خواص شگفت آور اسید هیالورونیک!

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
اسید هیالورونیک (تلفظ hi-ah-lew-ron-ic) که به عنوان هیالورونان یا هیالورونات شناخته می شود، یک ماده لغزنده است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند. دانشمندان اسید هیالورونیک را در سراسر بدن به ویژه در چشم ها، مفاصل و پوست یافته اند.
اسید هیالورونیک اغلب به عنوان یک نوشیدنی برای پوست تشنه توصیف می شود و با دلیل موجه بهترین سرم‌های هیالورونیک اسید، مانند کرم دور چشم حاوی هیالورونیک اسید، مواد اصلی آبرسانی هستند که می‌توانند دنیای خوبی را برای انواع پوست، حتی آن‌هایی که دارای آکنه و چرب هستند، به ارمغان بیاورند.
به زبان ساده، این مولکول یک مرطوب کننده است، به این معنی که مانند یک اسفنج عمل می کند و رطوبت را از جو به پوست شما می کشد. اگر به صورت موضعی استفاده شود، قادر است ۱۰۰۰ برابر وزن خود را در آب نگه دارد و تسکین مورد نیاز را به پوست کم آب می دهد.
شما می توانید جهت خرید قرص پوست مو و ناخن به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
کاربرد اسید هیالورونیک هیالورونیک اسید در حفظ آب و رطوبت بسیار خوب عمل می کند. یک چهارم قاشق چایخوری اسید هی..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

اسید هیالورونیک (تلفظ hi-ah-lew-ron-ic) که به عنوان هیالورونان یا هیالورونات شناخته می شود، یک ماده لغزنده است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند. دانشمندان اسید هیالورونیک را در سراسر بدن به ویژه در چشم ها، مفاصل و پوست یافته اند.

اسید هیالورونیک اغلب به عنوان یک نوشیدنی برای پوست تشنه توصیف می شود و با دلیل موجه بهترین سرم‌های هیالورونیک اسید، مانند کرم دور چشم حاوی هیالورونیک اسید، مواد اصلی آبرسانی هستند که می‌توانند دنیای خوبی را برای انواع پوست، حتی آن‌هایی که دارای آکنه و چرب هستند، به ارمغان بیاورند.

به زبان ساده، این مولکول یک مرطوب کننده است، به این معنی که مانند یک اسفنج عمل می کند و رطوبت را از جو به پوست شما می کشد. اگر به صورت موضعی استفاده شود، قادر است ۱۰۰۰ برابر وزن خود را در آب نگه دارد و تسکین مورد نیاز را به پوست کم آب می دهد.

مکمل پوست مو و ناخنشما می توانید جهت خرید قرص پوست مو و ناخن به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

کاربرد اسید هیالورونیک

هیالورونیک اسید در حفظ آب و رطوبت بسیار خوب عمل می کند. یک چهارم قاشق چایخوری اسید هیالورونیک حدود یک و نیم گالن آب در خود جای می دهد! به همین دلیل است که این ماده اغلب برای درمان خشکی چشم استفاده می شود. همچنین در کرم های مرطوب کننده، لوسیون ها، پمادها و سرم ها استفاده می شود.

هیالورونیک اسید به دلیل تمام فواید و کاربردهایی که در بدن شما دارد یک ماده قابل توجه است. در اینجا فقط چند مورد از فواید هیالورونیک اسید آورده شده است:

  • اسید هیالورونیک به مفاصل شما کمک می کند تا مانند یک دستگاه روغن کاری شده خوب کار کنند.
  • از درد و آسیب ناشی از ساییده شدن استخوان ها روی یکدیگر جلوگیری می کند.
  • به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند.
  • سلامت پوست (به ویژه خشکی، جای زخم، بیماری های پوستی مانند اسکلرودرمی و کراتوز اکتینیک).
  • سلامت چشم، به ویژه برای درمان خشکی چشم.
  • سلامت مفاصل، به ویژه برای درمان آرتروز و آسیب های بافت نرم.
  • برای زخم هایی که دیر التیام می یابند.
  • به عنوان یک گزینه درمانی برای درد مثانه، به ویژه درد ناشی از سیستیت بینابینی.
  • شرایط تنفسی مانند آسم.

اثرات اسید هیالورونیک بر پوست

استفاده طولانی مدت از سرم هیالورونیک اسید بر روی پوست یا در مکمل های خوراکی می تواند سلامت کلی پوست را بهبود بخشد. همچنین برای کمک به بهبود انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی کلی پوست عالی است (به این معنی که پوست شما را کشیده تر و نرم تر می کند).

پوست شما را انعطاف پذیر می کند. هیالورونیک اسید به کشش و انعطاف پوست کمک می کند و چین و چروک و خطوط پوست را کاهش می دهد. همچنین ثابت شده است که اسید هیالورونیک به بهبود سریع تر زخم ها کمک می کند و می تواند جای زخم را ترمیم کند.

اسید هیالورونیک

بهترین روش استفاده از اسید هیالورونیک

مانند اکثر محصولات مراقبت از پوست، اگر به طور مداوم از اسید هیالورونیک استفاده کنید، بهترین نتایج را خواهید دید. یک ترفند مفید که باید به خاطر داشته باشید این است که اسید هیالورونیک بهتر است روی پوست کمی مرطوب استفاده شود زیرا مولکول در وهله اول برای کار به رطوبت نیاز دارد. اگر هیالورونیک را روی پوست خشک بمالید، در آب و هوای خشک در زمستان، در خطر خشک شدن پوست قرار می گیرید.

اگر پوست را لایه برداری نمی کند چرا به آن اسید می گویند؟

اجازه ندهید نام شما را فریب دهد. با وجود اینکه اسید هیالورونیک، اسید نامیده می شود، این ماده کاملاً مخالف اسیدهای گلیکولیک، لاکتیک و سالیسیلیک است و سلول های مرده پوست را از بین نمی برد. نام به سادگی از آنزیمی که HA را سنتز می کند، به نام «هیالورونیک اسید سنتاز» گرفته شده است.

چه مدت طول می کشد تا اسید هیالورونیک اثر کند؟

«وزن‌های مولکولی متفاوت تعیین می‌کنند که اسید هیالورونیک چقدر به پوست نفوذ می‌کند. “هرچه مولکول کوچکتر باشد، سرم می تواند بیشتر حرکت کند.”

“اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا، سطح و لایه های بالایی پوست را هیدراته می کند.” این کار رطوبت را حفظ می کند، از کم آبی بدن جلوگیری می کند و پوست را سالم تر نشان می دهد. اثرات تقریباً آنی نیز هستند. اسید هیالورونیک با وزن مولکولی متوسط در اپیدرم (سه لایه بالای پوست) اثر می گذارد. این به این معنی است که می تواند پوست را پر، چاق، محکم و صاف کند و ظاهر خطوط و چین و چروک ها را کاهش دهد.

در همین حال، هیالورونیک اسید با وزن مولکولی کم تأثیر عمیق تری دارد. زمانی که به فیبرهای کلاژن و الاستین رسید، می تواند آنها را با آب ببندد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد. این لایه‌های زیرین پوست را عمیقاً آبرسانی می‌کند، تولید کلاژن را احیا می‌کند و سفت می‌کند.

یکی دیگر از مواردی که در لیست مواد باید به آن توجه کنید، هیالورونات سدیم است، یک مشتق نمک از اسید هیالورونیک. این همه فواید یکسانی دارد، با این تفاوت که راحت‌تر جذب می‌شود. به دنبال محصولی باشید که هم حاوی هیالورونات سدیم و هم اسید هیالورونیک باشد تا هیدراتاسیون بهینه را افزایش دهد.

با چه چیزی نباید از هیالورونیک اسید استفاده کرد؟

هنگامی که سرم‌ها را با هم ترکیب می‌کنید، باید مطمئن شوید که مکمل هستند، به عبارت دیگر، همان نگرانی پوستی را هدف قرار می‌دهند. به عنوان مثال، اگر بگوییم نگرانی پوست شما چربی و جوش است، نیاسینامید با اسید سالیسیلیک را باید ترکیب کنید یا به دنبال سرم هایی باشید که یکدیگر را کامل کنند مانند: ویتامین C و اسید هیالورونیک، یا برای شب، رتینول و اسید هیالورونیک.

مکانیزم عملکرد اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک متعلق به یک نوع مولکول زنجیره مانند طولانی و پیچیده به نام پلیمر است. این زنجیره دارای نقاط زیادی روی آن است که سایر ترکیبات شیمیایی (مثلاً آب) می توانند روی آن بچسبند. به همین دلیل است که یک چهارم قاشق چای‌خوری اسید هیالورونیک می‌تواند حدود یک و نیم گالن آب را در خود نگه دارد و آن را به بهترین پلیمر – طبیعی یا مصنوعی – برای جذب آب (و یک عنصر کلیدی در محصولات مرطوب‌کننده) تبدیل کند.

از آنجایی که هیالورونیک اسید فضای زیادی برای چسبیدن مولکول‌های دیگر دارد، برای انتقال مولکول‌های دیگر به سراسر بدن شما عالی است. همچنین این توانایی را دارد که خود را به سلول ها بچسباند، به همین دلیل است که تحویل هدفمند داروها با استفاده از اسید هیالورونیک موضوع اصلی مطالعه است.

ساختار زنجیره مانند هیالورونیک اسید به این معنی است که می تواند مانند یک ساختار داربست عمل کند و به بافت ها اجازه رشد دهد. این یک مرحله کلیدی در نحوه بهبود زخم های بدن شما است. دانشمندان همچنین اسید هیالورونیک را در جنین انسان یافته اند و در حال بررسی نقش هیالورونیک اسید در تولید مثل و رشد هستند.

اسید هیالورونیک

آیا اسید هیالورونیک برای آکنه مفید است؟

هیالورونیک اسید به طور گسترده ای به عنوان یک ماده در پرکننده هایی استفاده می شود که جای زخم های آکنه را ترمیم می کند.

آیا اسید هیالورونیک بی خطر است؟

بله بسته به نحوه استفاده سرم ها و محصولات بدون نسخه اسید هیالورونیک که روی پوست شما (کرم ها، لوسیون ها و غیره) یا در محصولات مراقبت از چشم استفاده می شوند، بی خطر در نظر گرفته می شوند. مکمل‌های اسید هیالورونیک که از طریق خوراکی مصرف می‌شوند نیز بی‌خطر تلقی می‌شوند (اما همچنان باید مانند هر دارو، ویتامین یا مکمل دیگری، در مورد آنها به پزشک خود اطلاع دهید).

اسید هیالورونیک چگونه ساخته می شود؟

هیالورونیک اسید اغلب با تخمیر انواع خاصی از باکتری ها تولید می شود. شانه های خروس (رشد قرمز و موهاوک مانند بالای سر و صورت خروس) نیز یک منبع رایج است.

آیا اسید هیالورونیک لکه های تیره را از بین می برد؟

هیالورونیک اسید لکه های تیره را از بین نمی برد. برای این کار باید روی یک محصول اسید گلیکولیک سرمایه گذاری کنید. اسید گلیکولیک «چسب» را بین سلول‌های مرده پوست حل می‌کند، بنابراین تکه‌های غیر طبیعی سلول‌های رنگدانه‌دار روی سطح پوست سریع‌تر از بین می‌روند.

آیا اسید هیالورونیک برای پوست های مسن مفید است؟

بله، هیالورونیک اسید برای پوست های مسنی مفید است که به طور طبیعی با افزایش سن خشک تر می شوند. اما بیشتر انواع پوست از خاصیت افزایش رطوبت هیالورونیک اسید بهره می برند، به همین دلیل است که این ماده در طیف وسیعی از مراقبت های پوستی گنجانده شده است. اما انواع پوست‌های خشک و کم‌آب بیشتر متوجه فواید آن خواهند شد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • راهکارهای طلایی برای مراقبت از پوست خشک!
  • پپتید معجزه ای برای پوست

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]