با خواص کره بادام زمینی آشنا شوید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
کره بادام زمینی یکی از محبوب ترین خوراکی های دنیا می باشد. این ماده سرشار از مواد مغذی و بسیار لذیذ است. کره بادام زمین از بادام زمینی آسیاب شده که در بیشتر مواقع بو داده می شود و بعد به صورت خمیر غلیظ در می آید تهیه می گردد. بادام زمین حاوی پروتئین، منیزیم، فسفر، نیاسین، روی و ویتامین B6 می باشد. کره بادام زمینی به بدن در داشتن استخوان هایی سالم، تولید انرژی و سلامت قلب و سیستم ایمنی کمک می کند. در مقاله امروز به فواید این ماده در سلامتی بدن می پردازیم.
فواید کره بادام زمینی برای بدن موثر در ایجاد حس سیری و کاهش وزن: از آنجا که کره بادام زمینی حاوی مقادیر بالایی فیبر، پروتئین و چربی می باشد به همین دلیل پس از مصرف آن شخص احساس سیری می کند و تمایلش برای مصرف مواد غذایی کاهش می یابد. به همین دلیل کره بادام زمینی محصولی است که در کاهش وزن می تواند موثر باشد.
کمک به بدنسازی: کره بادام زمینی به بدنسازان کمک می کند تا به راحتی بتوانند کالری دریافتی خود را بالا ببرند. این ماده در رژیم غذایی بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان وجود دارد. با خوردن کره بادام زمینی می توان..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

کره بادام زمینی یکی از محبوب ترین خوراکی های دنیا می باشد. این ماده سرشار از مواد مغذی و بسیار لذیذ است. کره بادام زمین از بادام زمینی آسیاب شده که در بیشتر مواقع بو داده می شود و بعد به صورت خمیر غلیظ در می آید تهیه می گردد. بادام زمین حاوی پروتئین، منیزیم، فسفر، نیاسین، روی و ویتامین B6 می باشد. کره بادام زمینی به بدن در داشتن استخوان هایی سالم، تولید انرژی و سلامت قلب و سیستم ایمنی کمک می کند. در مقاله امروز به فواید این ماده در سلامتی بدن می پردازیم.

فواید کره بادام زمینی برای بدن

موثر در ایجاد حس سیری و کاهش وزن:

از آنجا که کره بادام زمینی حاوی مقادیر بالایی فیبر، پروتئین و چربی می باشد به همین دلیل پس از مصرف آن شخص احساس سیری می کند و تمایلش برای مصرف مواد غذایی کاهش می یابد. به همین دلیل کره بادام زمینی محصولی است که در کاهش وزن می تواند موثر باشد.

کمک به بدنسازی:

کره بادام زمینی به بدنسازان کمک می کند تا به راحتی بتوانند کالری دریافتی خود را بالا ببرند. این ماده در رژیم غذایی بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان وجود دارد. با خوردن کره بادام زمینی می توان کالری و چربی اشباع نشده را به راحتی بالا برد. کره بادام زمینی سرشار از پروتئین است و در ساخت و ترمیم عضلات نیز موثر می باشد.

کاهش دهنده ریسک ابتلا به بیماری های سینه:

استفاده از کره بادام زمینی خصوصا از سنین پایین می تواند در جلوگیری از ابتلا به بیماری خوش خیم پستان (BBD) موثر باشد؛ این بیماری ریسک بروز سرطان پستان را بالا می برد. به افرادی که دارای سابقه سرطان پستان در خانواده خود هستند توصیه می شود مصرف کره بادام زمینی و آجیل را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

کره بادام زمینی

جلوگیری از دیابت نوع ۲:

مصرف کره بادام زمینی در کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ می تواند موثر باشد. کره بادام زمینی حاوی پروتئین و چربی های اشباع نشده است. چربی های اشباع نشده در بهبود حساسیت انسولین موثرند و تحقیقات نشان داده اند استفاده از کره بادام زمینی و آجیل ها در کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ بسیار موثر می باشد.

کاهش خطر بروز سنگ صفرا:

امروزه افراد به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب، اضافه وزن، استفاده از داروهای کلسترول و کنترل بارداری بیشتر از همیشه در معرض بیماری سنگ صفرا هستند. مطالعات نشان داده اند زنانی که از کره بادام زمینی و فندق در رژیم روزانه خود استفاده می کرده اند شانس کمتری در ابتلا به سنگ صفرا داشته اند.

تقویت سطح انرژی:

کره بادام زمینی به دلیل داشتن چربی های اشباع شده، فیبر و پروتئین می تواند به خوبی سطح انسولین را در بدن تثبیت کند و یک منبع عالی برای تثبیت انرژی روزانه شما باشد. می توانید برای بهره گیری از این خاصیت کره بادام زمینی، آن را در صبحانه خود قرار دهید و از مزایای آن استفاده کنید.

کاهش آلرژی:

مطالعات نشان داده اند افرادی که از سنین پایین مصرف کره بادام زمینی را آغاز کرده اند کمتر در معرض آلرژی های بعدی خصوصا آلرژی به بادام زمینی قرار گرفته اند. استفاده از کره بادام زمینی از سنین کودکی باعث می شود پاسخ ایمنی بدن به این ماده رفته رفته کاهش یابد و حتی حذف شود. این تاثیر ممکن است بر روی دیگر ذرات آلرژی زا نیز گذاشته شود و در کاهش آلرژی به طور کلی موثر واقع شود.

پیشگیری کننده از میگرن:

کره بادام زمینی سرشار از منیزیم است و مصرف روزانه آن می تواند از ایجاد میگرن به خوبی جلوگیری کند و در کاهش فرکانس و شدت میگرن موثر باشد.

سلامت پوست:

به دلیل اینکه کره بادام زمینی سرشار از ویتامین E می باشد می تواند در سلامت پوست موثر باشد. ویتامین E کمک می کند رطوبت پوست حفظ شود و از ایجاد لک و چین و چروک بر روی پوست جلوگیری گردد. این ویتامین با خواص آنتی اکسیدانی خود از تاثیر مخرب رادیکال های آزاد بر روی پوست جلوگیری می نماید.

کره بادام زمینی

چه کسانی نباید از کره بادام زمینی استفاده کنند؟

  • افراد مبتلا به آلرژی نباید از این ماده استفاده کنند. بادام زمینی جزو مواد غذایی آلرژی زا می باشد و حساسیت ایجاد شده توسط آن شدید است و به همین دلیل باید به این نکته توجه داشته باشید.
  • در دو سال اول زندگی کودک بهتر است از این ماده برای تامین انرژی کودک استفاده نشود و پس از آن در صورت نداشتن حساسیت آن را در رژیم او قرار دهید.
  • اگر دچار سنگ کلیه و مثانه هستید پیش از استفاده از این ماده با پزشک خود حتما مشورت نمایید. بسیاری از پزشکاه مواد غذایی حاوی اگزالات ها را برای افراد دچار این بیماری ها ممنوع می کنند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • کره بادام زمینی را به عنوان مکمل بدنسازی استفاده کنید!

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]