با واکسن گاردسیل و پاپیلوگارد را بیشتر بشناسید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
واکسن گاردسیل و پاپیلوگارد واکسن هایی هستند که برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی تزریق می گردد اما در کشورهای متفاوتی تولید می شوند. به نوع خارجی آن گارداسیل و به ایرانی آن پاپیلوگارد گفته می شود. هر دوی این واکسن ها می توانند از کودکان و بزرگسالان در برابر برخی از انواع ویروس اچ پی وی یا پاپیلوم انسانی که راه انتقال آن تماس جنسی است محافظت نماید. در ادامه به معرفی هر کدام از آنها و تفاوت هایشان می پردازیم.
شما می توانید جهت خرید پماد و قرص زگیل تناسلی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
واکسن گاردسیل واکسن گاردسیل در ۳ نوع روانه بازار شده است که به روش بازآرایی ژنتیکی تهیه شده اند و شامل اجزای شبه ویروس فاقد DNA می باشند و غیر عفونی هستند.
واکسن چهارگانه گارداسیل (Gardasil) در واقع نام تجاری محصول شرکت دارویی مرک که یکی از شرکت های تولید کننده واکسن اچ پی وی می باشد است. این واکسن می تواند از فرد در برابر تیپ های ۶، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ ویروس اچ پی وی محافظت نماید. این واکسن در نوع خود اولین واکسن اچ پی وی است و از اداره مواد غذایی و دارویی امریکا (FD..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

واکسن گاردسیل و پاپیلوگارد واکسن هایی هستند که برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی تزریق می گردد اما در کشورهای متفاوتی تولید می شوند. به نوع خارجی آن گارداسیل و به ایرانی آن پاپیلوگارد گفته می شود. هر دوی این واکسن ها می توانند از کودکان و بزرگسالان در برابر برخی از انواع ویروس اچ پی وی یا پاپیلوم انسانی که راه انتقال آن تماس جنسی است محافظت نماید. در ادامه به معرفی هر کدام از آنها و تفاوت هایشان می پردازیم.

زگیل تناسلیشما می توانید جهت خرید پماد و قرص زگیل تناسلی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

واکسن گاردسیل

واکسن گاردسیل در ۳ نوع روانه بازار شده است که به روش بازآرایی ژنتیکی تهیه شده اند و شامل اجزای شبه ویروس فاقد DNA می باشند و غیر عفونی هستند.

  • واکسن چهارگانه گارداسیل (Gardasil) در واقع نام تجاری محصول شرکت دارویی مرک که یکی از شرکت های تولید کننده واکسن اچ پی وی می باشد است. این واکسن می تواند از فرد در برابر تیپ های ۶، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ ویروس اچ پی وی محافظت نماید. این واکسن در نوع خود اولین واکسن اچ پی وی است و از اداره مواد غذایی و دارویی امریکا (FDA) تاییدیه گرفته است. این واکسن می تواند تا ۷۰ درصد از سرطان دهانه رحم در زنانی که قبلا به این ویروس آلوده نشده اند جلوگیری نماید و همچنین تا ۹۰ درصد از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری کند.
  • واکسن نه گانه گارداسیل ۹ با تاییدیه FDA می تواند از بدن در مقابل ژنوتیپ های ۶، ۱۱، ۱۶، ۱۸، ۳۱، ۳۳، ۴۵، ۵۲ و ۵۸ محافظت نماید.
  • واکسن سوم دو گانه است و علیه ژنوتیپ های ۱۶ و ۱۸ موثر است و دارای تاییدیه در کشور استرالیا می باشد.

واکسن گاردسیل و پاپیلوگارد

نکات مهم در ارتباط با تزریق واکسن گاردسیل

  • این واکسن در سه مرحله صفر، ۲ و ۶ ماه به بدن تزریق می شوند و تیتر بالایی از آنتی بادی را در سرم بیش از ۹۰ درصد افراد دریافت کننده واکسن ایجاد می نماید.
  • بهترین زمان تزریق واکسن گاردسیل در دختران ۹ تا ۲۶ و در پسران ۹ تا ۲۱ سال است.
  • این واکسن در حجم ۰٫۵ میلی لیتر و به روش داخل عضلانی تزریق می شود.
  • پسران و یا مردان با گرایش هم جنس باید تا ۲۶ سالگی واکسن را دریافت کنند و در انگلیس توصیه می شود از ۹ تا ۴۵ سالگی این واکسن تجویز گردد.
  • توصیه می شود تزریق واکسن قبل از اولین ارتباط جنسی انجام شود هر چند در زنان مشاهده شده پس از رابطه جنسی نیز تزریق این واکسن مفید بوده است.
  • افرادی که به ژنوتیپ های موجود در واکسن قبلا آلوده شده اند نیازی به دریافت واکسن ندارند.
  • مدت زمان مصونیت پس از تزریق مشخص نیست اما بر اساس مطالعات تا ۵ سال شخص را مصون می کند.
  • پس از دریافت واکسن غربالگری برای تشخیص سرطان رحم باید همچنان انجام شود زیرا ممکن است فرد با سایر تیپ های HPV آلوده گردد.
  • تاثیر واکسن در مواردیکه بصورت کامل تزریق نشود و یا بعد از تماس جنسی تزریق شود کاهش می یابد.

واکسن پاپیلوگارد

واکسن پاپیلوگارد واکسنی است که در ایران برای محافظت از ابتلا به ویروس HPV تولید شده است. این واکسن در یک سرنگ از پیش پر شده به فروش می رسد. این واکسن در هر دوز حاوی ۰٫۵ میلی لیتر پروتئین ویروس تیپ ۱۶ و ۱۸ HPV است و می تواند از خطرات این دو نوع تیپ که باعث سرطان گردن رحم می شوند جلوگیری نماید.
واکسن پاپیلوگارد حاوی ویروس کشته شده یا ضعیف نیست و کاملا بی خطر است. تزریق این واکسن در پیشگیری از بدخیمی سلول های پوششی رحم و دهانه رحم تا ۷۰ درصد ایمنی ایجاد می کند. جلوگیری از پیشرفت ضایعات سرطانی در دهانه رحم و جلوگیری از بدخیم شدن آنها از دیگر ویژگی های این واکسن است. همچنین تزریق آن در جلوگیری از سرطان مقعد، واژن، دهان و حلق که بر اثر تیپ ۱۶ و ۱۸ این ویروس ایجاد می شوند موثر است.

نکات مهم در ارتباط با تزریق واکسن پاپیلوگارد:

  • این واکسن در دو یا سه دوز و در عضله بازو تزریق می شود. تعداد دوز این واکسن بستگی به سن تزریق دارد. اگر تا قبل از ۱۵ سالگی تزریق شود باید دو دوز تزریق شود. دوز دوم ۶ ماه پس از تزریق دوز اول است. اگر طی سنین ۱۵ تا ۴۵ سالگی تزریق شود نیاز به تزریق سه دوز دارد. دوز اول، دوز دوم یک ماه پس از آن و دوز سوم ۶ ماه پس از تزریق دوز اول.
  • این واکسن ۷ ماه پس از اولین تزریق بالاترین ایمنی را در فرد ایجاد می کند. اگر سه دوز این واکسن تزریق شود تا ۸ سال در فرد ایمنی پایدار ایجاد می شود و پس از آن هر ۸ سال نیاز به تزریق دوباره آن است.
  • انجام تست های پاپ اسمیر همچنان بعد از تزریق واکسن باید صورت گیرد.
  • این واکسن تنها از سرطان هایی که عامل آنها تیپ ۱۶ و ۱۸ اچ پی وی هستند پیشگیری می کند و برای پیشگیری از انواع سرطان دهانه رحم که با دلایل دیگر ایجاد می شوند موثر نیست.
  • این واکسن نمی تواند ضایعات سرطانی و یا عفونت های ناشی از HPV را در دهانه رحم، رحم و یا مقعد درمان نماید.
  • این واکسن باید در دمای ۲-۸ درجه سانتیگراد و در یخچال نگهداری شود و برای انتقال باید با یخ منجمد حمل و نقل گردد.
  • بهتر است نیم ساعت پیش از تزریق واکسن خریداری و زده شود.
  • تزریق این واکسن ایمن و بی خطر است اما در مادران باردار ممنوع است.

واکسن گاردسیل و پاپیلوگارد

واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد :

تزریق واکسن گاردسیل و پاپیلوگارد می تواند به یک اندازه از ابتلا به تیپ های ۱۶ و ۱۸ زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم جلوگیری کند. مطالعات همچنین نشان می دهند واکسن پاپیلوگارد سیستم ایمنی را بیشتر تحریک می کند و آنتی بادی بیشتری تولید می کند. برای انتخاب بین این واکسن ها بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید تا با توجه به وضعیت بدنی شما واکسن مناسب را پیشنهاد دهد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • زگیل تناسلی در زنان
  • با انواع زگیل تناسلی بیشتر آشنا شویم
  • عامل زگیل تناسلی چیست؟

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]