خوردن روزانه یک تخم مرغ چه فوایدی برای بدن دارد؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
تخم مرغ منبع غنی پروتئین است و شامل ۹ اسیدآمینه ضروری می باشد. تخم مرغ حاوی مواد مغذی دیگری مانند فسفر، ریبوفلاوین، چربی های سالم و ویتامین B12 است و فواید بسیار مهمی برای بدن دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
فواید تخم مرغ موثر در افزایش انرژی و شادابی خوردن تخم مرغ در افزایش شادابی و انرژی بسیار موثر است و به همین دلیل خوردن آن صبح ها توصیه می شود. ار آنجا که تخم مرغ حاوی پروتئین و ویتامین B12 می باشد شما را تا ساعت های طولانی سیر و پر انرژی نگه می دارد و از خستگی شما جلوگیری می نماید.
تقویت کننده سیستم ایمنی بدن خوردن تخم مرغ باعث تامین مواد مغذی در بدن می شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. ویتامین هایA ،D و E موجود در تخم مرغ برای سیستم ایمنی بدن ضروری هستند و سلنیوم موجود در آن نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.
بهبود دهنده کارکرد مغز و ویژگی های شناختی کولین موجود در تخم مرغ در بهبود کارکرد مغز بسیار موثر است و در کنار اسیدهای چرب امگا ۳ نقش مهمی در سلامت مغز ایفا می کند. تخم مرغ با داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین B12 می تواند ریس..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

تخم مرغ منبع غنی پروتئین است و شامل ۹ اسیدآمینه ضروری می باشد. تخم مرغ حاوی مواد مغذی دیگری مانند فسفر، ریبوفلاوین، چربی های سالم و ویتامین B12 است و فواید بسیار مهمی برای بدن دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

فواید تخم مرغ

موثر در افزایش انرژی و شادابی

خوردن تخم مرغ در افزایش شادابی و انرژی بسیار موثر است و به همین دلیل خوردن آن صبح ها توصیه می شود. ار آنجا که تخم مرغ حاوی پروتئین و ویتامین B12 می باشد شما را تا ساعت های طولانی سیر و پر انرژی نگه می دارد و از خستگی شما جلوگیری می نماید.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

خوردن تخم مرغ باعث تامین مواد مغذی در بدن می شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. ویتامین هایA ،D و E موجود در تخم مرغ برای سیستم ایمنی بدن ضروری هستند و سلنیوم موجود در آن نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

بیشتر بخوانید
خرید بک لینک انبوه

بهبود دهنده کارکرد مغز و ویژگی های شناختی

کولین موجود در تخم مرغ در بهبود کارکرد مغز بسیار موثر است و در کنار اسیدهای چرب امگا ۳ نقش مهمی در سلامت مغز ایفا می کند. تخم مرغ با داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین B12 می تواند ریسک ابتلا به زوال عقل، کاهش حافظه و روانپریشی را کاهش دهد.

بهبود دهنده سطح کلسترول

بسیاری معتقدند تخم مرغ و زرده آن کلسترول بد خون را بالا می برد اما بررسی ها نشان می دهند تخم مرغ در کنترل و بهبود سطح کلسترول موثر است. تخم مرغ سطح کلسترول خوب بدن را افزایش می دهد که نقش مهمی در انتقال کلسترول به کبد و دفع آن دارد.

تخم مرغ

کمک به کاهش التهاب در بدن

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در تخم مرغ کاهش دهنده التهاب های درون بدن می باشند و به درمان بیماری های قلبی، آلزایمر و التهاب مفصل یاری می رسانند. تنها باید این نکته را در نظر داشته باشید که تخم مرغ حاوی امگا ۶ نیز می باشد که مقدار زیاد آن می تواند باعث شکل گیری التهاب شود. به همین دلیل از تخم مرغ هایی استفاده کنید که امگا ۳ آنها بیشتر می باشد.

بهبود دهنده سلامت پوست و مو

بیوتین و پروتئین موجود در تخم مرغ در سلامت پوست و مو بسیار موثر هستند. این مواد باعث رشد بهتر موها و جلوگیری از ریزش و شکنندگی آنها می شوند. آنتی اکسیدان های موجود در تخم مرغ نیز در مبارزه و جلوگیری از آسیب های رادیکال های آزاد بسیار موثر می باشند.

کمک به جلوگیری از پرخوری

پروتئین و چربی های سالم تخم مرغ دیرهضم هستند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. بنابراین خوردن تخم مرغ در صبح می تواند جلوی ریزه خواری و خوردن غذاهای کالری دار را در شما بگیرد.

کمک به سلامت کارکرد چشم

تخم مرغ سرشار از لوتئین است. این ماده یک آنتی اکسیدان مهم است و در جلوگیری از بروز مشکلات چشمی، پوستی و بیماری هایی نظیر سرطان و تنگی عروق موثر است. لوتئین تخم مرغ هرچند در مقایسه با سبزیجات کمتر است اما هضم سریع تر آن و اینکه مستقیم وارد خون می شود مزیت آن به شمار می رود.

کاهش دهنده استرس و اضطراب

تخم مرغ حاوی اسیدهای آمینه است و بیوتین و اسید آمینه لیزین آن می تواند باعث کاهش استرس های شدید و اضطراب های طولانی مدت گردد. روی موجود در تخم مرغ نیز کاهش دهنده اضطراب می باشد. لیزین کاهش دهنده فشار خون و بهبود دهنده سلامت دستگاه گوارش نیز می باشد و این مسئله باعث کاهش استرس ها و فشارهای روی بدن می شود. همه این مواد باعث می شوند بدن در شرایط متعادل تری به سر ببرد و کمتر دچار استرس شود.

تخم مرغ

بهبود دهنده سلامت کبد

ماده کولین موجود در زرده تخم مرغ برای کبد مفید می باشد و نقش مهمی در سلامت کبد دارد.

تقویت کننده استخوان ها و دندان ها

از آنجا که زرده تخم مرغ حاوی مقدار مناسبی ویتامین D می باشد برای سلامت استخوان ها و دندان ها مفید است. ویتامین K موجود در تخم مرغ نیز نقش مهمی در سلامت دندان ها دارد. پروتئین تخم مرغ نیز می تواند دندان ها را تقویت کند و برای حفظ ساختار دندان ها و شکل گیری آنها بسیار حیاتی می باشد.

کاهش دهنده ریسک ابتلا به بیماری های قلبی

اگر تخم مرغ در کنار مواد غذایی سالم مانند میوه ها و سبزیجات مصرف شود می تواند برای قلب مفید باشد. مصرف روزانه یک تخم مرغ نه تنها بیماری های قلبی را افزایش نمی دهد بلکه می تواند از قلب در برابر بیماری ها و مشکلات محافظت نماید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • با خواص تخم بلدرچین آشنا شوید
  • مکمل روغن ماهی چه اثراتی بر بدن دارد؟

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۳ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.