تاثیر الکل بر باروری مردان و زنان

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
تحقیقات نشان داده اند که اگر زوجی قصد بارداری دارند باید مرد حدود ۶ ماه پیش از تلاش برای فرزندآوری الکل را ترک نماید. الکل اثرات مخربی بر بارداری و رشد کودک دارد به طوریکه اگر زن و مرد سه ماه قبل از بارداری و زن در سه ماهه اول بارداری الکل بنوشد خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در کودک افزایش می دهد.
شما می توانید جهت خرید مکمل های تقویت قوای جنسی آقایان از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
تاثیر الکل بر باروری مردان به اشکال مختلف زیر می باشد : زودانزالی با کاهش انزال کوچک شدن بیضه ها کاهش سطح تستوسترون تغییر شکل، اندازه و حرکت اسپرم سالم تغییر منبع گنادوتروپین که بر تولید اسپرم موثر است. تاثیر الکل بر باروری زنان الکل در باروری زنان نیز به طرق مختلفی تاثیر می گذارد. الکل سطح هورمون تستوسترون، استرادیول و هورمون لوتئین کننده را تغییر می دهد. الکل می توانند باعث قطع سیکل قاعدگی و تخمک گذاری گردد و همچنین باعث افزایش هیپرپرولاکتینمی یا پرولاکتین بالا در خون می گردد.
چرا باید به تاثیر الکل بر تحرک اسپرم توجه داشت؟ تحرک اسپرم نقش مهمی در بارداری دارد..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

تحقیقات نشان داده اند که اگر زوجی قصد بارداری دارند باید مرد حدود ۶ ماه پیش از تلاش برای فرزندآوری الکل را ترک نماید. الکل اثرات مخربی بر بارداری و رشد کودک دارد به طوریکه اگر زن و مرد سه ماه قبل از بارداری و زن در سه ماهه اول بارداری الکل بنوشد خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در کودک افزایش می دهد.

تقویت قوای جنسی آقایانشما می توانید جهت خرید مکمل های تقویت قوای جنسی آقایان از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

تاثیر الکل بر باروری مردان به اشکال مختلف زیر می باشد :

  • زودانزالی با کاهش انزال
  • کوچک شدن بیضه ها
  • کاهش سطح تستوسترون
  • تغییر شکل، اندازه و حرکت اسپرم سالم
  • تغییر منبع گنادوتروپین که بر تولید اسپرم موثر است.

تاثیر الکل بر باروری زنان

الکل در باروری زنان نیز به طرق مختلفی تاثیر می گذارد. الکل سطح هورمون تستوسترون، استرادیول و هورمون لوتئین کننده را تغییر می دهد. الکل می توانند باعث قطع سیکل قاعدگی و تخمک گذاری گردد و همچنین باعث افزایش هیپرپرولاکتینمی یا پرولاکتین بالا در خون می گردد.

چرا باید به تاثیر الکل بر تحرک اسپرم توجه داشت؟

تحرک اسپرم نقش مهمی در بارداری دارد. اسپرم سالم باید پیشرفت و تحرکی رو به جلو داشته باشد تا بارداری صورت گیرد. بسیاری مواقع مردان با مشکل آستنوسپرمی یا آستنوزواسپرمی مواجه اند که همان تحرک کم اسپرم می باشد.
اسپرم می تواند بدون تحرک باشد و یا حرکت تدریجی کند داشته باشد. تحرک کم اسپرم دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد. برخی مواقع این مشکل ژنتیک است و گاه عوامل جانبی همچون مصرف سیگار، الکل و مشاغلی که در آنها امکان ضربه های مکرر به ناحیه لگن وجود دارد باعث این مشکل می شوند.

اسپرم سالم چه ویژگی هایی دارد؟

  • تعداد کافی: تعداد اسپرم باید به میزان کافی باشد تا شانس بیشتری برای باروری تخمک وجود داشته باشد.
  • فعالیت: اسپرم باید تحرک مناسبی برای شنا کردن به سمت لوله های فالوپ داشته باشد.
  • ساختار: شکل اسپرم باید فرم درستی داشته باشد. اسپرم باید بیضی شکل و دارای دم بلندی باشد تا به لوله های فالوپ برسد.

ساشه فرتومن او پی دی فارماشما می توانید جهت خرید ساشه فرتومن او پی دی فارما از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

چه کارهایی باید برای داشتن اسپرم هایی سالم انجام دهیم؟

الکل ننوشید:

برای بهبود طول عمر اسپرم باید مصرف الکل را قطع کنید یا کاهش دهید. میزان کم الکل نیز می تواند بر روی کیفیت اسپرم تاثیر بگذارد. مطالعات انجام شده نشان می دهد کیفیت منی در مردانی که عادت دارند هر روز الکل مصرف کنند بسیار پایین تر از کسانی است که یک تا دو بار در هفته الکل مصرف می کنند.

توجه به سلامت بدن:

از سبک زندگی فعال و رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید. تحقیقات بین سبک زندگی بی تحرک و منی ضعیف ارتباط قوی یافته اند. مردانی که فعالیت بدنی منظم دارند اسپرم قویتری نسبت به مردان کم تحرک دارند.
رژیم غذایی حاوی مرغ، ماهی، سبزیجات، میوه و غلات سبوس دار نیز تاثیر مثبتی بر اسپرم دارد.

کاهش وزن:

برای بهبود کیفیت اسپرم و افزایش تعداد آن کاهش وزن می تواند بسیار موثر باشد. حجم مایع منی، تمرکز و تحرک و سلامت کلی اسپرم ارتباطی مستقیم با وزن دارد.

استفاده از مکمل ها:

مصرف برخی مکمل ها در کیفیت اسپرم بسیار موثرند. مطالعات نشان داده اند مکمل حاوی اسید فولیک و روی، تعداد اسپرم را افزایش می دهد. باروی حدود ۷۵ درصد مردانی که از این مکمل ها استفاده کرده اند افزایش یافته است.

ترک کردن سیگار:

سیگار کشیدن نقش مهمی در کیفیت، فعالیت و مقدار اسپرم دارد. سیگار کشیدن سلول های اسپرم را از بین می برد و شانس بارور شدن تخمک را کاهش می دهد. در این شرایط اگر تخمکی نیز بارور شود ممکن است به سقط بیانجامد.

کاهش دادن استرس:

کاهش استرس بر سلامت اسپرم و طول عمر آن بسیار موثر می باشد. استرس برای کیفیت اسپرم و مایع منی مضر می باشد. به دلیل وجود استرس هورمون موثر بر تستوسترون کم می شود و کیفیت و تولید اسپرم کاهش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود استرس با انجام ورزش، مدیتیشن و فعالیت هایی که به کنترل آن می انجامد کاهش یابد.

تاثیر الکل بر باروری

سخن پایانی

عوامل بسیاری بر کاهش باروری مردان موثرند. سبک زندگی، سیگار کشیدن، الکل، فعالیت بدنی محدود و استرس. برای درمان عدم باروری مردان ابتدا باید علل آن توسط پزشک شناسایی گردد و سپس با تجویز مناسب دارو و برطرف کردن علل دخیل در عدم باروری به حل این مشکل کمک گردد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • چگونه به تقویت اسپرم کمک کنیم؟
  • راه هایی برای افزایش قدرت باروری مردان و افزایش اسپرم
  • قرص گیاهی تقویت قوای جنسی مردان

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۵]