بررسی علمی مکمل سیترولین مالات

سیترولین یکی از سه اسید آمینه رژیم غذایی در چرخه اوره است (دو مورد دیگر L-arginine و L-ornithine) هستند و دو نوع رایج سیترولین به عنوان مکمل بدنسازی، ال سیترولین و سیترولین مالات معرفی می شوند.
مصرف سیترولین باعث افزایش سطح آرژنین پلاسما و بهبود فرآیند بازیافت آمونیاک و متابولیسم اکسید نیتریک می شود. در نتیجه، سیترولین ممکن است در شرایطی که به اکسید نیتریک مرتبط است، مانند عملکرد ورزشی، سلامت عروق، و اختلال نعوظ مفید باشد. غذاها و خوراکی های بسیار کمی وجود دارند که دارای مقادیر مفید سیترولین باشند، اما هندوانه یک استثناء قابل توجه است.
فواید مصرف مکمل سیترولین شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد مکمل سیترولین می‌تواند درد عضلانی را کاهش دهد و توان خروجی در تمرینات مقاومتی را افزایش دهد. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا دوزهای مختلف مکمل، فرمول‌های مختلف یا دوره‌های طولانی‌تر مصرف می‌تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد، مورد نیاز است.
تعداد قابل توجهی از تحقیقات نشان می دهد که مکمل سیترولین به طور ملایم فشار خون را کاهش می دهد. تحقیقات بیشتری در مورد اثرات بالقوه سیترولین برای اختل..

سیترولین یکی از سه اسید آمینه رژیم غذایی در چرخه اوره است (دو مورد دیگر L-arginine و L-ornithine) هستند و دو نوع رایج سیترولین به عنوان مکمل بدنسازی، ال سیترولین و سیترولین مالات معرفی می شوند.

مصرف سیترولین باعث افزایش سطح آرژنین پلاسما و بهبود فرآیند بازیافت آمونیاک و متابولیسم اکسید نیتریک می شود. در نتیجه، سیترولین ممکن است در شرایطی که به اکسید نیتریک مرتبط است، مانند عملکرد ورزشی، سلامت عروق، و اختلال نعوظ مفید باشد. غذاها و خوراکی های بسیار کمی وجود دارند که دارای مقادیر مفید سیترولین باشند، اما هندوانه یک استثناء قابل توجه است.

فواید مصرف مکمل سیترولین

شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد مکمل سیترولین می‌تواند درد عضلانی را کاهش دهد و توان خروجی در تمرینات مقاومتی را افزایش دهد. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا دوزهای مختلف مکمل، فرمول‌های مختلف یا دوره‌های طولانی‌تر مصرف می‌تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد، مورد نیاز است.

تعداد قابل توجهی از تحقیقات نشان می دهد که مکمل سیترولین به طور ملایم فشار خون را کاهش می دهد. تحقیقات بیشتری در مورد اثرات بالقوه سیترولین برای اختلال نعوظ مورد نیاز است، اما تعداد کمی از تحقیقات نشان می دهد که اثر مفیدی دارد.

اگرچه بی خطر بودن مصرف مکمل های سیترولین در طولانی مدت با دوزهای بالای سیترولین مستلزم بررسی بیشتر است، اما تحقیقات تا به امروز نشان می دهد که در اکثر افراد به خوبی موثر است. برخلاف آرژنین و اورنیتین، به نظر نمی رسد که دوزهای بالای سیترولین منجر به ناراحتی دستگاه گوارش شود.

کراتینشما می توانید جهت خرید مکمل کراتین به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

مکانیسم اثر سیترولین مالات

مکمل سیترولین سطح آرژنین بدن را افزایش می دهد. از آنجایی که آرژنین بستر اصلی برای سنتز اکسید نیتریک است، مصرف سیترولین می تواند به طور غیرمستقیم تولید اکسید نیتریک را افزایش دهد. به نوبه خود، با توجه به نقش اکسید نیتریک در اتساع عروق، تنفس میتوکندری سلول ها، مدیریت کلسیم و جذب گلوکز، مقادیر بیشتری از اکسید نیتریک می‌تواند سلامت گردش خون و عملکرد عضلات را بهبود بخشد و خستگی را کاهش دهد.

سیترولین مالات یک اسید آمینه رژیمی است که نقش مهمی در عملکرد مناسب گردش خون دارد. همچنین یک واسطه اصلی در چرخه اوره است. سیترولین همراه با آرژنین و اورنیتین برای بازیافت آمونیاک و تولید موثر اکسید نیتریک کار می کند.

سیترولین مالات و عملکرد ورزشی

به عنوان یک تقویت کننده اکسید نیتریک (NO)، سیترولین مالات (CM) اخیراً به عنوان یک کمک انرژی زا برای عملکرد ورزشی مقاومتی و با شدت بالا و همچنین بازیابی عملکرد عضلانی معرفی شده است. این مکانیسم اثر با افزایش جریان خون به ماهیچه‌های فعال مرتبط است، با این حال، ممکن است اثرات آن گسترده‌تر باشد زیرا هموستاز آمونیاک را می‌تواند بهبود بخشد یا تولید ATP می‌تواند از طریق در دسترس بودن بیشتر مالات افزایش یابد.

علاوه بر این، CM یا سیترولین مالات ممکن است بازیابی عضلات را از طریق افزایش مواد مغذی به ماهیچه ها یا حذف مواد زائد بهبود بخشد. تا به امروز، یک دوز ۸ گرمی CM در عملکرد ورزش مقاومتی مثل دوچرخه‌سواری رایج‌ترین رویکرد بوده است.

به نظر می‌رسد دلایل عدم تطابق در نتیجه‌گیری‌ها به دلیل اختلافات روش‌شناختی مانند پروتکل‌های آزمایش و قابلیت اطمینان تست-آزمایش مجدد، استراتژی دوز (به عنوان مثال، مقدار و زمان)، و کشف اخیر مسائل کنترل کیفیت با برخی از تولیدکنندگان بیان شده باشد (به عنوان مثال. نسبت سیترولین:مالات).

بنابراین، تحقیقیات بیشتر در مورد دوز بهینه مکمل از جمله تعیین کمیت فراهمی زیستی، سیترولین و مالات پس از مصرف طیف وسیعی از دوزهای CM مورد نیاز است. به طور مشابه، مطالعات کنترل شده بیشتر با استفاده از پروتکل های تمرینی، برای ارزیابی مکانیسم های مرتبط با این مکمل به طور مناسب مورد نیاز است. تا زمانی که چنین مطالعاتی کامل نشود، اثربخشی مکمل CM برای بهبود عملکرد ورزشی مبهم باقی می ماند.

مقایسه سیترولین مالات با ال سیترولین

دو شکل رایج سیترولین که دیده می شود سیترولین مالات و ال سیترولین هستند. تفاوت آن ها چیست؟ ال سیترولین اسید آمینه غیر ضروری است که برای افزایش تولید اکسید نیتریک در بدن شناخته شده است. سیترولین مالات ترکیبی از ال سیترولین با اسید مالیک است که نرخ جذب و فراهمی زیستی را افزایش می دهد. اکنون که می دانیم تفاوت بین ال سیترولین و سیترولین مالات چیست، اجازه دهید ببینیم آن ها چگونه عمل می کنند.

نحوه عملکرد سیترولین

با مطالعه تحقیقات جدید و داده‌های مربوط به این ماده، مساله بزرگی وجود داشت که ممکن بود مانع از بهره‌مندی کامل ورزشکاران از مکمل سیترولین شود. این دارو با دوز و زمان مصرف سروکار دارد، چیزی که اغلب مبهم است یا در برچسب مکمل ها وجود ندارد. بنابراین برای بهره مندی کامل از آن، مهم است که بدانید چه مقدار مصرف کنید و چه مدت قبل از تمرین باید آن را مصرف کنید. برای درک بهتر اینکه چرا دوز و زمان مهم است، باید کمی به بیوشیمی بپردازیم.

سیترولین مالات یک اسید آمینه رژیمی است که نقش مهمی در عملکرد مناسب گردش خون دارد. همچنین یک واسطه اصلی در چرخه اوره است. سیترولین همراه با آرژنین و اورنیتین برای بازیافت آمونیاک و تولید موثر اکسید نیتریک کار می کند. تجزیه اسیدهای آمینه در بدن منجر به تولید آمونیاک به عنوان یک محصول جانبی می شود. از آنجایی که آمونیاک سمی است، بدن آمونیاک را در کبد به اوره تبدیل می کند که از طریق خون حرکت می کند و کلیه ها آن را از طریق ادرار از بدن خارج می کنند.

فرآیند اصلی حذف آمونیاک از بدن به شرح زیر است:

  • آمونیاک به کاربامویل فسفات تبدیل می شود
  • کاربامویل فسفات با اورنیتین واکنش می دهد و منجر به ال سیترولین می شود.
  • ال سیترولین با آسپارتات واکنش می دهد و آرژنینوسوکسینات را تشکیل می دهد
  • آرژنینوسوکسینات به فومارات و آرژنین تجزیه می شود
  • آرژنین تجزیه می شود و اوره و اورنیتین را تشکیل می دهد
  • اورنیتین فرآیند را با واکنش با کاربامویل فسفات (آمونیاک) از نو آغاز می کند.

محققان کشف کردند مشکل مکمل آرژنین این است که دوز مورد نیاز برای افزایش سطوح پلاسمایی آرژنین در روده ها بسیار دشوار جذب می شوند، که منجر به ناراحتی گوارشی می شود. همچنین ممکن است موجب اسهال شود. از آن زمان، محققان دریافتند که سیترولین، در مقایسه با مکمل آرژنین، منجر به افزایش سطوح پلاسمایی آرژنین برای مدت طولانی‌تر، بدون هیچ مشکلی در دستگاه گوارش می‌شود.

سیترولین مالات

بهترین زمان مصرف و مقدار مصرف سیترولین مالات

برای سلامت گردش خون بدن، تحقیقات مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم ال سیترولین را سه بار در روز توصیه می کند، اما برای بهبود عملکرد ورزشی، مصرف ۶ تا ۸ گرم سیترولین مالات به نظر بهترین کارایی را دارد.

بهتر است ۶ تا ۸ گرم سیترولین مالات را در ترکیب قبل از تمرین خود قرار دهید. بیشتر محصولات قبل از تمرین به گونه ای طراحی شده اند که ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از تمرین یا در حین گرم کردن مصرف شوند. سیترولین مالات حدود یک ساعت طول می کشد تا به آرژنین و سپس اکسید نیتریک تبدیل شود.

دوز و زمان سیترولین برای بهره مندی کامل از سیترولین، باید آن را یک ساعت قبل از شروع تمرین مصرف کنید. این بدان معناست که احتمالاً باید حدود نیم ساعت قبل از مصرف معمول مکمل قبل از تمرین، دوز کاملاً مؤثر سیترولین مالات را مصرف کنید. به همین دلیل، سیترولین یک محصول مستقل عالی است و چیزی نیست که اگر از قبل با سایر مواد قبل از تمرین ترکیب شود، بیشترین سود را از آن ببرید.

اگر به دنبال افزایش حجم تمرین با به تاخیر انداختن خستگی، کاهش درد عضلانی، افزایش تولید هورمون رشد، تقویت عملکرد سیستم ایمنی و بهبود استقامت هوازی و بی هوازی هستید، پس از سیترولین مالات قبل از تمرین مصرف کنید زیرا ارزش تلاش و برنامه ریزی را دارد.

مانند هر ماده مکمل “موثر” دیگری، شما باید دوز موثر و همچنین زمان موثر مصرف را بدانید. سیترولین مالات می تواند ابزار بسیار مفیدی برای تقویت عملکرد ورزشی و ریکاوری شما باشد، اما فقط در صورتی که مایل باشید از آن به روشی که علم نشان داده است استفاده کنید. مواد کمی مانند سیترولین مالات وجود دارد که می تواند در افزایش حجم تمرین یا بهبود ریکاوری بدنی بسیار مفید باشد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد:

  • از ورزش های موثر در چربی سوزی چه می دانید؟
  • ریکاوری عضلانی و روش صحیح استراحت بین ست ها در بدنسازی