تاثیر عصاره توت سفید در بهبود روشنایی پوست

عصاره توت سفید یا موروس آلبا(white-mulberry) دارای مزایای مراقبت از پوست است و به طور گسترده در صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. این عصاره سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است و خواصی را عرضه می کند که به روشن و یکدست شدن پوست کمک می کند.
عصاره توت سفید سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است. آنتوسیانین ها، اسید گالیک، فلاونوئیدها و تانن ها در جلوگیری از آسیب سلولی آنها را به قوی ترین کاندیدها برای کاربرد آرایشی تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی خواص این عصاره در بهبود روشنایی پوست می پردازیم.
موارد استفاده از عصاره توت سفید عصاره توت سفید اغلب در فرمولاسیون های مراقبت از پوست با هدف قرار دادن هایپرپیگمانتاسیون، لکه های پیری و پوست کدر استفاده می شود. این ماده به عنوان عصاره ریشه توت سفید نیز شناخته می شود و بسته به فرمولاسیون به صورت مایع یا پودر زرد کم رنگ تا قهوه ای ظاهر می شود. عصاره ریشه موروس آلبا یا عصاره توت سفید، کاربردهای مختلفی برای پوست و مو دارد. این یک ماده طبیعی و همه کاره با فواید بسیاری است.
مراقبت از پوست: در روشن کردن و صاف کردن رنگ پوست معجزه م..

عصاره توت سفید یا موروس آلبا(white-mulberry) دارای مزایای مراقبت از پوست است و به طور گسترده در صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. این عصاره سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است و خواصی را عرضه می کند که به روشن و یکدست شدن پوست کمک می کند.

عصاره توت سفید سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است. آنتوسیانین ها، اسید گالیک، فلاونوئیدها و تانن ها در جلوگیری از آسیب سلولی آنها را به قوی ترین کاندیدها برای کاربرد آرایشی تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی خواص این عصاره در بهبود روشنایی پوست می پردازیم.

موارد استفاده از عصاره توت سفید

عصاره توت سفید اغلب در فرمولاسیون های مراقبت از پوست با هدف قرار دادن هایپرپیگمانتاسیون، لکه های پیری و پوست کدر استفاده می شود. این ماده به عنوان عصاره ریشه توت سفید نیز شناخته می شود و بسته به فرمولاسیون به صورت مایع یا پودر زرد کم رنگ تا قهوه ای ظاهر می شود. عصاره ریشه موروس آلبا یا عصاره توت سفید، کاربردهای مختلفی برای پوست و مو دارد. این یک ماده طبیعی و همه کاره با فواید بسیاری است.

مراقبت از پوست: در روشن کردن و صاف کردن رنگ پوست معجزه می کند. خواص آنتی اکسیدانی عصاره به محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند و ظاهری درخشان تر ایجاد می کند. عصاره ریشه موروس آلبا همچنین دارای خواص تسکین دهنده و ضد التهابی است که آن را برای انواع پوست های حساس مناسب می کند.

مراقبت از مو: این عصاره برای اثرات تغذیه کننده پوست سر استفاده می شود. اغلب در شامپوها، نرم کننده ها و ماسک های مو برای کمک به حفظ یک محیط سالم پوست سر موجود است. اعتقاد بر این است که عصاره توت سفید مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها را برای پوست سر فراهم می کند و پوست سر را متعادل و مرطوب می کند که به نوبه خود می تواند به داشتن ظاهری سالم تر مو کمک کند.

عصاره توت سفید

فرایند استخراج عصاره توت سفید

عصاره توت سفید یا موروس آلبا معمولاً با استخراج ریشه های درخت موروس آلبا با استفاده از حلال هایی مانند آب، اتانول یا ترکیبی از هر دو ساخته می شود. فرآیند استخراج شامل خیساندن ریشه ها در حلال انتخابی برای به دست آوردن فیتوکمیکال های مفید است. سپس عصاره به دست آمده برای استفاده در فرمولاسیون های آرایشی غلیظ و فیلتر می شود.

فواید عصاره توت سفید

یک عامل روشن کننده خوب پوست است

این عصاره آنزیمی به نام تیروزیناز ملانین (رنگدانه ای که به پوست شما رنگ می دهد) تولید می کند. زمانی که پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد، فرآیندی به نام ملانوژنز آغاز می شود، جایی که تیروزیناز تولید ملانین را فعال می کند. در مطالعات عصاره توت سفید مشخص شد که این ماده طبیعی پتانسیل کند کردن یا مسدود کردن فعالیت تیروزیناز را دارد و می تواند با کاهش تولید ملانین پوست شما را روشن تر کند.

عصاره توت سفید همچنین در صنایع آرایشی و بهداشتی برای تولید محصولاتی استفاده می شود که می تواند ظاهر ناهموار پوست، لکه های تیره یا هایپرپیگمانتاسیون را به حداقل برساند. مطالعات دیگر همچنین نشان داد که عصاره ریشه و برگ توت سفید و سیاه دارای فعالیت روشن کننده پوست است.

از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند

یک مطالعه به این نتیجه رسید که عصاره توت سفید حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام آنتوسیانین است که توانایی محافظت از سلول های بدن شما را در برابر آسیب های ناشی از مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد دارد. عوامل زیادی باعث ایجاد رادیکال های آزاد می شوند از جمله سیگار کشیدن، آلودگی یا قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش.

قرار گرفتن در معرض UV زمانی که پوست شما در معرض اشعه خورشید قرار می گیرد می تواند منجر به چین و چروک، آفتاب سوختگی یا حتی سرطان پوست شود. آنتوسیانین ها می توانند این اثرات را با خنثی کردن برخی از رادیکال های آزاد و جذب برخی از اشعه های UV کاهش دهند. عصاره توت سفید دارای مقدار زیادی آنتوسیانین است و می تواند آسیب های ناشی از نور خورشید را درمان کند.

به درمان آکنه کمک می کند

آکنه یکی از شایع ترین بیماری های التهابی پوست است که اغلب در دوران نوجوانی رخ می دهد. علت اصلی آکنه روی صورت، باکتری‌های آکنه‌زا مانند استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس و پروپیونی باکتریوم آکنه هستند. دو مطالعه به این نتیجه رسیدند که عصاره توت سفید مملو از ترکیبات فنلی است که دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی عالی است که می تواند آکنه را درمان کند.

باعث آرامش و تسکین پوست می شود

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در برگ توت سفید یا عصاره برگ آن وجود دارد. به جلوگیری از تحریک و بثورات پوستی کمک می کند و به طور طبیعی احساس آرامش و نرمی را برای پوست شما فراهم می کند.

عصاره توت سفید

پوست درخت توت سفید، محافظت طبیعی در برابر هیپرپیگمانتاسیون

پوست درخت توت سفید، سرشار از ترکیبات فنلی، پوست آن تولید ملانین را تنظیم می کند، رنگدانه ای که مسئول برنزه شدن و همچنین لکه های تیره است. همچنین سرشار از ویتامین C، توت سفید رنگ پوست را روشن می کند و فعالیت ملانوسیت ها را تنظیم می کند. در نهایت، آنتوسیانین ها به دلیل عملکرد محافظتی آنتی اکسیدانی شان، پیری پوست را کند می کنند.

عصاره ریشه موروس آلبا (توت سفید) دارای خواص آنتی اکسیدانی است، اما فایده اصلی آن برای پوست به آرام کردن علائم تحریک و پتانسیل آن برای محو شدن ظاهر تغییر رنگ ها و رنگ ناهموار پوست مربوط می شود. عصاره توت سفید حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئیدها است که برخی از آنها روندی را مختل می کنند که تغییر رنگ را آشکارتر نشان می دهد.

جالب اینجاست که برخی تحقیقات نشان داده‌اند که شاخه‌های توت به شیوه‌ای متفاوت برای بهبود رنگ ناهموار پوست عمل می‌کنند، زیرا این شاخه حاوی ترکیب متفاوتی از مواد مفید نسبت به ریشه است. همین امر در مورد برگ های این گیاه نیز صدق می کند، که منبع غنی از آنتی اکسیدان اکسیرسوراترول است که رنگ پوست را بهبود می بخشد (اگرچه این ترکیب در ریشه نیز وجود دارد، اما بیشتر در برگ متمرکز است).

به طور کلی، استفاده موضعی از عصاره این گیاه یا میوه به آرام کردن پوست تحت استرس کمک می کند، که به نوبه خود علائم آسیب محیطی را کاهش می دهد و رنگ پوست روشن تر و درخشان تر را تقویت می کند.

آیا می توان عصاره توت سفید را مستقیماً روی پوست مالید؟

به گفته متخصصان، شما می توانید مستقیماً عصاره توت سفید را روی پوست بمالید تا از شر برخی از مشکلات مربوط به پوست خلاص شوید.

آیا عصاره توت سفید فواید تغذیه ای هم دارد؟

توت سفید مغذی است و حاوی طیف وسیعی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، پروتئین، لیپیدها، آب و فیبرهای غذایی است. همچنین حاوی مواد معدنی از جمله روی، فسفر، پتاسیم، سدیم، آهن و منیزیم و ویتامین هایی مانند ویتامین های A، C و E می باشد.

نکات پایانی

عصاره توت سفید یا ریشه موروس آلبا برای استفاده در لوازم آرایشی بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که حساسیت ها و آلرژی های فردی ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، تست پچ توصیه می شود. علاوه بر این، این عصاره از درخت توت مشتق شده است و آن را برای گیاهخواران و کسانی که سبک زندگی وگان را دنبال می کنند، مناسب می کند.