلسترول استفاده نماید و به این ترتیب میزان کلسترول در بدن کاهش می یابد.

خواص جو

پیشگیری از سرطان روده بزرگ:

فیبر بالای جو کمک می کند تا زمان کمتری برای پاک کردن روده ها لازم باشد و از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. همچنین این فیبر می تواند به سرطان زاهای مضر موجود در روده وصل گردد و آنها را از بدن خارج نماید.

بهبود سلامت استخوان ها:

در جو مس، منیزیم، کلسیم، فسفر و روی موجود است که برای بهبود ساختار و استحکام استخوان ها لازم می باشند. به همین دلیل مصرف میزان مناسب جو می تواند مواد لازم را برای بهبود عملکرد استخوان ها به آنها برساند.

کمک به حفظ الاستیسیته پوست:

سلنیم موجود در جو نقش مهمی در حفظ حالت کشسانی پوست دارد. این ماده از شل شدگی پوست و از اثرات مخرب رادیکال های آزاد بر روی پوست جلوگیری می نماید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • خواص روغن زیتون برای پوست و مو
  • چای سبز و خواص آن برای دیابتی ها
  • آشنایی با خواص چغندر
  • آشنایی با دانه چاودار و خواص آن

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصول زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • قرص مخمر آبجو استارویت

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۵]