با قرص بی سی دبل ای یورو ویتال بیشتر آشنا شویم

مکمل مورد نظر یکی از قرص های بسیار مؤثر برای کمک به تقویت عضلات افراد به ویژه در زمان انجام عملکردهای ورزشی می باشد. اطلاعات بیشتری در این باره در متن زیر ارائه شده است.

با قرص بی سی دبل ای یورو ویتال بیشترآشنا شویم
قرص بی سی دبل ای یورو ویتال (BCAA)، مکملی بسیار اساسی و متشکل از سه آمینو اسید ضروری به نام های لوسین، ایزولوسین و والین می باشد. مکمل مورد نظر، معمولاً برای تقویت رشد عضلات و افزایش عملکرد ورزشی افراد مصرف می شوند. آن ها هم چنین ممکن است به کاهش وزن و کاهش خستگی بعد از ورزش کمک کنند. این اسیدهای آمینه با هم گروه بندی می شوند زیرا آن ها تنها سه آمینو اسید می باشند که دارای زنجیره ای هستند که به یک طرف منشعب می شود. مانند تمام آمینو اسیدها، این مکمل ها بلوک های ساختمانی هستند که بدن افراد برای ساخت پروتئین از آن ها استفاده می کند.
استفاده از محصول مورد نظر، ضروری در نظر گرفته می شوند زیرا برخلاف اسیدهای آمینه غیر ضروری، بدن افراد نمی تواند آنها را بسازد. بنابراین، دریافت آنها با استفاده از رژیم غذایی بسیار ضروری است. BCAA ها بخش بزرگی از کل مجموعه اسید آمینه های موجود د..

مکمل مورد نظر یکی از قرص های بسیار مؤثر برای کمک به تقویت عضلات افراد به ویژه در زمان انجام عملکردهای ورزشی می باشد. اطلاعات بیشتری در این باره در متن زیر ارائه شده است.

با قرص بی سی دبل ای یورو ویتال بیشترآشنا شویم

قرص بی سی دبل ای یورو ویتال (BCAA)، مکملی بسیار اساسی و متشکل از سه آمینو اسید ضروری به نام های لوسین، ایزولوسین و والین می باشد. مکمل مورد نظر، معمولاً برای تقویت رشد عضلات و افزایش عملکرد ورزشی افراد مصرف می شوند. آن ها هم چنین ممکن است به کاهش وزن و کاهش خستگی بعد از ورزش کمک کنند. این اسیدهای آمینه با هم گروه بندی می شوند زیرا آن ها تنها سه آمینو اسید می باشند که دارای زنجیره ای هستند که به یک طرف منشعب می شود. مانند تمام آمینو اسیدها، این مکمل ها بلوک های ساختمانی هستند که بدن افراد برای ساخت پروتئین از آن ها استفاده می کند.

استفاده از محصول مورد نظر، ضروری در نظر گرفته می شوند زیرا برخلاف اسیدهای آمینه غیر ضروری، بدن افراد نمی تواند آنها را بسازد. بنابراین، دریافت آنها با استفاده از رژیم غذایی بسیار ضروری است. BCAA ها بخش بزرگی از کل مجموعه اسید آمینه های موجود در بدن را تشکیل می دهند. آنها با هم، حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از تمام اسیدهای آمینه ضروری موجود در بدن و ۱۴ تا ۱۸ درصد از اسیدهای آمینه های موجود در ماهیچه های افراد را تشکیل می دهند.

برخلاف اکثر اسید آمینه های دیگر، BCAA ها بیشتر در ماهیچه ها تجزیه می شوند تا در کبد. به همین دلیل، تصور می شود که آنها در تولید انرژی در حین ورزش نقش بسیار مؤثری دارند. BCAA چندین نقش دیگر را در بدن افراد ایفا می کند که در ادامه به آن ها پرداخته می شود:

اول این که؛ بدن افراد می تواند از آن ها به عنوان بلوک های سازنده پروتئین و ماهیچه استفاده کند. آنها هم چنین ممکن است با حفظ ذخایر قند کبد و ماهیچه ها و تحریک سلول های افراد برای دریافت قند از جریان خون در تنظیم سطح قند خون فرد نقش بسیار مهمی داشته باشند. علاوه بر این، BCAA ممکن است با کاهش تولید سروتونین در مغز به کاهش خستگی فرد در حین ورزش کمک کند. بنابراین چنین تصور می‌شود که لوسین بیشترین تأثیر را بر ظرفیت بدن افراد برای ساخت پروتئین ‌های عضلانی را دارد. در همین حال، ایزولوسین و والین در تولید انرژی و تنظیم سطح قند خون موثرتر به نظر می رسند.

مصرف BCAA ممکن است به کاهش خستگی جسمی و ذهنی نیزکمک کند. یک مطالعه انجام شده توسط محققان گزارش می دهد که مصرف ۲۰ گرم BCAA حل شده در ۴۰۰ میلی لیتر آب و ۲۰۰ میلی لیتر آب توت فرنگی ۱ ساعت قبل از تمرین، میزان خستگی را در شرکت کنندگان کاهش داده و زمان زیادی طول می کشد که فرد خسته شود.

در مطالعه دیگری، مشخص شد که شرکت کنندگان، کسانی که BCAA را در طول ورزش دریافت کرده بودند در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت می کردند، تا ۱۵ درصد میزان خستگی کمتری در بدن آن ها گزارش شده است. با این حال، همه مطالعات نشان ندادند که کاهش خستگی باعث بهبود عملکرد فیزیکی می شود. به طور خلاصه، در برخی افراد، BCAA ممکن است به کاهش خستگی های حاصل از ورزش کمک کند. این که آیا این عملکرد ورزش را بهبود می بخشد یا خیر هنوز مورد بحث است. مکمل های BCAA درد عضلانی را کاهش می دهند.

یکی دیگر از خواص استفاده از قرص بی سی دبل ای یورو ویتال این است که هم چنین ممکن است به عضلات افراد کمک کند که بعد از ورزش کمتر احساس درد داشته باشند.

یکی از راه ‌هایی که ممکن است این کار را انجام دهند، کاهش سطح خون آنزیم‌ های کراتین کیناز و لاکتات دهیدروژناز است که در آسیب های عضلانی نقش دارند. این ممکن است منجر به بهبودی شده و محافظت در برابر آسیب های عضلانی را ایجاد کند. در مطالعات انجام شده مختلفی از شرکت کنندگان خواسته شد تا پس از انجام برخی تمرینات قدرتی، میزان درد عضلانی خود را ارزیابی کنند. در برخی موارد، افرادی که از محصول مورد نظر استفاده کرده بودند، زمانی که همان تست‌ های تمرین قدرتی را ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد تکرار کردند، تا ۲۰% بهتر عمل کردند.

با این حال، اثرات ممکن است بر اساس جنسیت افراد یا محتوای کل پروتئین رژیم غذایی آن ها متفاوت باشد. مصرف مکمل مورد نظر، قبل یا بعد از تمرین قدرتی ممکن است دردهای عضلانی را در فرد پس از انجام تمرین کاهش دهد. با این حال، اثرات ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. BCAA ممکن است توده عضلانی را افزایش دهد به طوری که برخی از افرادی که مکمل های BCAA را خریداری می کنند، این کار را برای افزایش توده عضلانی خود انجام می دهند. شرکت‌کنندگانی که مکمل‌های BCAA دریافت می کنند، میزان درد عضلانی خود را ۳۳ درصد کمتر از افرادی که دارونما دریافت کردند، ارزیابی کرده اند. در برخی موارد، افرادی که BCAA دریافت کردند، زمانی که همان تست‌های تمرین قدرتی را ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد تکرار کردند، تا ۲۰% بهتر عمل کردند. با این حال، اثرات ممکن است بر اساس جنسیت فرد یا محتوای پروتئین کل رژیم غذایی فرد متفاوت باشد.

از این گذشته، تحقیقات نشان می دهد که BCAA ها آنزیم های مسئول ساخت عضله را فعال می کنند. برخی از مطالعات هم چنین نشان می‌دهند که مکمل‌ های BCAA ممکن است در افزایش توده عضلانی مؤثر باشند، به‌ویژه اگر حاوی نسبت بیشتری از لوسین نسبت به ایزولوسین و والین باشند. با این حال، در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دریافت BCAA از یک مکمل مفیدتر از دریافت آنها از رژیم غذایی یا مکمل پروتئین و یا سویا است.

در واقع، مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مکمل ‌های حاوی پروتئین کامل ممکن است حداقل در برخی موارد، برای رشد عضلات بهتر از مصرف مکمل ‌هایی با اسیدهای آمینه منفرد باشد.

دریافت BCAA به اندازه کافی ممکن است رشد عضلات را افزایش دهد. افراد می توانند آن ها را از غذاهای پر پروتئین در رژیم غذایی خود یا از طریق مکمل ها دریافت کنند. BCAA ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد.

BCAA هم چنین ممکن است به حفظ سطح قند خون طبیعی کمک کند. تصور می‌شود لوسین و ایزولوسین ترشح انسولین را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند ماهیچه‌ های افراد قند بیشتری از خون آن ها دریافت کنند، در نتیجه سطح قند خون فرد را کاهش می ‌دهند. با این حال، در عمل، همه مطالعات از این اثرات پشتیبانی نمی کنند. مصرف غذاهای غنی از پروتئین ممکن است تمام نیاز افراد باشد، بنابراین، قبل از مصرف مکمل باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کرد.

برترین منابع غذایی سرشار از مکمل مورد بررسی به شرح زیر می باشند:

گوشت، مرغ و ماهی، لوبیا و عدس، لبنیات مانند پنیر و شیر، تخم مرغ، کوینو، آجیل و دانه ها.

افزودن مواد غذایی از لیست بالا به رژیم غذایی به فرد کمک می کند تا میزان BCAA را که هر روز دریافت می کند را افزایش دهد.

ایمنی و عوارض جانبی

مصرف مکمل های BCAA به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر و بدون عوارض است. حال برخی از افراد از قبیل افرادی که به بیماری های خاصی مبتلا می باشند و یا در حال استفاده از داروهای خاصی هستند، باید قبل از استفاده از مکمل مورد نظر، با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند. هم چنین با این حال، افراد مبتلا به یک اختلال مادرزادی نادر به نام بیماری ادرار شربت افرا باید مصرف BCAA را محدود کنند زیرا بدن آنها نمی تواند آن را به درستی تجزیه کند. بنابراین، استفاده از مکمل موردنظر، ممکن است در شرایط خاص مزایای چشمگیری داشته باشند، به‌ویژه وقتی صحبت از رشد عضلانی و عملکرد بدنی می‌شود.

با این حال، BCAA ها را می توان در مکمل های پروتئین کامل و هم چنین در انواع زیادی از غذاهای غنی از پروتئین یافت. بنابراین، مصرف مکمل ‌های BCAA ممکن است ضروری نباشد، به خصوص اگر مقادیر کافی را از طریق رژیم غذایی یا مکمل پروتئین دریافت کنند.

BCAA ها، آمینو اسیدهای ضروری با خواص آنابولیک پروتئین هستند که بیش از ۵۰ سال است که در تعدادی از اختلالات تحلیل عضلانی مورد مطالعه قرار گرفته اند. با این حال، تا به امروز، در مورد اثربخشی درمانی آنها اتفاق نظر وجود ندارد. با این حال با توجه به آن چه گفته شد، از مهم ترین مزایای استفاده از BCAAها، داشتن تأثیرات مثبت بر عملکردهای ورزشی، حفظ توده عضلانی، کمک به ریکاوری، افزایش انرژی عضلات، کاهش آسیب های عضلانی، حفظ کردن عضلات در دوران بیماری، بهبود بیماری کبد و اثرات آن بر چربی سوزی اشاره کرد.

افراد نباید میزان استفاده از داروی موردنظر را بدون مشورت با پزشک مورد نظر بالا ببرند چرا که منجر به ایجاد عوارضی از قبیل بیماری های قلبی، دیابت و یا سرطان می شود.

نوشته با قرص بی سی دبل ای یورو ویتال بیشتر آشنا شویم اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.