بی خوابی و ۶ ماده غذایی موثر بر آن

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
بسیاری از افراد دچار بی خوابی شبانه هستند و علت آن را نمی دانند. یکی از دلایلی که بر بی خوابی افراد اثرگذار است مصرف مواد غذایی خاصی نزدیک به زمان خواب می باشد.
شما می توانید جهت خرید قرص مغز و اعصاب از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
مواد غذایی و بی خوابی در مقاله امروز به معرفی این مواد غذایی می پردازیم تا با پرهیز از آنها در وعده شام خوابی راحت را تجربه نمایید.
شکلات تلخ شکلات تلخ خواص بسیاری برای بدن دارد. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است و در بهبود عملکرد قلب و کاهش فشار خون موثر است. در کنار همه این فواید شکلات می تواند باعث بر هم زدن ریتم خواب و دیدن کابوس های وحشتناک شود. برخی شکلات ها حاوی کافئین هستند و به این ترتیب باعث کم خوابی می شوند. از طرفی شکلات دارای ماده ای به نام تیروزین است که با تحریک بدن باعث بی خوابی در فرد می شود.
غذاهای سرخ کردنی غذاهای سرخ کردنی مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد. ما در بیشتر غذاهای خود از مواد غذایی سرخ کردنی استفاده می کنیم و نمی توانیم غذای خود را بدون حضور آنها تصور کنیم. اما جالب است بدانید تحق..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

بسیاری از افراد دچار بی خوابی شبانه هستند و علت آن را نمی دانند. یکی از دلایلی که بر بی خوابی افراد اثرگذار است مصرف مواد غذایی خاصی نزدیک به زمان خواب می باشد.

قرص مغز و اعصابشما می توانید جهت خرید قرص مغز و اعصاب از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

مواد غذایی و بی خوابی

در مقاله امروز به معرفی این مواد غذایی می پردازیم تا با پرهیز از آنها در وعده شام خوابی راحت را تجربه نمایید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ خواص بسیاری برای بدن دارد. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است و در بهبود عملکرد قلب و کاهش فشار خون موثر است. در کنار همه این فواید شکلات می تواند باعث بر هم زدن ریتم خواب و دیدن کابوس های وحشتناک شود. برخی شکلات ها حاوی کافئین هستند و به این ترتیب باعث کم خوابی می شوند. از طرفی شکلات دارای ماده ای به نام تیروزین است که با تحریک بدن باعث بی خوابی در فرد می شود.

غذاهای سرخ کردنی

غذاهای سرخ کردنی مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد. ما در بیشتر غذاهای خود از مواد غذایی سرخ کردنی استفاده می کنیم و نمی توانیم غذای خود را بدون حضور آنها تصور کنیم. اما جالب است بدانید تحقیقات نشان داده اند سرخ کردنی ها و خصوصا سیب زمینی سرخ کرده باعث می شود فرد دچار کم خوابی یا خوابی سبک شود. هضم مواد غذایی با کربوهیدرات بالا و چرب برای بدن دشوار و فرآیندی طولانی است و به همین علت فرد حتی در صورت به خواب رفتن نمی تواند خواب عمیقی را تجربه کند.

بی خوابی

غذاهای تند

فلفل و ادویه ها می توانند سوخت و ساز بدن را افزایش دهند و باعث کاهش وزن شوند. حال فرض کنید این مواد را پیش از خواب مصرف کنید. می توان تصور کرد که چه اتفاقی می افتد. غذاهای حاوی فلفل باعث سوزش سر دل در افراد مبتلا به مشکلات گوارشی می شوند. این غذاها متابولیسم و دمای بدن را بالا می برند و به همین دلیل توصیه می شود چند ساعت پیش از خواب که بدن زمان کافی برای هضم آنها دارد مصرف شوند.

غذاهای شیرین

غذاهای حاوی شکر باعث می شوند فرد خوابی عمیق و آرام را تجربه نکند. شکر باعث می شود اطلاعات مغزی زمانی که خواب رو به عمیق تر شدن می رود تغییر کند و شخص دچار کابوس شود. به همین دلیل توصیه می شود از مصرف شیرینی و شکر ۶ ساعت پیش از خواب پرهیز شود. کروبوهیدرات ها نیز چنین اثری را برای بدن دارند زیرا بدن آنها را به گلوکز که یکی از اشکال شکر است تبدیل می کنند و به همین دلیل باعث بر هم خوردن الگوی خواب می شوند.

بی خوابی

گوشت قرمز

غذاهایی که حاوی چربی بالایی همچون گوشت قرمز می باشند دیر هضم و حاوی مقادیر بالایی مواد پر فیبر هستند. مواد پر چربی با فرستادن سیگنال هایی به گوارش باعث می شوند بدن کندتر آنها را دفع کند. به طور مثال گوشت برای هضم و ترک بدن به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد. به همین دلیل توصیه می شود از گوشت های سبک مانند ماهی و مرغ در شب ها استفاده کنید و همچنین شب ها از مصرف غذاهای چرب و پروتئین دار که با بی خوابی در ارتباط اند پرهیز کنید.

کلم ها

کلم بروکلی و گل کلم حاوی مواد مختلف معدنی و مفید برای بدن هستند. ماده ای به نام تریپتوفان در این سبزیجات وجود دارد که باعث تولید سرتونین می شود. سرتونین در بی خوابی اثرگذار است. همچنین کلم ها دارای فیبرهای نامحلول هستند که به زمان زیادی برای عبور از سیستم گوارشی بدن نیاز دارند. به همین دلیل بدن برای هضم آنها به تلاش مضاعفی نیاز دارد و این مسئله بی خوابی را در پی دارد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • چند راهکار خانگی برای درمان بی خوابی
  • درمان بی خوابی با گیاهان دارویی
  • آیا با دلایل بی خوابی آشنایی دارید!!

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصول زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • کپسول والتونین نوتراکس

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]