تاثیر ایوابرادین بر نارسایی های قلبی

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
ایوابرادین برای درمان برخی از بزرگسالان مبتلا به نارسایی قلبی (شرایطی که در آن قلب قادر به پمپاژ خون کافی به سایر قسمت های بدن نیست) استفاده می شود تا خطر بدتر شدن وضعیت آنها و نیاز به درمان در بیمارستان را کاهش دهد. همچنین برای درمان نوع خاصی از نارسایی قلبی در کودکان ۶ ماهه و بزرگتر به دلیل کاردیومیوپاتی (شرایطی که در آن عضله قلب ضعیف و بزرگ می شود) استفاده می شود.
ایوابرادین در دسته ای از داروها به نام مسدود کننده های کانال حلقوی نوکلئوتیدی حلقوی (HCN) فعال شده با هیپرپلاریزاسیون قرار دارد. با کاهش ضربان قلب کار می کند تا قلب بتواند هر بار که می تپد، خون بیشتری را در بدن پمپاژ کند.
شما می توانید جهت خرید قرص قلب و عروق به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
نحوه مصرف ایوابرادین ایوابرادین به صورت قرص و به صورت محلول خوراکی (مایع) خوراکی، معمولاً دو بار در روز همراه غذا مصرف می شود. ایوابرادین را تقریباً در ساعات یکسان هر روز مصرف کنید. دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی ر..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

ایوابرادین برای درمان برخی از بزرگسالان مبتلا به نارسایی قلبی (شرایطی که در آن قلب قادر به پمپاژ خون کافی به سایر قسمت های بدن نیست) استفاده می شود تا خطر بدتر شدن وضعیت آنها و نیاز به درمان در بیمارستان را کاهش دهد. همچنین برای درمان نوع خاصی از نارسایی قلبی در کودکان ۶ ماهه و بزرگتر به دلیل کاردیومیوپاتی (شرایطی که در آن عضله قلب ضعیف و بزرگ می شود) استفاده می شود.

ایوابرادین در دسته ای از داروها به نام مسدود کننده های کانال حلقوی نوکلئوتیدی حلقوی (HCN) فعال شده با هیپرپلاریزاسیون قرار دارد. با کاهش ضربان قلب کار می کند تا قلب بتواند هر بار که می تپد، خون بیشتری را در بدن پمپاژ کند.

قلب و عروقشما می توانید جهت خرید قرص قلب و عروق به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

نحوه مصرف ایوابرادین

ایوابرادین به صورت قرص و به صورت محلول خوراکی (مایع) خوراکی، معمولاً دو بار در روز همراه غذا مصرف می شود. ایوابرادین را تقریباً در ساعات یکسان هر روز مصرف کنید. دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید توضیح دهد. ایوابرادین را دقیقا طبق دستور مصرف کنید.

برخی از قرص‌های ایوابرادین دارای خطی در وسط هستند. اگر پزشک به شما گفت که نصف قرص مصرف کنید، آن را با احتیاط بر روی خط بشکنید. نصف قرص را طبق دستور مصرف کنید و نصف دیگر را برای نوبت بعدی نگه دارید. از یک سرنگ خوراکی (وسیله اندازه گیری) و یک فنجان دارو برای اندازه گیری دقیق و مصرف دوز محلول ایوابرادین خود استفاده کنید. دوز خود را از فنجان دارو با استفاده از سرنگ خوراکی اندازه گیری کنید.

اگر بعد از مصرف ایوابرادین استفراغ کردید، دوز دیگر مصرف نکنید. برنامه دوز منظم خود را ادامه دهید. پزشک ممکن است پس از ۲ هفته دوز مصرفی شما را افزایش یا کاهش دهد، بسته به اینکه دارو برای شما چقدر خوب عمل می کند و عوارض جانبی که تجربه می کنید.

در طول درمان با ایوابرادین، حتماً به پزشک خود بگویید که چه احساسی دارید. ایوابرادین علائم نارسایی قلبی را کنترل می کند اما آن را درمان نمی کند. حتی اگر احساس خوبی دارید به مصرف ایوابرادین ادامه دهید. بدون مشورت با پزشک، مصرف ایوابرادین را قطع نکنید.

قبل از استفاده از ایوابرادین

در تصمیم گیری برای استفاده از یک دارو، خطرات مصرف دارو باید در مقابل فواید آن سنجیده شود. این تصمیمی است که شما و پزشکتان خواهید گرفت. برای این دارو موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

آلرژی

اگر تا به حال هر گونه واکنش غیرعادی یا آلرژیک به این دارو یا هر داروی دیگری داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین اگر انواع دیگری از آلرژی دارید، مانند غذاها، رنگ ها، مواد نگهدارنده یا حیوانات، به متخصص خود اطلاع دهید. برای محصولات بدون نسخه، برچسب یا ترکیبات بسته را به دقت بخوانید.

اطفال

مطالعات مناسبی در مورد ارتباط سن با اثرات ایوابرادین در کودکان کمتر از ۶ ماه انجام نشده است. امنیت و اثربخشی برقرار نشده است.

سالمندان

مطالعات مناسبی که تا به امروز انجام شده است، مشکلات خاص مربوط به سالمندان را نشان نداده است که سودمندی ایوابرادین را در افراد مسن محدود کند.

شیر دهی

هیچ مطالعه کافی در زنان برای تعیین خطر شیرخوار هنگام استفاده از این دارو در دوران شیردهی وجود ندارد. قبل از مصرف این دارو در دوران شیردهی، فواید بالقوه را در مقابل خطرات احتمالی بسنجید.

چه دستورات غذایی خاصی را باید رعایت کنم؟

هنگام مصرف این دارو گریپ فروت نخورید یا آب گریپ فروت ننوشید. گریپ فروت و آب گریپ فروت ممکن است میزان جذب این دارو در بدن را تغییر دهد.

اگر یک نوبت را فراموش کردم چه باید بکنم؟

اگر یک دوز ایوابرادین را فراموش کردید، دوز فراموش شده را رها کنید و برنامه دوز منظم خود را ادامه دهید. برای جبران نوبت فراموش شده دوز دوز مصرف نکنید.

ایوابرادین

این دارو می تواند چه عوارض جانبی داشته باشد؟

برخی از عوارض جانبی می تواند جدی باشد. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا تحت درمان فوری پزشکی قرار بگیرید:

  • ضربان قلب سریع، نامنظم یا تپنده ضربان قلب کند یا متوقف شده
  • درد یا فشار قفسه سینه
  • بدتر شدن تنگی نفس
  • سرگیجه
  • خستگی مفرط
  • کمبود انرژی
  • تورم صورت، گلو، زبان، لب ها و چشم ها
  • مشکل در بلع یا تنفس
  • گرفتگی صدا

ایوابرادین ممکن است عوارض جانبی دیگری ایجاد کند. اگر در حین مصرف این دارو مشکل غیرعادی داشتید با پزشک خود تماس بگیرید.

علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ضربان قلب آهسته
  • سرگیجه
  • خستگی مفرط
  • کمبود انرژی

در مورد نگهداری و دفع این دارو چه چیزهایی باید بدانم؟

این دارو را در ظرفی که در آن آمده، محکم بسته و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. آن را در دمای اتاق و به دور از گرما و رطوبت اضافی (نه در حمام) نگهداری کنید. محلول خوراکی استفاده نشده باقی مانده در فنجان دارو یا آمپول را دور بریزید. مهم است که تمام داروها را از دید و دسترس کودکان دور نگه دارید، زیرا بسیاری از ظروف (مانند قرص های هفتگی و قطره های چشمی، کرم ها، چسب ها و استنشاقی ها) در برابر کودک مقاوم نیستند و کودکان خردسال می توانند آنها را به راحتی باز کنند.

برای محافظت از کودکان خردسال در برابر مسمومیت، همیشه درپوش‌های ایمنی را قفل کنید و فوراً دارو را در مکانی امن قرار دهید – جایی که بالا و دور و دور از دید و دسترس آنها باشد. اگر بیمار تشنج داشته، مشکل تنفسی دارد یا نمی تواند بیدار شود، فورا با اورژانس تماس بگیرید.

چه اطلاعات دیگری درباره مصرف ایوابرادین باید بدانم؟

پزشک هر از گاهی ضربان قلب و فشار خون شما را بررسی می کند تا پاسخ بدن شما به ایوابرادین را بررسی کند. نگذارید فرد دیگری داروهای شما را مصرف کند. هر سوالی در مورد شارژ مجدد نسخه خود دارید از داروساز خود بپرسید. برای شما مهم است که فهرستی مکتوب از تمام داروهای تجویزی و بدون نسخه که مصرف می‌کنید، و همچنین محصولاتی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی یا سایر مکمل‌های غذایی داشته باشید.

هر بار که به پزشک مراجعه می کنید یا در بیمارستان بستری می شوید، باید این لیست را همراه خود داشته باشید. همچنین اطلاعات مهمی است که باید در مواقع اضطراری همراه خود داشته باشید.

نارسایی قلبی

سایر مشکلات پزشکی

وجود سایر مشکلات پزشکی ممکن است بر استفاده از این دارو تأثیر بگذارد. در صورت داشتن هر گونه مشکل پزشکی دیگر، به خصوص موارد زیر، از مصرف این دارو خودداری کنید زیرا ممکن است شرایط را بدتر کند:

  • فیبریلاسیون دهلیزی
  • مشکلات ریتم قلب (به عنوان مثال، انسداد قلب، ایست سینوسی)
  • برادی کاردی (ضربان قلب کند) یا نارسایی قلبی،
  • مشکل ریتم قلب (مانند بلوک AV، بلوک سینوسی دهلیزی، سندرم سینوس بیمار)،
  • فشار خون (فشار خون بسیار پایین)
  • بیماری کبد

برای استفاده ی صحیح از این دارو، آن را دقیقاً طبق دستور پزشک استفاده کنید. از آن بیشتر استفاده نکنید. این دارو همراه با راهنمای دارو و دستورالعمل های بیمار ارائه می شود. این دستور العمل ها را به دقت بخوانید و دنبال کنید. اگر سوالی دارید از پزشک خود بپرسید.

این دارو را با غذا مصرف کنید. اگر نمی توانید قرص را قورت دهید، می توانید از مایع خوراکی استفاده کنید.در حین استفاده از این دارو گریپ فروت نخورید یا آب گریپ فروت ننوشید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد:

  • قرص آتنولول چگونه فشارخون را درمان می کند؟
  • انالاپریل و تاثیر آن بر نارسایی قلبی یا کاهش فشارخون

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]