برای پیشگیری از آلزایمر چه کارهایی باید انجام دهیم؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
آلزایمر یک بیماری پیش رونده است که با تاثیر بر مغز، به مرور حافظه کوتاه مدت فرد را مختل می کند. این پیشروی تا جایی می تواند ادامه پیدا کند که فرد کوچکترین نکته ای را نتواند به یاد بسپارد. عوامل بسیاری می توانند در بروز آلزایمر نقش داشته باشند. برخی از این عوامل ژنتیکی هستند و برخی دیگر مربوط به سبک زندگی فرد می باشند. به همین دلیل توصیه می شود با ایجاد کمی تغییر در سبک زندگی از بروز آلزایمر در کهنسالی جلوگیری نماییم. در این مقاله به معرفی راه های موثر در پیشگیری از آلزایمر می پردازیم.
شما می توانید جهت خرید قرص تقویت حافظه از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
برای پیشگیری از آلزایمر چه باید بکنیم؟ برای بالا بردن شانس خود در پیشگیری از آلزایمر لازم است نا کمی تغییرات در سبک زندگی خود ایجاد کنیم . این تغییرات به شرح زیر می باشند.
فعالیت جسمی داشته باشید: یکی از موثرترین راه ها برای پیشگیری از آلزایمر داشتن فعالیت جسمانی می باشد. براساس تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه ایلینوی، افرادی که سابقه خانوادگی آلزایمر داشته اند اما هفته ای سه بار و حداقل ۱۵ تا..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

آلزایمر یک بیماری پیش رونده است که با تاثیر بر مغز، به مرور حافظه کوتاه مدت فرد را مختل می کند. این پیشروی تا جایی می تواند ادامه پیدا کند که فرد کوچکترین نکته ای را نتواند به یاد بسپارد. عوامل بسیاری می توانند در بروز آلزایمر نقش داشته باشند. برخی از این عوامل ژنتیکی هستند و برخی دیگر مربوط به سبک زندگی فرد می باشند. به همین دلیل توصیه می شود با ایجاد کمی تغییر در سبک زندگی از بروز آلزایمر در کهنسالی جلوگیری نماییم. در این مقاله به معرفی راه های موثر در پیشگیری از آلزایمر می پردازیم.

تقویت حافظهشما می توانید جهت خرید قرص تقویت حافظه از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

برای پیشگیری از آلزایمر چه باید بکنیم؟

برای بالا بردن شانس خود در پیشگیری از آلزایمر لازم است نا کمی تغییرات در سبک زندگی خود ایجاد کنیم . این تغییرات به شرح زیر می باشند.

فعالیت جسمی داشته باشید:

یکی از موثرترین راه ها برای پیشگیری از آلزایمر داشتن فعالیت جسمانی می باشد. براساس تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه ایلینوی، افرادی که سابقه خانوادگی آلزایمر داشته اند اما هفته ای سه بار و حداقل ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ورزش می کردند کمتر به آلزایمر دچار می شدند.
ورزش می تواند به شکل پیاده روی نیز انجام شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که هفته ای ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر پیاده روی می کردند حجم ماده خاکستری مغزشان پس از ۹ سال بیشتر از افرادی بود که پیاده روی در برنامه روزانه خود نداشتند.

فعالیت های اجتماعی خود را افزایش دهید:

یکی از موثرترین راه ها برای پیشگیری از آلزایمر دوری از تنهایی و بودن در جمع و کنار دوستان است. در تحقیق انجام گرفته در مرکز بیماری آلزایمر راش در شیگاگو، زندگی گروهی از سالخوردگان را در یک بازه زمانی ۱۲ ساله زیر نظر گرفتند. افرادی که اوقات خود را در کنار دیگران سپری می کردند و با دوستان و خانواده خود وقت می گذراندند ۷۰ درصد کمتر دچار آلزایمر شده بودند. به همین دلیل توصیه می شود تا می توانید روابط اجتماعی خود را گسترده نمایید.

پیشگیری از آلزایمر

مغزتان را با ورزش های مخصوص به تحرک وا دارید:

باید همواره مغز را با فعالیت هایی نظیر مطالعه، تمرین موسیقی، حل جدول و بازی های مختلف به حرکت وا دارید. انجام این فعالیت ها در طول هفته باعث تقویت رشد سلول های جدید مغزی و برقراری اتصالات بین سلولی می گردد. تحقیقات نشان داده اند افرادی که دارای ژن آلزایمر هستند می توانند با فعالیت های فکری تا یک دهه بروز آلزایمر خود را به تعویق بیندازند. یاد گرفتن مهارت های جدید مانند زبان خارجی و انواع هنرها بسیار توصیه می شود. دنبال کردن مهارت هایی که از قبل داشته اید نیز می تواند برای مغز مفید باشد؛ مثلا اگر پیانو می زنید قطعه جدیدی را تمرین کنید و یا اگر می توانید ساز جدیدی را آموزش ببینید. هر فعالیتی که مغز را به چالش بکشد برای به حرکت در آوردن سلول های مغز مفید می باشد و در پیشگیری از آلزایمر موثر است.

از مواد آنتی اکسیدان و خوراکی های ضد التهاب در رژیم خود استفاده کنید:

رژیم های مختلفی برای بهبود کارکرد مغز وجود دارند که می توان از آنها بهره برد. به صورت کلی رژیمی که حاوی سبزیجات باشد و در آن از غذاهای فرآوری شده استفاده نشود می تواند برای فرد مفید باشد. رژیم حاوی سبزیجات، انواع توت، غلات کامل، روغن زیتون، طیور، مغزها، سبزی های برگدار و شراب توانسته است خطر ابتلا به آلزایمر را در افرادی که ۵ سال از این رژیم در مرکز پزشکی دانشگاه راش استفاده می کردند کاهش دهد. در این رژیم مصرف مواد غذایی همچون کره و مارگارین، غذاهای سرخ شده، فست فود، گوشت قرمز، شیرینی و دسر محدود شده بود.

قرص اکتیو مایند سینا فرآورشما می توانید جهت خرید قرص اکتیو مایند سینا فرآور از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

سعی کنید استرس را مدیریت کنید:

داشتن استرس مزمن می تواند توانایی مغز و قدرت حافظه را کاهش دهد. زمانی که سلول های عصبی در اثر استرس دچار مشکل شوند خطر ابتلا به آلزایمر نیز بالا می رود. به همین دلیل توصیه می شود استرس را تا می توانید کنترل کنید. سعی کنید به علل استرس زا توجه داشته باشید و برای کنترل آنها از روش های موثری همچون مدیتیشن و یوگا استفاده کنید و یا از یک مشاور کمک بگیرید تا علل استرس شما را شناسایی کند و با دارو و یا با روش هایی غیردارویی به شما در کنترل استرس یاری رساند.

به سلامت جسمی خود توجه داشته باشید:

برخی بیماری ها مانند کلسترول و فشار خون بالا می توانند در بروز آلزایمر موثر باشند. بنابراین به سلامت جسم خود توجه داشته باشید و با چکاپ های منظم عوامل زمینه ساز آلزایمر را در بدن کنترل نمایید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • آیا بیماری آلزایمر قابل درمان است؟

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]