بهترین شربت ضد سرفه که باید بشناسید

زمان مطالعه: ۳ دقیقهشربت های ضد سرفه در بازار انواع بسیاری دارند و انتخاب بهترین شربت ضد سرفه بین آن‌ها می‌تواند کار مشکلی باشد. اگر سرفه های مداوم شما را کلافه کرده است بد نیست این مقاله را دنبال کنید تا با قویترین شربت گیاهی ضد سرفه آشنا شوید.
علت سرفه چیست؟ سرفه ها بسته به فصل و حال بیمار متفاوت هستند و به همین طبع دلایل مختلفی هم می توانند داشته باشند. اما اکثریت سرفه ها که ناشی از سرماخوردگی و حساسیت های فصلی است، با استفاده از انواع شربت ضد سرفه موجود در بازار که برای راحتی در دسترس عموم قرار گرفته است می توان آنها را درمان کرد.
سرفه در واقع پاسخ رفلکس مانند به تحریک راه‌های هوایی است. راه‌های هوایی ممکن است با عوامل مختلفی تحریک شوند، مثلا عفونت‌ها، خاک، دود و… .
ما در اینجا به شایع‌ترین علل سرفه اشاره می‌کنیم:
عفونت راه‌های تنفسی فوقانی (مانند سرماخوردگی) حساسیت به مواد شیمیایی، گرده گل و دود آسم سینوزیت بیماری انسدادی مزمن ریه (آمفیزم) سیگارکشیدن یا قرارگرفتن در معرض دود سیگار دیگران برگشت اسیدمعده، (اسیدمعده به حلق و حنجره راه می‌یابد و باعث تحریک و سرفه می‌شود.) بیماری‌ه..

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شربت های ضد سرفه در بازار انواع بسیاری دارند و انتخاب بهترین شربت ضد سرفه بین آن‌ها می‌تواند کار مشکلی باشد. اگر سرفه های مداوم شما را کلافه کرده است بد نیست این مقاله را دنبال کنید تا با قویترین شربت گیاهی ضد سرفه آشنا شوید.

علت سرفه چیست؟

سرفه ها بسته به فصل و حال بیمار متفاوت هستند و به همین طبع دلایل مختلفی هم می توانند داشته باشند. اما اکثریت سرفه ها که ناشی از سرماخوردگی و حساسیت های فصلی است، با استفاده از انواع شربت ضد سرفه موجود در بازار که برای راحتی در دسترس عموم قرار گرفته است می توان آنها را درمان کرد.

سرفه در واقع پاسخ رفلکس مانند به تحریک راه‌های هوایی است. راه‌های هوایی ممکن است با عوامل مختلفی تحریک شوند، مثلا عفونت‌ها، خاک، دود و… .

ما در اینجا به شایع‌ترین علل سرفه اشاره می‌کنیم:

  • عفونت راه‌های تنفسی فوقانی (مانند سرماخوردگی)
  • حساسیت به مواد شیمیایی، گرده گل و دود
  • آسم
  • سینوزیت
  • بیماری انسدادی مزمن ریه (آمفیزم)
  • سیگارکشیدن یا قرارگرفتن در معرض دود سیگار دیگران
  • برگشت اسیدمعده، (اسیدمعده به حلق و حنجره راه می‌یابد و باعث تحریک و سرفه می‌شود.)
  • بیماری‌ها و سرطا ن‌های ریه
  • عفونت ریه مانند برونشیت
  • مصرف بعضی دارو‌ها

بیشتر بخوانیم: علایم حساسیت فصلی و درمان آن

بهترین شربت ضد سرفه کدام است؟

برخی افراد به محض شروع سرفه، انواع و اقسام داروهای ضد سرفه را خریداری و مصرف می‌کنند، اما آیا می‌دانند که بهترین شربت ضد سرفه برای درمان آن‌ها کدام است؟

در ابتدا بدانید که هر سرفه‌ای به درمان دارویی نیاز ندارد و حالت سرفه مهم است؛ مثلا اگر سرفه به دلیل برگشت اسید معده یا آثار محیطی باشد، مصرف شربت‌های ضدسرفه اثری ندارد. در موارد ریفلاکس، لازم است از داروهای ضد اسید (مانند رانیتیدین) استفاده شود یا در سرفه‌های ناشی از عوامل حساسیت زا، داروهای ضدحساسیت توصیه می‌شود.

یکی از شایع‌ترین علت‌های سرفه، سرماخوردگی است. سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی در بسیاری از موارد به درمان نیاز ندارند و خودبه خود برطرف می‌شوند اما گاهی که آزاردهنده می‌شوند و خواب و استراحت فرد را مختل می‌کنند، می‌توان از داروهای ضدسرفه موجود در بازار استفاده کرد، اما در اینجا باز هم لازم است نوع سرفه‌ ها مشخص باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین شربت ضد سرفه را به شما معرفی کنیم.

شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان

شربت ضد سرفه برای بزرگسالان توسط داروسازی های مختلف ایران تولید و روانه بازار می شود. داروها اغلب پایه های شیمیایی دارند، ولی اگر شما برای رفع سرفه هایی که گریبان‌گیرتان شده‌اند علاقه‌ای ندارید از داروهای شیمیایی استفاده کنید، ما به شما مصرف شربت ضد سرفه گیاهی را پیشنهاد می‌کنیم.

مصرف برخی از خوراکی‌های قابل دسترس مثل ترکیب عسل و لیمو و آویشن می‌تواند تا حد زیادی به سرعت بهبودی این بیماری کمک کند. همچنین می‌توانید از روغن‌های گیاهی مانند روغن درخت چای یا اکالیپتوس برای ماساژ سینه خود استفاده کرده و سرفه های خلط دار را تسکین دهید. اما راحت ترین و بهترین راهکار استفاده از یک شربت ضد سرفه گیاهی است که تمامی گیاه های لارم جهت خلط آوری و کاهش آثار سرفه را یکجا در خود داشته باشد. پس بالاخره قویترین و بهترین شربت ضد سرفه کدام شربت است؟

بیشتر بخوانیم: شربت ایمیونیس ویتابیوتیکس برای چیست؟

قویترین شربت گیاهی ضد سرفه

شربت اکسپکتورانت و ضد سرفه تیمکس از عصاره هیدروالکلی آویشن باغی تهیه شده که در طب سنتی از آن به عنوان خلط آور، مدر، ضد نفخ و اشتها استفاده می‌شود.

برای مشاهده و خرید انواع محصولات ضد سرفه گیاهی، کلیک کنید.

آویشن موجود در شربت اکسپکتورانت و ضد سرفه تیمکس یکی از گیاهان منتخب سازمان جهانی بهداشت “WHO” بوده و از آن در اکثر دارونامه‌ها به عنوان یک گیاه دارویی معتبر نام برده شده است. در طب سنتی از آویشن برای بهبود اختلالات دستگاه تنفس فوقانی، آسم، سـیاه سرفه، التـهاب دهان و گلـو، ورم لـوزه ها و سوء هاضمه استفاده می‌شود. همچنین در استعمال موضعی نیز برای بهبود زخم، خـارش و درماتوز (بیماری‌های پوستی ناشی از کار) اسـتفاده می‌شود.گیاه آویشن آنتی‌اکسیدان، آنتی‌سپتیک، آنتی باکتریال، آنتی‌ویـروس و ضد قارچ اسـت. علاوه بر آن عصاره این گیاه خلط آور بوده و در بهبود اسپاسم، برونشیت و سرفه بسیار موثر است.

بیشتر بخوانیم: آیا واقعا ویتامین C از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری می‌کند؟

شربت تیمکس را همه اعضای خانواده می‌توانند استفاده کنند. این شربت هم برای کودکان موثر عمل می‌کند و هم برای بزرگسالان. اثرگذاری تیمکس خیلی سریع است و تنها پس از مدتی کوتاه از زمان شروع مصرف می‌توانید از ناراحتی‌های مربوط به سرفه راحت شوید. از آنجایی که این شربت خلط آور است، مصرف آن موجب می‌شود تا خلط‌های موجود در بدن که ایجاد سرفه می‌کنند، خارج شوند و در نتیجه سرفه کاهش پیدا کرده و کم کم قطع شود. تیمکس در شیشه ۱۴۰ میلی لیتری عرضه می‌شود و کاملا مقرون به صرفه است.

شربت اکسپکتورانت و ضد سرفه تیمکس ایران داروک 140 میلی لیتر

مشاهده و خرید

ویژگی های شربت اکسپکتورانت و ضد سرفه تیمکس

  • حاوی عصاره آویشن
  • ضد سرفه
  • خلط آور

روش مصرف شربت اکسپکتورانت و ضد سرفه تیمکس ایران داروک

  • کودکان ۱ تا ۲ سال: روزی ۲ بار، هر بار ۱,۲۵ میلی لیتر ( معادل نصف قاشق چای خوری)
  • کودکان ۲ تا ۶ سال: روزی ۳ بار، هر بار ۲,۵ میلی لیتر (معادل یک قاشق چای خوری)
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: روزی ۳ بار، هر بار ۵ میلی لیتر (معادل یک قاشق مرباخوری)
  • بزرگسالان: روزی ۳ بار، هر بار ۱۵ میلی لیتر (معادل یک قاشق غذاخوری)
  • شیشه را قبل از استفاده تکان دهید.

نوشته بهترین شربت ضد سرفه که باید بشناسید اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.