با خواص روغن نعناع آشنا شوید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
روغن نعنا از برگ گیاه نعناع بدست می آید. این روغن به صورت موضعی، خوراکی و آروماتیک کاربرد دارد و دارای طبیعت گرم و خشک می باشد. گیاه نعناع عطر و طعم تندی دارد و دو نوع نعنا فلفلی و پونه از خانواده های آن می باشند. خواص بی نظیر و عطر و طعم دلپذیر نعناع باعث شده است از هزاران سال پیش در طب سنتی، صنایع غذایی، صنایع بهداشتی و آرایشی جایگاه ویژه ای داشته باشد.
مواد موجود در روغن نعناع: روغن نعناع سرشار از ویتامین ها، اسیدهای چرب مفید، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشد. ویتامین A ، ویتامین C، فولات، مس، اسیدهای چرب امگا ۳، پتاسیم، مس، منتول ، منتون، منگنز، آهن، منیزیم و کلسیم در این روغن وجود دارند و به همین دلیل این روغن را به یکی از روغن های محبوب تبدیل کرده اند.
خواص بی نظیر روغن نعناع: کمک به سلامت سینوس ها: روغن نعناع تاثیرات مثبتی بر روی سینوس دارد و اشتنشاق این روغن باعث می شود سینوس ها تمیز شوند. نعناع خلط آور است و به کاهش احتقان و پاکسازی مخاط یاری می رساند. ترکیبات موجود در نعنا خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی دارند و به بهبود عفونت های تنفسی یاری می رساند…

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

روغن نعنا از برگ گیاه نعناع بدست می آید. این روغن به صورت موضعی، خوراکی و آروماتیک کاربرد دارد و دارای طبیعت گرم و خشک می باشد. گیاه نعناع عطر و طعم تندی دارد و دو نوع نعنا فلفلی و پونه از خانواده های آن می باشند. خواص بی نظیر و عطر و طعم دلپذیر نعناع باعث شده است از هزاران سال پیش در طب سنتی، صنایع غذایی، صنایع بهداشتی و آرایشی جایگاه ویژه ای داشته باشد.

مواد موجود در روغن نعناع:

روغن نعناع سرشار از ویتامین ها، اسیدهای چرب مفید، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشد. ویتامین A ، ویتامین C، فولات، مس، اسیدهای چرب امگا ۳، پتاسیم، مس، منتول ، منتون، منگنز، آهن، منیزیم و کلسیم در این روغن وجود دارند و به همین دلیل این روغن را به یکی از روغن های محبوب تبدیل کرده اند.

خواص بی نظیر روغن نعناع:

کمک به سلامت سینوس ها:

روغن نعناع تاثیرات مثبتی بر روی سینوس دارد و اشتنشاق این روغن باعث می شود سینوس ها تمیز شوند. نعناع خلط آور است و به کاهش احتقان و پاکسازی مخاط یاری می رساند. ترکیبات موجود در نعنا خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی دارند و به بهبود عفونت های تنفسی یاری می رساند. از روغن نعناع برای درمان آنفولانزا، سینوزیت، آسم، سرماخوردگی، برونشیت و سایر مشکلات تنفسی استفاده می شود.

تسکین دهنده سردرد:

روغن نعنا ضد درد و آرامشبخش است. استفاده از این روغن به صورت موضعی باعث بهبود گردش خون در بدن می گردد و می تواند در درمان سردرد و میگرن مفید باشد. محققان در کلینیک عصبی دانشگاه کیل آلمان در آزمایشی بالینی به نتیجه ای جالب در مورد روغن نعنا دست یافته اند. یافته ها نشان داده اند ترکیب روغن نعنا، اکالیپتوس و اتانول اثرات ضد درد دارد و باعث کاهش حساسیت به سردرد می شوند.
برای استفاده از روغن نعنا به منظور کاهش سردرد ۲ تا ۳ قطره از آن را روی پیشانی، شقیقه ها و پشت گردن بمالید و از مزایای آن استفاده نمایید.

روغن نعناع

کمک به بهبود سندروم روده تحریک پذیر:

بیماری سندروم روده تحریک پذیر با علائمی مانند اسهال، یبوست و درد شکم همراه می باشد. مطالعات نشان داده اند استفاده از روغن نعنا برای درمان این سندرم موثر است. این روغن باعث کاهش اسپاسم در روده می شود و با اثرات ضد التهابی خود و تاثیرگذاری بر باکتری های مفید روده به کاهش یبوست، اسهال و درد کمک می نماید.

تسکین دهنده آلرژی فصلی:

از آنجا که این روغن خواص پاک کننده برای سینوس ها و مجاری بینی دارد می تواند به خوبی دستگاه تنفسی را از کثیفی و گرده های فصلی پاک نماید. روغن نعنا به دلیل خواص ضد التهابی و تحریک کنندگی خود در درمان آلرژی بسیار موثر است. در مطالعه آزمایشگاهی منتشر شده در مجله اروپایی تحقیقات پزشکی نشان داده شد که این روغن برای درمان اختلالات التهابی مانند آسم برونشیت و رینیت آلرژیک بسیار موثر است.

رفع کننده خارش پوست:

روغن نعناع ضد التهاب است و می تواند در بهبود خارش و کاهش مدت آن مفید باشد. به طور مثال خارش پوست از مشکلات دوران بارداری است و استفاده از محلول ۵٫۵ درصد نعنا در مدت دو هفته و ۲ بار در روز می تواند به کاهش آن کمک نماید.

کمک به سلامت پوست:

روغن نعناع به دلیل خواص آرامشبخش، تسکین دهنده و ضد التهاب می تواند برای پوست مفید باشد. این خواص می تواند به مهار باکتری های پوستی کمک نماید و از ایجاد جوش و آکنه بر سطح پوست جلوگیری کند.

شامپو ضد شوره مردانه کلیر مدل cool sportشما می توانید جهت خرید شامپو ضد شوره مردانه کلیر مدل cool sport از وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

سلامت مو:

نعناع در بسیاری از محصولات مراقبتی مو وجود دارد و دلیل آن خواص ضد التهابی و خنک کننده آن می باشد. استفاده از این روغن باعث تقویت موهای آسیب دیده می گردد و همچنین تاثیر آن بر تحریک پوست سر به رشد بهتر موها یاری می رساند. این روغن به دلیل خواص ضدعفونی کننده خود از رشد میکروب ها بر پوست سر جلوگیری می کند.

بهبود سلامت دهان و دندان:

نعنا در محصولات مراقبتی دهان و دندان همواره وجود داشته است. نعنا به دلیل ضد قارچ و باکتری بودن نقش مهمی در سلامت دهان و دندان دارد. این روغن می تواند علیه پاتوژن های دهان مانند کاندیدا آلبیکانس، استافیلوکوکوس اورئوس، اشریشیا کلی و انتروکوکوس فکالیس بسیار موثر باشد. عطر خوش نعنا نیز باعث خوشبویی دهان و دندان می شود و به همین دلیل ردپای این ماده را می توان در این محصولات همواره دید.

موثر در کنترل تهوع پس از جراحی:

در تحقیقات انجام شده نشان داده شد استفاده از روغن نعناع به صورت استنشاقی می تواند در کاهش تهوع پس از جراحی بسیار موثر باشد و آن را کنترل کند.

نکاتی در مورد استفاده از روغن نعنا:

  • برای استفاده بر روی پوست ابتدا آن را با یک روغن حامل مانند نارگیل ترکیب کنید و سپس استفاده کنید.
  • اگر برای اولین بار است که از آن استفاده می کنید ابتدا آن را روی قسمتی از پوست امتحان نمایید تا حساسیت به آن را بسنجید
  • برای نوزادان از این روغن استفاده نکنید زیرا ممکن است پوست آنها را بسوزاند.
  • زنان باردار یا شیرده نیز بهتر است از مصرف موضعی و خوراکی این روغن خودداری نمایند.
  • افراد مبتلا به کمبود آنزیم G6PD نیز به دلیل تداخل دارویی بهتر است پیش از استفاده با پزشک خود مشورت نمایند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • آشنایی با خواص روغن آووکادو
  • از روغن کرچک چه می دانیم؟
  • معرفی انواع دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی بدن!

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • خمیر دندان ضد پوسیدگی سیب سیگنال
  • خمیر دندان ژله ای با اسانس نعنا فرش کامفور

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]