تنفر از همسر در زندگی زناشویی

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
یکی از احساساتی که ممکن است در زندگی زناشویی در هر زن و شوهری ایجاد شود احساس تنفر از همسر است. این حس می تواند برای زوج ها کمی گیج کننده باشد زیرا در مقابل شخصی ایجاد می شود که او را بسیار دوست داشته ایم. حس تنفر از همسر می تواند کوتاه مدت و گذرا باشد و یا مداوم و پایدار. در هر صورت بهترین راه بررسی چرایی آن است که در این مقاله به آن می پردازیم.
به چه دلایلی تنفر از همسر در زوج ها ایجاد می شود؟ دلایل بسیاری می تواند باعث شود تا ما از همسر خود متنفر شویم. خطاهای خواسته یا سهوی که باعث عصبانیت می شوند و بسیاری موارد دیگر. برخی دلایل بین زن و مرد عمومیت دارند و برخی تنها در زنان و یا مردان دیده می شوند که در ادامه با آنها آشنا می شویم:
دلایل عمومی تنفر از همسر چه هستند؟ این دلایل می توانند در بین زن ها و مردها دیده شوند:
همسر خود شیفته فردی که خودشیفته است هرگز خود را مسئول اشتباهاتش نمی داند و بدون اینکه خود را مسبب آسیب به همسر خود ببیند خودخواهانه زندگی را با او ادامه می دهد. افراد خودشیفته در زندگی زناشویی احساسات همسر خود را کم اهمیت جلوه می دهند و این چ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

یکی از احساساتی که ممکن است در زندگی زناشویی در هر زن و شوهری ایجاد شود احساس تنفر از همسر است. این حس می تواند برای زوج ها کمی گیج کننده باشد زیرا در مقابل شخصی ایجاد می شود که او را بسیار دوست داشته ایم. حس تنفر از همسر می تواند کوتاه مدت و گذرا باشد و یا مداوم و پایدار. در هر صورت بهترین راه بررسی چرایی آن است که در این مقاله به آن می پردازیم.

به چه دلایلی تنفر از همسر در زوج ها ایجاد می شود؟

دلایل بسیاری می تواند باعث شود تا ما از همسر خود متنفر شویم. خطاهای خواسته یا سهوی که باعث عصبانیت می شوند و بسیاری موارد دیگر. برخی دلایل بین زن و مرد عمومیت دارند و برخی تنها در زنان و یا مردان دیده می شوند که در ادامه با آنها آشنا می شویم:

دلایل عمومی تنفر از همسر چه هستند؟

این دلایل می توانند در بین زن ها و مردها دیده شوند:

همسر خود شیفته

فردی که خودشیفته است هرگز خود را مسئول اشتباهاتش نمی داند و بدون اینکه خود را مسبب آسیب به همسر خود ببیند خودخواهانه زندگی را با او ادامه می دهد. افراد خودشیفته در زندگی زناشویی احساسات همسر خود را کم اهمیت جلوه می دهند و این چنین باعث ایجاد حس تنفر از همسر در فرد مقابل می شوند.

بی احترامی به همسر

زمانیکه یکی از زوج ها به دیگری احترام نگذارد و یا رفتار تحقیرآمیزی با او داشته باشد باعث ایجاد حس تنفر از همسر می شود.

مشکل وابستگی

افرادی که دچار وابستگی عاطفی هستند به طرف مقابل خود اجازه داشتن فضای شخصی نمی دهند و از او همیشه انتظار همراهی و توجه دارند. این عدم استقلال می تواند باعث ایجاد حس تنفر از همسر شود.

خیانت

خیانت یکی از مهم ترین دلایل در تنفر از همسر است و باعث جدایی و طلاق در بیشتر موارد می گردد.

دلایل تنفر از همسر در زنان

بسیاری مواقع حس تنفر از همسر در زنان شکل می گیرد و باعث می شود آنها به زندگی خالی از عشق با همسر خود ادامه دهند. در ادامه به مهم ترین دلایل ایجاد این حس در زنان می پردازیم:

تکراری شدن زندگی

زمانیکه دو فرد سالیان سال در زندگی غرق می شوند و هیچ اتفاق جذاب و جدیدی در زندگیشان رخ نمی دهد این وضعیت باعث ایجاد حس کسالت بین زوج ها می شود. گاهی زنان از اینکه می بینند همسرشان با این روند مشکلی ندارد و تسلیم این کسالت شده است دچار حس تنفر می شوند.

عدم سازش

در اوایل ازدواج زوج ها معمولا به خواسته ها، نیازها، احساسات و افکار یکدیگر بیشتر اهمیت می دهند و زمانی که به مرور از این اهمیت کاسته می شود زنان احساس تنفر از همسر خود پیدا می کنند.

تنفر از همسر

برابر نبودن در رابطه

بسیاری مواقع مردان همسر خود را زیر دست خود می بینند و همیشه بر او حکمرانی می کنند. این حس می تواند ایجاد حس تنفر کند.

عدم رسیدگی مرد به ظاهر خود

زمانی که مرد به ظاهر خود اهمیت ندهد و جذابیت جسمی و جنسی خود را فراموش کند این مسئله می تواند باعث حس تنفر از همسر در فرد گردد.

ضربه دیدن از مرد

مرد می تواند در طول رابطه ضربه هایی کوچک و یا بزرگ به همسر خود بزند. این آسیب ها به مرور باعث دلسردی، نا امنی و ناراحتی می شوند و حتی اعتماد به نفس زن را تحت شعاع قرار می دهند و به مرور باعث دلزدگی می شوند.

اعتیاد مرد

اعتیاد می تواند به مواد مخدر، بازی های رایانه ای، اینترنت و بسیاری موارد دیگر باشد و باعث می شود زن ها احساسات منفی نسبت به همسر خود پیدا کنند.

سرکوب شدن در مسیر پیشرفت توسط مرد

برخی مردان از پیشرفت های همسر خود استقبال نمی کنند و حمایت لازم را برای رسیدن آنها به اهدافشان به عمل نمی آورند. این مسئله باعث عدم رسیدن به اهداف و ایجاد حس ناراحتی و کینه در شخص می گردد.

تنفر از همسر

دلایل تنفر از همسر در مردان

مردان نیز به دلایل مختلفی می توانند حس تنفر از همسر را در خود احساس کنند:

ولخرجی زن

مسائل مالی از اهمیت خاصی در رابطه برخوردارند. زمانیکه مرد یک تنه کار کند و پول فراهم کند و زن بدون توجه بیش از اندازه خرج کند این مسئله می تواند باعث ایجاد حس تنفر شود.

بار سنگین نان آوری بر دوش مرد

زمانیکه مرد برای تامین مخارج زندگی تحت فشار باشد و خود را در اداره زندگی، پرداخت هزینه ها و سایر وظایف تنها ببیند ممکن است از همسر خود متنفر شود.

بی پاسخ ماندن نیاز جنسی

در رابطه زناشویی زن ها در ابتدای رابطه از شور و هیجان بیشتری برخوردارند و زمانیکه بچه دار می شوند و یا درگیر سایر مشکلات می گردند رابطه جنسی برایشان از اهمیت می افتد. این مسئله می تواند زمینه ساز تنفر از همسر شود.

رفتار نادرست زن با مرد

این رفتار می تواند به شکل های مختلفی باشد؛ به مرد به چشم کودکی نگاه کردن و مدام امر و نهی کردن، حرف زدن پشت سر همسر، برملا کردن جزئیات زندگی خود برای دیگران، تشویق و دلگرمی ندادن به مرد و وظیفه دانستن کارهای او و به تنهایی تصمیم گرفتن و … این رفتارها همگی می تواند باعث دلزدگی و تنفر از همسر در فرد شود.

چگونه تنفر از همسر را کنترل کنیم؟

  • قبول کنید این احساس طبیعی است و پیش می آید.
  • احساسات خود را به زبان بیاورید و آنها را موشکافی کنید. سعی کنید علت تنفر خود را ریشه یابی کنید.
  • در موقعیت های پر تنش کمی از لحاظ فیزیکی از همسر خود فاصله بگیرید تا آرام شوید.
  • برای خود زمان های تنهایی در نظر بگیرید.
  • سعی کنید درباره مشکلات خود با همسرتان حرف بزنید.
  • بر روی نقاط مثبت همسر خود بیشتر تمرکز کنید.
  • گاهی در بررسی مشکلات، خود را جای همسرتان بگذارید و از زاویه دید او به موضوعات نگاه کنید.
  • احوالات خود را زیر نظر داشته باشید. مشکلات کاری، افسردگی و استرس می توانند همسر شما را در نظرتان فردی غیر قابل تحمل نشان دهد.
  • از روان درمانگر یا مشاور کمک بگیرید.

تنفر از همسر

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • ۸ معیار ازدواج موفق چیست ؟
  • مزایا و معایب ازدواج فامیلی چیست؟
  • انعطاف پذیری در رابطه به چه معناست؟

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۲ میانگین: ۵]